Hoi meiden ik heb een vraag ik weet sinds 4 dagen dat ik zwanger ben maar voorheen had ik een cyclus van 49 dagende eerste dag van me laatste onge was 07-01-09 ik testte op dag 28 ( 04-02-09 ) negatief en op dag 31 positief 2 x dik vandaag voor de zekerheid nog een weer dik positief ik ben gewoon zwanger maar hoelang ik heb symtomen van zoon 8 weken zwanger maar dat kan niet met die onge maar als die onge een inesteling was wel maaer hoe kon die negatieve test dan ? kan iemand me helpen met rekenen omdat die cyclus eerst zo lang was en nu dat ik zwanger ben is ie ineens 28 dagen ik was nu 5 maanden gestopt met de pil alvast bedankt xxx HELP PLEAS !? :
Wat zijn symtonen van 8 weken zwangerschap? Misschien kun je zo'n nieuwe Clear Blue test halen, die geeft aan hoe lang je zwanger bent.
misselijk , bandenpijn mogelijk , aders over borsten grotere borsten , koud hebben met zo'n Clear Blue kun je alleen aflezen 1/2 wk of 2 wk of 3 + bedankt voor zo'n snel antwoord
Wat ik van jouw begrijpwas deze cyclus 28 dagen? dan moet je nu gewoon 28 dagen aanhouden hoor. De symptomen die jij aangeeft heb ik sinds 6 weken, terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap deze symptomen bijna niet had, dus ik refereer maar niet meer aan mijn eerste zwangerschap. Deze vraag kan je natuurlijk altijd aan de VK vragen als je belt. Succes en gefeliciteerd natuurlijk
aan de hand van symptomen kan je niet meten hoelang je zwanger bent, je zult bij onzekerheid over de termijn je vk moeten bellen en een termijnecho vragen om te kijken hoe lang je zwanger bent.
Ik weet niet of je altijd een onregelmatige cyclus hebt? Dan is het moeilijk precies te weten. Je kan je vk bellen en dan mag je misschien wel eerder heen als je een onregelmatige cyclus hebt (ik mocht dat wel) Anders is het toch even afwachten tot je eerste afspraak. Maar je kan niet eten hoelang je zwanger bent met de symptonen. de ene vrouw eeft veel symptonen de ander niks. En het verschilt ook wat je krijgt per vrouw.
de nieuwe digi test van clear blue geeft idd 1-2 of 2-3 of 3+ maar dit is hoe het op het doosje staat uitslag 1-2 verstreken tijd sins bevruchting 1-2 weken 3-4 weken zwangeschapsduur bepaald door huisarts (bij een cyclus van 28 dagen) uitslag 2-3 verstreken tijd sins bevruchting 2-3 weken 4-5 weken zwangeschapsduur bepaald door huisarts (bij een cyclus van 28 dagen) uitslag 3+ verstreken tijd sins bevruchting meer dan 3 weken meer dan 5 weken zwangeschapsduur bepaald door huisarts (bij een cyclus van 28 dagen) dus hij gefet wel meer aan dan 3 weken ik heb hem zelf ook gedaan met 6 weken alleen maar om te kijkken of hij echt zijn werk doet en bij mij gaf hij aan 3+ dus meer dan 5 weken zwanger dus ik zou die test gewoon doen
Juist! En gezien je laatste menstruatie ben je dan niet 8 maar vandaag 5 weken zwanger! Met 5 weken had ik dezelfde klachten als jij. Alleen bandenpijn niet (de banden zijn 3 weken na de bevruchting nog niet opgerekt, het is gewoon de baarmoeder die je voelt; is een spier, voelt wsl als spierpijn/menstruatiepijn?). Zo'n Clearblue reageert of het hcg-hormoon en die heeft heel ruime marges en is bij iedere vrouw anders, dus dat ding is niet te vertrouwen! Pas met een echo bij je vk kan de termijn bepaald worden! Gefeliciteerd trouwens!
zelf een echo is nog niet helemaal te vertrouwen ik had met 4 weken een echo konden nog niks zien 6 weken en 7 weken een echo zeggen ze ineens dat ik 4 dagen korter zwanger ben/was dan mijn eigen berekening leek mij heel erg sterk kad met 3 weken en 3 dagen posi getest haal daar 4 dagen af zit je op 2 weken 6 dagen lijkt me sterk dan een posi test te hebben maandan weer een echo gehad en was ik ineens weer 5 dagen verder dan de laatste keer echt heel verwarrent dus ik hou het gewoon bij mijn eigen berekening en dan zien we wel dus ik vind een echo ook neit altijd alles
Eigenlijk stellen ze de echo bij nav de grootte van de embryo. Ik heb ook gelezen dat die zich het best laat meten tussen de 8 en 12 weken. Vroeger werd de termijnecho ook echt uitgevoerd op 12 weken, nu soms al heel vroeg. Ik had een onregelmatige cyclus en heb toch slechts een verschil met 1 dag gekregen, uitgegaan van de 1e dag laatste menstruatie! Dat is niet vervelend, maar ik heb wel gehoord van verschillen van 3 weken, dat lijkt me echt vervelend!
Ik heb zelf PCO en kan dus een lange cuclys hebben van wel 3a 4 maanden maar heb ook gewoon van 30 dagen gehad als de bloeding een innestelling was had je eerder een positieve test moeten hebben dus denk gewoon dat de 28 dagen moet aanhouden
Als ik jou was zou ik gewoon lekker genieten van je zwangerschap. Of je nou 5 of 8 weken bent het maakt niets uit. Geen zorgen je kindje groeit van zelf door. Je kan het wel willen maar je komt er toch niet achter met gissen of ervaringen van andere, iedere vrouw is verschillend. Ikzelf heb met een reguliere cyclus op dag 35 nog negatief getest. Toen ik eenmaal wist ben ik naar de huisarts gegaan. Omdat mijn laatste 'menstruatie' (was dus uiteindelijk de innestelingsbloeding) zeer raadselachtig was heb ik aangegeven dat ik niet wist hoelang ik zwanger was. De volgende dag kreeg ik al een termijn echo die hou ik nu ongeveer aan want deze loopt niet helemaal synchroon met mijn menstruaties. Ik ben gewoon zwanger dat vind ik het belangrijkste en hoe lang ongeveer? ergens in de 9e week... Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten want ook wanneer je straks je termijn echo hebt zul je het nog niet precies weten, het is een meting van zoiets kleins 1 mm heeft een speling van een week! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap ik hoop dat je er veel plezier van hebt! groetjes Johanna ps ik heb helemaal geen symptomen niet van welke week(!) dan ook