Hallo allemaal, Ik zit vandaag in een flinke dip, weet het even allemaal niet meer zo goed. Ben nog steeds ontzettend moe, wil van alles doen, maar heb er de kracht niet voor. Sinds kerst ben ik de deur niet meer uitgeweest voor leuke dingen. Steeds standaard, werken, boodschappen doen,slaapje doen, huis poetsen, andere huishoudelijke taken, voor de tv hangen en maar weer gaan slapen. Maak me ook zorgen om alles, hoe gaat mijn menstruatie verlopen, word ik ooit wel weer zwanger etc. Zijn dit nu echt die stomme hormonen? Zit erover te denken deze week een lekker avondje naar de sauna te gaan, gewoon even wat anders, maar niks aan mijn hoofd. Sorry voor mijn geklaag, maar moest het even kwijt Groetjes Minka
Hey Minka 1ding heb ik hier ook al geleerd, dat je niet sorry mag/moet zeggen omdat je hier je gevoelens uit, dat doen we hier trouwens allemaal Ja die dips, heb ik ook soms, ik zou zeggen, laat ze toe, maar probeer toch terug de kracht en de moed te vinden om terug door te gaan, niet gemakkelijk maar noodzakelijk. Al die vragen stel ik me ook voortdurend, zal ik wel weer zwanger geraken, zal het dit keer wel goed verlopen enz enz, maar het helpt je niets vooruit, heb je echter medische vragen waarbij een arts je een antwoord kan geven, stel die dan aan hen! Die zin in kleine dingen zal stapje per stapje wel terug komen, geloof me, ik heb met collega-vriendin en andere collega afgesproken om nog es lekker uit te gaan met ons 3tjes, datum ligt vast, ervan afwijken gaat niet meer. Dus ga maar snel naar die sauna toe en probeer er een beetje van te genieten! sterkte meid groetjes flyke
Och meid, wat balen dat je zo in een dip zit, maar is helemaal niet gek hoor. Het is ook even niet wat, wat wij allemaal meemaken. Je plan van de sauna klinkt erg goed, lekker doen zou ik zo zeggen, je zal ervan opknappen ! Maar wat je verteld herken ik ook hoor. Dacht gisteren even dat ik ongi werd en had een soort van blij al een menstruatiebanner op de site gezet. Het bleef echter bij een heel klein beetje bloed. Vandaag een heel klein beetje bruine afscheiding......wat is dit toch allemaal....ook omdat ik van die vage "zwangerschapsgevoelentjes" heb. Je wordt zo onzettend heen en weer geslingerd tussen je gevoelens. Aan de ene kant wil je heel positief zijn en denken dat het allemaal wel goed komt, maar aan de andere kant heb ik ook het idee dat m'n lichaam me een beetje in de steek laat. Hoe lang laat die ongi nog op zich wachten, zodat ik weer een beetje in m'n hoofd verder kan ? Echt, je dip is heel herkenbaar en lucht je hart lekker hier bij ons ! Sterkte meid, Natascha.
Meis, je mag best in een dip zitten hoor, dat is toch helemaal niet raar! Gewoon even lekker aan jezelf denken... En niet denken wat duurt het lang voor ik me weer goed voel, je hebt gewoon de tijd nodig om het te verwerken. Liefs, Annelies
Dank je voor jullie lieve woorden. Jullie hebben dit ook allemaal moeten doorstaan of nog steeds. Heb vanacht goed geslapen en gaat wel weer. Het zijn inderdaad van die momentopnames dat je het even niet meer ziet zitten. Gelukkig zijn jullie er met een luisterend oor! Liefs Minka
hoi Minka, het is erg natuurlijk hoor dat je af en toe even in een dip glijdt, neem de tijd voor jezelf, en ja ga eens lekker een dagje sauna doen, daar knap je zeer zeker van op! heerlijk he zo even een dagje sauna, heb ik ook weer enorme zin in! Ga het even voorstellen aan mijn mannetje goed idee Minka! liefs jette
Hey Minka, ik herken het ook van mijn miskraam, hoor. Nu gaat het eigenlijk heel goed met me, maar ik had het wel zwaar toen ik laatst weer ongesteld was geworden. Zelfs toen kwam weer even die onzekerheid waar jij het over hebt om de hoek kijken: raak ik wel weer zwanger, zal de zwangerschap wel goed gaan, enz. Ik merkte dat ik net na de miskraam mijn goede en slechte dagen had, en dat ik heel erg bezig was met mijn eerste menstruatie: pas toen die was doorgekomen, kon ik alles een beetje achter me laten. Mijn verdrietige buien namen af, en ik kon me weer heel erg gelukkig voelen. Er gaat wel wat tijd overheen voordat je weer helemaal de oude bent, maar zelfs nu merk ik dat ik nog veel aan mijn miskraam denk, zij het niet meer met verdriet. Ga lekker naar de sauna, want juist afleiding helpt heel goed. Liefs, Marla
Heel normaal hoor dat je dat hebt. Gewoon tegen ons allemaal aan kletsen en jezelf er toch toezetten om leuke dingen te gaan doen. Af en toe heb ik nog steeds van die dagen dat ik lig te huilen in bed met de gedachte of het ooit nog wel een keer lukt. Maar gewoon positief proberen te denken! Knuffel!
Neem lekker de tijd voor jezelf Minka! Heb ik ook gedaan en dat deed me goed. Zit nu weer effies wat minder lekker in mijn vel, 6 weken na curettage en ik heb het idee dat de eerste ongi eraan komt en daar zie ik zo tegenop, terwijl ik er ook wel naar uitkijk. Het is fijn als alles weer op orde is, maar dan begint weer die onzekere tijd van wel of niet zwanger raken elke maand en dat is nou niet bepaald het leukste van het zwanger willen raken ... Vooral ook omdat ik zelfs nu niet kan helpen dat ik een beetje hoop heb (theoretisch is het mogelijk) dus als ik me duizelig voel, het sporten helemaal niet lekker gaat, ik steken in mijn borsten voel dan maak ik mezelf toch een beetje gek. Nou ja. Nu lekker slapen en hopen dat het er morgen allemaal weer wat fleuriger uitziet buiten! En als dat niet zo is ga ik lekker een grote bos bloemen kopen voor mezelf! Liefs Neeke
Het enige wat ik kan zeggen is zorg goed voor jezelf en houd rekening met jezelf, een miskraam is niet niets, lichamelijk en mentaal kan het erg zwaar zijn, probeer er zoiezo goed over te praten, of schrijf je verhaal voor jezelf op soms helpt het weleens dingen in een ander daglicht te zien en bij de verwerking. In elk geval sterkte maar laat zoiezo iemand een vinger op de pols houden want een depressie wil je graag voorkomen maar kan je zo wel insluipen.
Hoi Minka, hoe gaat het nu met jou ? Ik hoop alweer wat beter en dat je die sauna afspraak hebt gemaakt. Je zal zien dat je er van opknapt. Waar ik ook zo benieuwd naar ben is of je al gestopt bent met roken ? Dat zou ik zo ontzettend stoer van je vinden, helemaal omdat je zo'n dip hebt (gehad). Maar zou het ook absoluut niet gek vinden als je ze nog even niet in de vuilnisbak hebt gegooid ! Hier gaat het zo, zo. Als er niks aan "mijn situatie" veranderd, ga ik morgen of vrijdag weer testen. Afgelopen zaterdag was ie negatief, maar ben nog steeds niet ongi, heb wel af en toe bruinige afscheiding (innestelingsbloedinkjes ?). Ik word af en toe zooooo gek van mezelf en maak mezelf ook gek. Denk er bijna de hele dag onafgebroken aan. Ik hoop zo dat ik snel duidelijkheid heb, want dit is echt killing ! Bah ! Kop op meid en veel sterkte ! Tot snel, Natascha._
Hallo allemaal, bedankt voor jullie lieve woordes, die had ik echt even nodig. Ik heb de knoop doorgehakt en ga vanavond naar de sauna met me, myself and I. Ik koop een tijdschrift en probeer even alles aan de kant te zetten. De sigaretten..... helaas die gaan nog even mee. Heb nog een aantal dingen voor de boeg die ik eerst afgerond wil zien zoals mijn controle afspraak bij de gyna en mijn Ongi! Daarna ga ik ervoor! Groetjes Minka
Hoi Minka, Gelijk heb je, even helemaal aan jezelf denken en even de boel de boel laten. Het zal niet je laatste dip zijn, maar je zal er steeds beter mee om weten te gaan. En die sigaretten, je stopt maar wanneer je er echt aan toe bent. Anders heeft het toch geen zin (zegt iemand die precies weet hoe het is... ) Sterkte meid, het is allemaal niet makkelijk. Ik hoop dat je ongi snel komt en dan kun je misschien de draad weer een beetje oppakken. Vergeet jezelf niet, en probeer zeker regelmatig even je eigen ding te doen. Liefs Gwenn.
Hallo allemaal, Even een leuk ( ) sauna verhaal. Ik ging gisteravond vol goede moed naar de sauna, kleed me om, schrik jullie snappen het waarschijnlijk al, een bloeding! Snel naar de WC, gelukkig had ik tampons bij me, slipje in de prullenbak en toch proberen te genieten. De sauna's waren heerlijk maar de reden waarom ik even mijn gedachten opzij wou zetten is dus mislukt. Je zit toch niet echt prettig met het idee dat je zou kunnen gaan lekken! Een echte Ongi is het niet, te veel "gewoon bloed" en daar is de tijd ook te kort voor ( 3 weken na MK), volgens mij is het weer een pesterijtje van mijn eigen lichaam! en bedankt hoor! Groetjes Minka PS Nu vanmorgen dus niks meer!
nou minka, ben je ook even lekker mee, eindelijk de beslissing genomen om te gaan, krijg je daar een bloeding! Soms begrijpen we ook niets he van onze lichamen! maar ik hoop dat je toch nog een beetje genoten hebt! liefs jette
Hee Minka, Ik heb hetzelfde gehad, ruim 3 weken na curettage een kleine bloeding, nu ook alweer ruim 3 weken geleden. Geen idee wat het was. Sindsdien niks meer maar heb het idee dat mijn ongi niet meer lang op zich laat wachten. Grts Neeke
Hoi allemaal, Ik weet nu zeker dat het geen tussenbloeding is; de kraan staat wagenwijd open, bijna nog erger dan bij mijn MK! Laat de boel daarbinnen maar goed schoonspoelen! Nu nog een controle bij de gyna (over 1 1/2 week) en dan hoop ik dit hoofdstuk af te kunnen sluiten. Groetjes Minka PS Heb kaartjes gewonnen voor een concert van Simply Red (al 20 jaar fan!). Ga daar dinsdag maar eens lekker van genieten
hey minka, hardstikke leuk voor je die kaartjes van simply red, hoe was het? hoe voel jij je nu? liefs jette