Hallo meiden, Ik ben nu 4 of 5 weken zwanger van de 3e. Bij de 1e zwangerschap vooral na de bevalling last gehad van bekkeninstabiliteit maar had toch verlof dus weer goed hersteld. Bij de 2e zwangerschap rond de 20 weken veel last van BI en uiteindelijk toch over mijn grenzen heen gegaan op mijn werk (werk in de zorg) en te lang door gewerkt. Gevolg hiervan was dat ik thuis ook nauwelijks meer uit de voeten kon. Na de bevalling ging het vrij goed maar bij elke ongesteldheid daarna 'vlamde' het steeds weer op. Nu dus zwanger van nummer 3 en ondanks dat ik op vakantie ben heb ik er nu alweer last van. Moet er echt alweer pijnstillers voor slikken. En dan heb ik nog een kleuter en een dreumes rondlopen die af en toe getild moet worden omdat hij anders eigenwijs de verkeerde kant oploopt. Een heel verhaal, ik maak me vooral zorgen hoe het straks weer gaat als ik eenmaal aan het werk ben. De bekkenfysio zal ik weer inschakelen als ik weer thuis ben. Meer meiden hier last van? Of hebben jullie nog tips?
Jaa hier vanaf een week of 7/8 dat ik na het stofzuigen de rest van de dag niks meer kon, dus vanaf 10 weken weer fysio. Gelukkig ben ik niet instabiel en heb ik 'alleen maar' pijn. Maar ik word er knettergek van. Een stuk wandelen zit er niet meer in, het huishouden ligt op een zeeeeer laag pitje, zo ongeveer het enige wat ik doe is zorgen voor eten. En de was gooi ik in de machine. Mijn enige tip is pak je rust waar je kan. Kijk anders eens voor een tuigje of zo'n armbandtouw voor je kindjes, kunnen ze wel zelf lopen, maar niet de verkeerde kant op. En accepteer dat niet alles lukt de komende 8 maand. Vooral dat accepteren is voor mij lastig. Ik baal dagelijks dat ik dingen niet kan. Heeft echt een aantal weken geduurd voordat ik me erbij neer kon leggen en nog blijft het vaak lastig. En ga op tijd minder werken (hoe moeilijk ook), liever vroeg een paar uur minder in de week werken dan op een gegeven moment direct helemaal uit te vallen. En laat je kindjes wel op de opvang op die momenten, zodat je ook echt je rust pakt in die momenten, zodat je andere momenten weer iets meer kan.