Totaal geen zin in echte zwangerschapskleding

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dot, Feb 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Zoals velen zich verheugen het buikje eindelijk te zien. En bijbehorende kleding te kopen.
    Kan ik geen zwangerschapsbroek met band meer zien.
    Dit is mijn 4e zwangerschap en was telkens zooooo blij na de bevalling mijn gewone kleding weer aan te kunnen.
    Het gekke is dat ik gewoon misselijk wordt als ik aan die kleding denk.
    Ik weet dat er best leuke merken zijn maar het is allemaal gewoon niet mijn stijl.
    Ik ben heel blij met mijn zwangerschap hoor en ben ook best trots op mijn buikje. Maar die speciaal gemaakte kleding....

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Wat een luxeprobleem:D Ik draag ook geen positiekleding met al een redelijk buikje. Ik koop grotere maten van leuke kleding en draag daarnaast vaker leggings. De band van de legging vouw ik dan naar beneden onder mijn buik. Gaat prima! Ik weet niet wat doorgaans jouw stijl is, maar is er geen mouw aan te passen?

3. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Het is ook een luxe probleem...de hormonen zullen meespelen.;)
    Inderdaad dat doe ik nu ook: grotere maten bestellen.

4. Olliebol

Olliebol Actief lid

Jan 23, 2014
    245
    91
    28
    Female
    Ik vind het juist heerlijk, die broeken met band. Lekker warm ook! Ik denk dat ik deze broeken straks nog ga missen.. :D

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik heb dan ook bijna geen positiekleding aangehad :D had nog wat kleding voor de dikkere dagen haha.. en 1 positiespijkerbroek en 1 voor mijn werk. Truien enz paste ik nog aan het eind, voordeel van een kort bovenlichaam.

6. Minki

Minki Actief lid

Sep 29, 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Ha ha ik herken het! Zwangerschapskleding brrrrrrr..... Heb 1 zwangerschapsspijkerbroek (die echt goed en lekker zit. Nu in de winter is die band ook lekker warm :D) en verder draag ik gewoon m'n jurkjes en shirts etc door. Evt in maat groter. Er bestaan ook tussenstukken voor je reguliere (spijker)broek. Deze vond ik niet zitten, maar wie weet...

7. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij is het mijn eerste, dus herken het nog niet zo goed. Het zit nog gewoon lekker comfortabel. Daarnaast heb ik een 'spijkerbroeken met basic top stijl', dus heb nu ook keus genoeg. :)

Maar mijn moeder waarschuwt mij al dat de meeste vrouwen (waaronder zijzelf) positiekleding hartstikke beu zijn aan het eind. Dus kan mij er met een 4de op komst toch wel iets bij voorstellen!

8. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ja weet je ik kwam steeds ook nog eens veel aan dus die broeken zien er achteraf uit als tenten. Een leuke skinny jeans met mooie blouse is er niet bij. Daarbij draag ik ook nog graag een laarsje met hakje.
    Maar dat worden straks de Birkenstocks :(

9. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Heel herkenbaar, hier 25 weken zwanger van mijn vierde kindje. En een buik alsof ik à terme ben, dat krijg je er bij de zoveelste ook gratis bij :D
    Koop ook niks qua zs kleding, draag beetje nette joggingstofachtige broeken en wat grotere shirts erop. Maar zoek nog leuke truien want gewone truitjes met een band eronder staat echt niet meer met zo'n dikke buik, maar die zijn dus niet te vinden, zucht. (Gaat natuurlijk nergens over, lekker belangrijk, maar toch..)

10. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik heb een paar positiebroeken van een kennis gehad en 1 daarvan is een hele leuke skinny jeans. Nog 1tje is ook wel leuke skinny jeans maar denk dat zei dat ook vond want die is al iets meer versleten maar dat zie je er niet gelijk aan gelukkig. Zit al die tijd al thuis dus heb voor thuis lekker 2 relaxte joggingbroeken bij de miss etam positielijn gekocht.

Qua bovenkleding vond ik bij de positieafdelingen helemaal niks leuk dus ben gewoon lekker op zoek gegaan naar lange shirts die genoeg uitrekken om dikke buik in te passen. Heb echt een paar hele leuke shirts gekocht.

Als het zomer had geweest had ik lekker veel jurkjes gaan dragen denk ik maar daar is het nu een beetje koud voor.

11. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik hou ook van skinny met een mooie lange blouse ofzo!!!
    Maar dit figuurtje is helaas al niet meer skinny...
    Aan het einde zijn de zwangerschapsbroeken helemaal mega.
    Ik kom meestal 20 kilo bij:)

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Op de een of andere manier baal ik nu ook enorm van de broeken. Ik heb tot vorige week m'n gewone broeken aan gehad maar het zat gewoon niet mooi meer :) Ik heb al een stuk of 6 skinnys besteld bij het een en ander maar het zit allemaal niet skinny ;)
    Blij als het zomer is, kan ik lekker jurkjes, tuniekjes en leggings aan met m'n leuke slippers :D

13. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Dikke zw-maillot/panty en mijn eigen comfi ( king louie!) jurkjes erop..... Mij ook niet gezien op de prenatale mode afdeling!

14. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ik heb eigenlijk ook alleeen broeken omdat mijn eigen broeken echt irriteren,
    qua bovenkleding pas ik bijna al mijn eigen spullen nog en heb ik alleen wat langere basicshirts erbij gekocht
    op dagen dat ik thuis blijf heb ik ook vaak leggings met jurkjes aan

15. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan draag je dat toch niet? Er zijn zat gewone t-shirts die mee rekken en je kan ook gewone vesten dragen.

Ik vind die broeken met band ook niet fijn. Heb er zelf een paar zonder band die gewoon laag zijn... Die zijn zó veel fijner. Vooral in het begin en na de bevalling is dat top.

16. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zouzograag: blijven de jurkjes van KL wel mooi tot ongeveer het einde? Ik vind ze ook erg leuk namelijk, maar ook een beetje prijzig. Draag je ze ook na de bevalling?

Heb onlangs bij de C&A ook een paar mooie blousen gekocht in een maat groter dan ik normaal heb (bij de reguliere afdeling). Misschien ook wel een tip.

17. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik ben er ook niet gek op.
    Heb wel geïnvesteerd in broeken maar daar zie je dan ook echt niet aan dat het positiebroeken zijn (volgens mijn omgeving). Ik vind de meeste shirtjes totaal niet bij mij passen dus draag veel basic shirts met een stoer vest of jasje er op en ik draag gewoon mijn pumps, enkellaarsjes of hoge laarzen erbij.
    Het hangt misschien ook af van wat er met je lichaam gebeurt tijdens de zwangerschap. Ik heb alleen een buik, voor de rest is er niet zoveel veranderd.

Ik draag alleen nooit jurkjes, daar voel ik me toch zo enorm in.

18. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Waar kun je deze tussenstukken bestellen en hoe werkt dit?
    Ik heb lengtemaat 36 en in die maat zijn er geen broeken te koop. Ik ben absoluut geen rokken of jurken type dus heb een beetje een probleem... Misschien dat dit een oplossing kan zijn voor mij?

Is er iemand die hier wat meer over kan vertellen?

19. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    @Fleetwood: ik heb eigenlijk geen idee, omdat dit mijn eerste zwangerschap is. Maar ik heb echt een voetbal op mijn voorkant, en de jurkjes rekken gewoon mee ( oh, wat comfortabel!!!). En weer terug als ik ze uit heb, dus ik vermoed dat het wel goed komt. Overigens koop ik mijn jurkjes ook wel eens op MP of in de uitverkoop, want ik vind ze ook vrij prijzig. Voordeel is wel dat ik ze eerst kan passen in de winkel (die zit hier in Amsterdam)
    Wat ik ook wel doe is ze combineren met andere kleuren vestjes: zo valt het niet zo op dat je hetzelfde jurkje wat vaker aanhebt ;)

Trouwens, zie dat je een meisje verwacht! Zo leuk, Exota heeft mama-dochter kleding. Heb ooit op een ander vrouwforum gelezen dat het eigenlijk "not done"is om je dochter hetzelfde mini-KL jurkje aan te trekken, maar het is zoooooooo cute! <3

20. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Lang leve google...

Heb al info over de tussenstukken gevonden. Niet al te positief maar misschien wel iets om te proberen. Is volgens mij vrij simpel zelf te maken met een elastiek.
    Dat misschien in combinatie met een buikband zodat je niet ziet dat de boel open staan.. hoop dat ik daar wat mee kan.

Er is werkelijk geen winkel te vinden die lengte 36 verkoopt. Ja of het is een breedtemaat die veel te groot is dus daar schiet ik ook niet zoveel mee op.

Share This Page