37 weken en zo moe....

Discussion in 'Zwangerschap' started by AuroraM, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    De bekende laatste loodjes. Van energiek zwanger zijn in geen sprake hier. Sleep mij van bank naar bed. Probeer ondertussen nog leuk voor kinderen te zijn.Het huishouden draaiend te houden. Lukt niet zo erg :) voel mij dan ook flink tekort schieten. Maar jemig. Wat ben ik moe. Niet het soort tekort aan slaap moe maar meer totaal uitgeput alsof ik zwaar griep ga krijgen. Daarbij als ik sta het gevoel dat baby die al ingedaald is elk moment mijn bekken bodem eruit kan duwen, zoveel druk staat er dan op. Meer dames hier die dit herkennen? Hoop toch werkelijk niet dat ik zo nog weken verder moet! Baby, je mag komen hoor!

2. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
  3. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Ik ben nu ook 37 weken en het datzelfde gevoel in mn bekkenbodem, heel apart is dat. Moet soms even voelen of ie er niet al uit komt zetten ;)
    maar die erge moeheid heb ik niet. Ik doe wel vaak een dutje in de middag, maar verder ben ik niet onwijs moe ofzo.

4. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Sandana , sterkte dan maar vandaag ! Hysterisch, raar gevoel he ? Sorry klinkt wat plastisch maar mijn onderkant ziet er ook anders uit. Gezwollen of zo. Partner grapte ook al of hoofdje er niet al aan kwam :)
    Volgens mij heb ik hier in mijn vorige zwangerschappen niet zo.n last van gehad. Ik denk zelf dat baby enorm op mijn schaambeen en bekken duwt. Wat ook weer veel pijnklachten geeft terwijl ik deze zwangerschap juist bijna geen bekken pijn heb gehad. Grappig toch. Eind van de zwangerschap ben ik het zo zat dat ik denk kom maar op met die bevalling al is dat echt niet mijn hobby :)

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik heb ook de slaapziekte gekregen hoor! 's morgens opstaan, en zodra Grote Broer naar school is kruip ik weer even in bed. Moet dan de wekker zetten anders slaap ik heel de ochtend door.

Dan nog even een wasje draaien of ander klein klusje. En na de lunch nog een poos bankhangen en dan de jongeman weer van school halen. Hopen dat ie bij een vriendje wil spelen (heb al afgesproken dat er geen vriendjes meer hier komen wanneer mijn man er niet bij is)

En dan eten koken en daarna mag mijn man het overnemen.

Ik heb het geluk dat hij momenteel veel thuis kan zijn, en dus ook regelmatig Grote Broer naar school kan brengen of halen. En verder heb ik hulp in de huishouding voor een paar uur in de week.

Tis vooral dat maagzuur, de bekkenpijn, het soms overdreven geschop en het algemene gevoel van zwaar. Ohja, en het voortdurend buiten adem zijn, al loop ik maar van de bank naar het toilet. pffffff kom er maar uit ukkie!

wendy325 likes this.
  6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

haha. idd, net alsof ie er zo uit kan vallen. Heb daar laatst nog over gedroomd. Dat ik wilde sexen met mijn man, maar dat ie niet kon omdat het hoofdje voor de ingang zat!:$

7. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Hahah!! Das helemaal erg hihi :D

8. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Hihi ja heb het ook, beetje gezwollen allemaal inderdaad. Hoop voor je dat je baby gauw komt dan! Ik kan nog wel even een week of 2 wachten, maar dan mag ie ook wel komen ;)

9. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

Jan 11, 2013
    464
    18
    18
    Hier ook vreselijk moe.. mn man vertrekt rond 7 uur maar ik blijf lekker liggen, want ik lig s'nachts ook veel wakker. Kom ik eindelijk beneden, ben ik opeens weer zo moe dat ik maar op de bank ben gaan liggen. Kon ook niet echt zitten door buikpijn, pff ..

10. brunette02

brunette02 Actief lid

Oct 11, 2012
    326
    0
    16
    België
    Ik herken mij hier ook volledig in. Ik probeer nog zo lang mogelijk te werken om achteraf langer thuis te zijn, maar als ik thuiskom van mijn werk ben ik echt steendood. Ik sleep mezelf momenteel elke dag overal heen.

11. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ AuroraM
    Heb het overleefd gister. Vandaag wel wat hoofdpijn, maar dan maar extra drinken.
    Je geeft dat uitpuilen aan, dat heb ik ook van mijn bekkenbodem. Verloskundige gaf aan dat dat heel normaal is. Zeker omdat ik zo snel weer zwanger ben geworden, het was nog niet zo sterk als bij de eerste zwangerschap. Plus die spieren zijn toch al eens opgerekt hè... In elk geval niets om je druk om te maken. Gaat vanzelf weer weg na de bevalling. En dan goed trainen!

12. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    @Sandana , goed zo! Klonk als een pittig dagje!
    Wb bekken , ja het zal er wel bij horen. Dit is mijn vierde zwangerschap .
    Vk in ziekenhuis zei het laatst erg charmant, dat mijn bekken gewoon aan gort is met vier zwangerschappen:) Ik gooi het uitpuilen toch meer op indalen baby. Voordat ze was ingedaald was dat nl nog niet zo. Het voelt daar beneden gewoon alsof er iets heel zwaars op zit te duwen. Gisteren voelde ik het ook bij mijn achterkantje zeg maar. Ja zwanger zijn is enig :)

13. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    @Sandana , wat heeft je dochter trouwens een prachtige geboortedatum!

14. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja hè.... ze heeft ook een mooie geboortetijd... namelijk 16:16 uur. Tja, 12:12 was niet meer haalbaar haha!
    Wordt ze morgen toch alweer 1 jaar.... En vorig jaar was ik vandaag al een poos bezig met de bevalling. Vliezen om 5 uur in de ochtend gebroken. Toen zei mijn man nog... je krijgt toch ongelijk want 12-12 gaan we niet meer halen. Dus wel :D

Ja dat indalen zal het inderdaad nog verder omlaag duwen. Hier is ze nog niet ingedaald, dus ben benieuwd. Ik heb nu al het idee dat ik vanonder helemaal aan gort ben haha.

Share This Page