Ik heb dat nu al 3 dagen als ik wakker word heb ik zo een pijnlijke buik. Het lijkt wel alsof ik me buik heb mishandeld tijdens het slapen maar dat zal wel niet. Herkent iemand dit?
Waar doet het zeer bij je buik? Ik heb onderin ook vaak pijn en ik heb soms plaatselijk een harde pijnlijke plek. Bij twijfel gewoon even de vk bellen of zij een verklaring heeft! Mijn baarmoeder(mond) is erg gevoelig dus doet gauw zeer, ook de bandenpijn kan zeurende, stekende buikpijn geven. Is je urine weleens getest op blaasontsteking?
Als je meestal op je zij ligt en de buik doet pijn bij het recht komen kunnen het de banden zijn. Probeer vanavond als je gaat slapen een kussen onder je buik te leggen om het wat te ondersteunen, heeft mij wel geholpen.
Oke ik ga dat maar eens proberen want dit is niet leuk ik heb nog steeds zeurende pijn, vooral bij het draaien of opstaan inderdaad. Blaasontsteking ben ik vorig week op gecontroleerd en dat had ik niet. Pijn zit trouwens in het midden en best wel laag.
Inderdaad wat de dames al zeiden. Alhoewel ik ook regelmatig behoorlijk veel pijn in mijn buik heb helemaal bovenin, waar eigenlijk je maag hoort te zitten. Dat was op ten duur zo erg (samen met hoofdpijn en zwaar misselijk) dat ik voor de zekerheid een uurtje aan een ctg werd gelegd, bloedafname etc om te controleren op zwangerschapsvergiftiging. Dit bleek (gelukkig) niet het geval te zijn maar ze merken wel wat het wel was. Mijn baarmoeder is zo vreselijk groot blijkbaar dat mijn maag, grof gezegd, achter mijn borsten wordt gedrukt. En dat kan behoorlijk zeer doen zeiden ze in het zkh.
Nou ik lees je verhaal, en denk dit gaat over mij! Bij mijn 1e zwangerschap had ik dit zo heftig elke week iets erger. Ik kon amper zitten door die pijn en steken bovenin. Autorijden deed ik huilend... Alleen liggen voelde relaxed. Ik was op een gegeven moment helemaal op van de pijn. Nu zit ik in in week 26 en merk dat het weer komt... af en toe wil ik het gewoon naar beneden drukken... van de pijn. Je moest er maar mee dealen zeker?
@MissDee: Ja inderdaad, ze konden in het zkh weinig voor me doen op dat gebied totdat de kleine eruit is. Wel moest ik het natuurlijk in de gaten houden en als ik andere klachten kreeg als (extreem) duizelig, slecht of vlekken zien, of als de hoofdpijn niet weg zou gaan met een paracetamol dan moest ik weer bellen want dan gingen ze weer kijken. Maar andere klachten zijn er nog niet geweest dus ik zit het maar uit.
oh dat lijkt me nog veel erger. Vandaag heb ik met een kussen onder me buik geslapen. Baby zat constant tegen 'de kussen' te schoppen ze vond het blijkbaar maar niks. Echt op een gegeven moment deden die schopjes gewoon pijn. Maar ik heb het toch gelaten en vanochtend werd ik wakker zonder pijn. Maar als de baby het niet prettig vind wil ik dit niet doen dus ik heb net een voedingskussen gehaald bij prenatal die met stippen. Maar ik snap echt niet hoe je daarmee moet slapen.
Ik slaap met het voedingskussen tussen m'n benen... Alsof je de kussen knuffelt in je slaap! je buik kun je er jij een beetje op leggen! Succes!
Ik ga t vanavond proberen hopelijk is het wat. Het lijkt alsof de kussen te hoog is om mijn buik erop te leggen.
En, lekker geslapen met je voedingskussen? Als je er eentje hebt met van die bolletjes erin die niet heel vol zit opgevuld kun je het een beetje platmaken aan een kant, zodat je buik er mooi op past Bij mijn eerste zwangerschap kon ik ook geen oog dicht doen vanwege de bandenpijn en andere spierpijnen in mijn buik. Maar nu bij de tweede is alles blijkbaar al totaal opgerekt of zo, want ik heb nergens last meer van gelukkig.
Ik had het vandaag voor het eerst, werd wakker met drukkende, zeurende pijn links onderin die blijft zeuren. Urine niet afwijkend, moet wel iedere ochtend heel erg plassen. Ik wijt het zelf aan darmverstopping, kan de hele zw-schap al heel moeilijk (durf moeilijk te persen, bang dat ik door het persen de vliezen breek). Net de huisarts gevraagd en die adviseerde zakjes om de ontlasting zachter te maken, hoop dat het daarmee te maken heeft en niks met beebje