Op mijn hart getrapt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 3ebaby, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    Sorry voor het klagen.........

Vandaag hoorde wij dat mijn schoonzusje zwanger is!
    Heel leuk voor haar en hebben haar gefeliciteerd, maar wat nou echt mijn hart breekt is dat mijn schoonmoeder haar wel feliciteert met haar zwangerschap en tegen ons zei ze "ze doen maar"!!!!!
    Ik ben verschrikkelijk boos, verdrietig en op mijn ziel getrapt!

Ze kijkt al een jaar niet meer om naar haar eigen kind en ook niet naar ons zoontje, ik ben er wel klaar mee! Maar vind het zo moeilijk voor mijn vriend, doet me echt pijn dat zijn moeder zo doet!

Ik weet het even allemaal niet meer!

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    he bah wat een rot opmerking zeg. Ik ken de achtergrond niet, maar dit is wel heel koud.
    En natuurlijk ben je blij voor je schoonzus, dat staat los van die opmerking van je schoonmoeder.

Kan me goed voorstellen dat dat pijn doet.

Even een digi knuffel en vanuit hier wel een welgemeend gefeliciteerd!

3. eva10

eva10 Actief lid

20 aug 2012
    232
    0
    0
    Zal toch maar zo zijn dat je eigen moeder zo reageert.. Wat er zich ook tussen jullie heeft afgespeeld, daar staat zo'n onschuldig wezen toch volledig buiten?

4. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    Toen ik mijn mannetje leerde kennen werd mij al duidelijk dat ik niet "goed" ben voor hem!
    Ik was gescheiden en had al twee kinderen, heb mijn baan opgezegd en kwam dus met lege handen en wel twee kinderen die het nodige kosten. Dit tot groot ongenoegen van haar.
    Het begon al de dag dat we "verkering" en werd nog veel erger toen ze niet gelijk na de bevalling van ons zoontje langs mocht komen. Heb een hel van een bevalling gehad toen en het laatste waar ik aan dacht was visite. Ons zoontje is nu 13 maanden en ze is wel 2 keer geweest om te kijken en vraagt via facebook en anderen om foto's van hem. Ik heb haar nooit de deur gewezen maar ben nu toch wel op het punt dat ik het goed vind!
    Ik ben niet snel boos maar me bloed kookt!

5. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Bah wat een vervelende situatie. Helaas hier ook een schoonmoeder die absoluut niet leuk reageerde op onze zwangerschap. Wij gingen met 8 weken zwangerschap naar haar toe met de eerste echo. Ze zei, nou ik weet niet of we daar wel zo blij mee zijn en hoe gaat jullie dat nu doen dan? Mijn man heeft nog gevraagd of dat echt haar reactie was en toen zijn we weggegaan. Mijn schoonmoeder heeft toen heel zielig op FB! gezet dat zij de allerlaatste was die het horen moest en bla bla. Ik walg echt van die vrouw. Mijn man en ik zijn afgelopen december getrouwd en ook toen werd er op facebook gezet waar wij wel niet mee bezig zijn en dat we een stel kinderen met kinderen zijn.. Ik ben 23 en mijn man 26, wij hebben er heel bewust voor gekozen om zwanger te worden en te trouwen, wij hebben alles prima voor elkaar.. Een eigen huis, en beide vast werk. Wij zijn naar mijn mening veel volwassener dan mijn schoonmoeder qua gedrag vertoont. Gelukkig vind iedereen het verder leuk dat wij een kindje krijgen.. Maar zon rotte appel kan je plezier lekker verpesten. Ik hoor via via wel eens dat ze vertelt dat ze oma word, en dat ze het toch wel leuk vind en dat wij haar reactie verdraait hebben TUuurlijk). Op mijn man zijn verjaardag gaf ze een romper met daarop mijn oma is de allerliefste van de hele wereld..gelukkig heb ik een hele lieve moeder en hebben we er maar van gemaakt dat het voor mijn moeder bedoelt is.

Helaas ben je niet de enige met zon domme schoonmoeder, tussen mij en mijn schoonmoeder komt het niet meer goed en heb ook besloten dat zij ons kind straks ook niet te zien krijgt. Mijn man denkt er gelukkig net zo over!

6. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Och... Ik zit zo'n beetje in dezelfde situatie als jou. Ik heb ook een schoonmoeder die mij vanaf het begin af aan niet mocht, zij had liever mijn vriend zijn ex bijvoorbeeld en liet dat ook wel merken. Mijn vriend en ik hebben anderhalf jaar geleden wel het contact verbroken omdat wij niet wilde dat zij nog langer in de weg stond voor ons geluk. Ik merk dat jij er heel erg boos om word maar geloof mij... dat is waarschijnlijk precies waar zij jou hebben wilt. Ik heb mijn schoonmoeder nooit die eer gegeven.. Koppie omhoog! Laat maar eens zien dat het (wellicht dan zogenaamd) niets doet.. Laat haar niet tussen jullie geluk in staan! Heel veel sterkte!

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dat klinkt een beetje herkenbaar.
    In ieder geval het gedeelte van "niet goed genoeg zijn".
    Ik wil ook wedden dat schoonmoeder de toekomstige kinderen van haar dochter ook zal voortrekken.
    Probeer het los te laten! En negeer haar. Hoe moeilijk ook, maar laat haar niet tussen jou en je man inkomen.

8. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    Jammer he van die schoonmoeders! Gelukkig denken mijn mannetje en ik er het zelfde over :D
    Maar je gaat je echt afvragen of je ze nog wel een kaartje moet gaan sturen enzo? Ben er zo klaar mee

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ja! Wel een kaartje sturen, uit goed fatsoen. Eer aan jezelf houden!
    Verwacht alleen 0,0! van haar!

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Whaha nee, hier geen kaartje meer hoor.. Is teveel voor gebeurd. :p

11. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dat weet ik bijna wel zeker. De kinderen van mijn schoonzusje worden ook voorgetrokken en dat breekt soms mijn hart. Verder zijn ze prima mensen maar vooral mijn sm heeft streekjes. Ook op FB plaatst ze alleen berichtjes over haar andere kleinkinderen. Nee ik heb haar niet meer zo hoog! Toen ik net zwanger was van de 2e heb ik gevraagd of ze het niet door willen vertellen en wachten tot de termijnecho. Nou moest ik van mijn beste vriendin horen dat sm het had vertelt aan de moeder van mijn beste vriendin haar man, niet zo leuk was dat!

12. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Wij sturen wel een kaartje, omdat mijn man zijn broertje nog thuis woont. Als hij er niet was ook geen kaartje.. Maar eer aan je zelf houden zit ook wel weer wat in. Alleen heeft mijn schoonmoeder zon plaat voor haar kop dat ze dan ook rustig onverwacht voor je deur staat met een kraamcadeau.. Lastig om dan te zeggen je komt er niet in dus ben benieuwd hoe we dat aan gaan pakken

13. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Kaartje misschien alleen aan het broertje adresseren?
    Hier ook een hele nare schoonmoeder, maar op een hele andere manier...

14. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    dank jullie wel voor de tips!
    Ik denk dat wij de eer maar aan ons zelf gaan houden.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bah wat gemeen..
    Hier zeiden schoonouders ook 'Ach, wij hoeven er tenminste niet voor te zorgen, jullie leven is voorbij'

Okaaay..

16. Ik kan me voorstellen hoe gruwelijk je je voelt.. Toen ik 6 jaar geleden zwanger raakte, hebben mijn schoonouders me ook voor van alles uitgemaakt en geprobeerd me te (laten) overtuigen om 'het' weg te halen.. Absurd hoe sommige mensen kunnen reageren op zoiets moois.. Ik zou ze lekker links laten liggen en je focussen op jullie gezinnetje!

Deel Deze Pagina