Wat voor moois heeft corona jou gebracht?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Anne2019, 1 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik zie veel negativiteit in de topics en lelijke reacties.
    Maar corona heeft ook vast mooie dingen gebracht, die mag je hier neerzetten ;)

Ik trap af:
    -bewuster genieten van mijn gezin en familie
    - bewust dankbaar zijn voor alles wat ik krijg
    - meer op mijn leefstijl letten en minder materialistisch zijn

Loveloes, einad en olleke vinden dit leuk.
  2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.371
    2.852
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    De balans tussen werk en privé is veel beter geworden. Hoewel in eerste instantie juist slechter, omdat de grenzen te veel vervaagden, heb ik nu een modus waarin ik het wel kan scheiden van elkaar en dus maximaal kan profiteren van de uren aan reistijd die ik niet meer heb.

Athina vindt dit leuk.
  3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.985
    3.918
    113
    Vrouw
    #3 Fantykoekie, 1 nov 2021
    Laatst bewerkt: 1 nov 2021
    3 nieuwe vrienden die voor altijd in m'n hart zullen zitten. Leren kennen via animal crossing :roflmao: klinkt raar maar ook zo kan je echte vriendschappen opbouwen.
    En dan nog enkele nieuwe vriendschappen zonder animal crossing :roflmao:

Zelf ben ik ook best wel als persoon veranderd. Veel socialer geworden, zelfzekerder,...

Door corona werd je uit je bubbel getrokken (wel een wereld met bubbels :p) waardoor je dingen anders gaat bekijken.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik heb meer rust gevonden om thuis te zijn, en heb meer focus op echte vrienden in plaats van continu met iedereen bezig te zijn. Dat klinkt niet aardig, maar ik voel me er echt heel fijn bij dat ik een veel kleiner groepje heb om me mee bezig te houden. Geeft zoveel rust.

Athina, Mississippi en Mapje vinden dit leuk.
  5. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.158
    1.972
    113
    Nederland
    Veel intensiever contact binnen ons gezin, mooie gesprekken en hechte banden met een kleinere groepje vrienden.

Tijdens de lockdown en het thuisonderwijs is de band nog hechter geworden met mijn kinderen.

Een nog betere gezondheid en dan vooral mentaal. Meer bewust worden van het hier en nu.

Waardering voor wat we allemaal wél hebben. En dat is heel veel.

Athina vindt dit leuk.
  6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Betere balans werk en privé
    Meer gericht op thuis
    En een mooie lockdown baby die nu op mijn borst ligt te slapen :roflmao:

7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Dat mijn man thuis werkt en veel van H mee maakt!

Athina vindt dit leuk.
  8. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.932
    5.953
    113
    Vrouw
    Dat vond ik ook heel fijn. Man ging thuiswerken toen de jongste 6 maanden was en heeft zoveel meer mee kunnen maken dan bij de oudste 3!

Amberxx, Athina, Mississippi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    (Bijna) 2 babies en heel veel grijze haren :roflmao:

Jairy0811, einad, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een gezonder lijf. Maart/april 2020 werd je overspoeld door te zware mensen op de IC en dat heeft bij mij echt wel de ogen geopend om het roer helemaal om te gooien. Nu 25 kilo lichter en zoveel beter in mijn vel en ook trots op mezelf dat ik het toch maar gewoon heb geflikt ;)

Loveloes, Amberxx, Ella1988 en 19 anderen vinden dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Denk het enige meer tijd met het gezin. Dat zij écht het belangrijkste zijn in mijn leven, daar ben ik mij wel meer bewust van geworden. En dankbaar voor wat ik heb.

12. Mapje

Mapje Niet meer actief

Wat mega knap!

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    mag je ook zeker trots op zijn hoor!! Goed bezig!!

Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.095
    113
    Ik kan werkelijk waar niets verzinnen. Na lange zware jaren begon eindelijk een betere fase in ons leven… en dan is er een pandemie. We konden eindelijk weer genieten, dat was best lastig na het verlies van 2 kinderen, een opleiding van 4 jaar, 2 zwangerschappen die erg spannend waren en een miskraam tussendoor. Dan heb je je zegeningen al wel geteld.
    Vooruit, 1 praktische: geen reistijd meer...

15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.853
    4.104
    113
    Mooi topic met hopelijk veel positiviteit!

-Bij ons de herinnering aan een hele knusse, hechte tijd met ons gezin in de eerste lockdown, toen we ineens allemaal thuis waren fulltime en ik niet kon werken als contactberoep zijnde.
    -Veel zelfstandigheid bij onze kinderen (thuis als qua schoolwerk), omdat ik tijdens de tweede lockdown wel gewoon aan het werk moest buiten de deur en mijn man wel thuis was, maar fulltime moest werken.
    -Een spaarrekening die gegroeid was, waardoor dit jaar weer een buitenlandse vakantie mogelijk was naar ons favoriete land, waar we al lang naar uitkeken.
    -Een hele leuke, waardevolle groeps-WhatsApp met een paar vriendinnen.

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat je bij alle restaurants lekker eten kon afhalen :)

En verder inderdaad wat bewuster gaan genieten van de kleinere dingen die er uiteindelijk het meest toe doen.

17. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Thuiswerken! Hierdoor hebben zowel mijn man en ik zoveel meer tijd met onze baby (nu dreumes) kunnen doorbrengen. Daarnaast is er een veel betere balans tussen werk en vrije tijd ontstaan hier. Verder ben ik overigens goed klaar met Corona hoor..

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Dat heb ik ook. Dat ik niks moois of goeds kan bedenken. We hebben het erg voor de kiezen gehad de laatste jaren voor Corona en tijdens Corona ook. Het heeft bij ons heel veel kapot gemaakt. Alles was juist extra stressvol.
    We hebben ook erg weinig fijne herinneringen kunnen maken in deze tijd. :(

Merlino vindt dit leuk.
  19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier idem, nu sinds februari bijna 20kg kwijt en ik ben echt supertrots op mezelf! :)

Verder ben ik me ervan bewust geworden dat ik het heel fijn vind om een lege agenda te hebben in het weekend en dat ik er de afgelopen maanden weleens van baalde als we weer eens twee verjaardagen, een eetafspraak hadden en visite kregen in een weekend…
    Ook ik ben blij dat mijn man zeker de eerste periode altijd thuis was, hij heeft daardoor veel meer van de jongste meegekregen dan bij de andere meiden. Maar ik zou hem nu zo graag gunnen dat hij weer gewoon naar zijn werk kan, hij wordt er echt een beetje depri van inmiddels.

Anouk2005, Loveloes, Amberxx en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Meer rust en een betere combinatie tussen werk en privé doordat we nu bewust kiezen voor thuis werken en meer vrije tijd met de kinderen thuis. Daarnaast ook goede redenen om verjaardagen te skippen omdat we voorzichtig willen zijn en daardoor rust in de weekenden. En we weten nu in welke relaties we nog willen investeren en welke vrienden/familie het niet waard zijn door minimaal contact op ruim 1,5 jaar tijd.

Deel Deze Pagina