Dankjewel voor je uitgebreide antwoord Ik moest de suikertest opnieuw doen om het compleet uit te sluiten. De vk zei wel de kans is echt klein hoor maar t kan nog welis stagneren. Nou ja prima, stel ik heb t wel en doe het niet zou ik me schuldig voelen en het gaat me om hem! Het zit er nu gelukkig weer op dus nu overmorgen de afspraak bij de gyneacoloog. Ben echt strond nerveus
Mijn tweede werd ook heel groot geschat. Zou volgens de verloskundige zeker naar de 4000 gr gaan. Extra groeiecho's bevestigde het beeld. Uiteindelijk bleek ze juist een ukkiepukkie bij haar geboorte op 38+4. Ze woog slechts 2770 gram. Hoe ze daar zo naast hebben kunnen zitten snap ik nog steeds niet.
Haii gefeliciteerd met je zwangerschap! ik heb het ook voor het eerst mee gemaakt bij me 3’de kindje. Mijn 1e kindje was 3080kg (40weken), de 2de 3260 (41+4) en de derde 3380 (39+4) en bij de derde hebben ze mij vanaf week 20 iedere keer extra moeten controleren omdat ze zeiden dat het een ‘groot’ baby zou zijn. P97 2x suikertest gedaan, kwam negatief uit. Ik had veel vruchtwater maar ik heb heel erg lopen stressen omdat ze zeiden dat ik ingeleid moest worden. Uiteindelijk toch ingeleid omdat ze in een stuitligging lag, maar in het zk zeiden ze dat ze het nooit 100% kunnen weten en ze zeiden zelfs dat het een vrij klein babh zou zijn. En ja hoor net geen 49 cm en 3380. Het komt dus echt niet altijd overeen met wat ze zeggen.. ze hebben ook in het ziekenhuis gezegd dT mijn vorige 2 kindjes ook niet heel groot zijn dat de kans op deze ook vrij klein zou zijn. Mits ik een hoge suiker zou hebben.
Mijn beide zoontjes waren groot bij de geboorte. Ruim 8 en 9 pond met 40 weken. Bij mijn oudste zoon werd wel een groeiecho gedaan en ondanks p90 gaf dit geen aanleiding om naar de gynaecoloog te gaan. M’n jongste wel een suikertest gehad op eigen verzoek. Hij was bij de geboorte 9 pond. Maar nooit een groeiecho gehad. Beide zijn binnen 15 min persen geboren zonder noemenswaardige scheurtjes.