Ha. Mijn oudste sprak met 2 jaar echt nog geen 2 woordzinnen. Minimum werd bij ons gezet op 10 woordjes. En eerlijk? Ik betwijfel of hij dat al kon. Met ruim 2,5 jarige leeftijd kwam er een logopediste voor de jongste. Even gevraagt wat zij vond van de oudst en toen was hij gemiddeld met praten. Dus in een aantal maanden van minimum naar gemiddeld, zonder hulp. Als jij het met het cb eens bent zeg ik vooral doen. Als jij denkt, ach het valt wel mee, wacht dan een paar maanden en kijk dan opnieuw.
ach die afspraak is pas volgende maand en ik maak me er ook geen zorgen om. Het is niet dat hij niet kan praten, hij vertikt het gewoon. Hij kan wel mama, ja, nee, ohoh dat soort dingen zeggen maar ook dat zegt hij amper. Alleen als hij er zin in heeft, niet op de momenten dat hij bijvoorbeeld ja of nee moet zeggen. Ze vond hem wel heel lastig te sturen en ze zei dat ze niet vaak kinderen ziet met zo'n eigen willetje. Nee dat klopt ook wel, hij weet heel goed wat hij wel en niet wilde. Hij was niet aan het huilen of vervelend aan het doen, maar dat ogen testje met de poppetjes ging bijvoorbeeld gewoon helemaal mis. Hij had twee poppetjes en de rest interesseerde hem niet meer. En dat lampje met die hand voor zn ogen, ga weg met dat irritante lampje in mn gezicht haha. Het komt helemaal goed met hem, daar maak ik me niet druk over.