Zwemmen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sunshine, 30 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine

Sunshine Lid

10 jun 2006
    9
    0
    0
    Hoi Dames,

Allereerst, bedankt voor het antwoord op mijn echo-vraag van de week! Fijn dat ik mijn vragen hier kwijt kan!

Ik heb nog een vraag die ik van de week vergeten was te stellen. Toen ik 3 weken geleden een week aanhoudend (oud) bloedverlies had, zouden we een keer naar het strand gaan, maar dat heb ik toen maar niet gedaan, omdat ik de zee niet indurfde. Ik dacht dat als ik aanhoudend bloedverlies heb mijn baarmoedermond dus wel een stukje open zal staan (om het bloed eruit te laten), en ik dan beter niet in een zwembad/de zee kan, ivm infectiegevaar. Klopt dat? Ondertussen is het bloedverlies 2 weken weg. Mag ik nu dan wel weer de zee in? (Zoja, dan weet ik wat ik ga doen komend weekend ;) ) En hoe zit dat met een stilstaand meer, is dat risicovoller? En is de grote temperatuursverandering niet erg? (als je van de hitte die we weer krijgen de komende dagen in 1 keer het ijskoude water ingaat)

Wederom alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes, Sunshine

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sunshine,

je mag gerust zwemmen hoor. Ook bij het bloedverlies dat je had zal je baarmoedermond nauwelijks open hebben gestaan. Bovendien is het een natuurlijke reactie van het lichaam om de vagina gesloten te houden in water. Dit is nooit 100%, vandaar dat we bij ernstig bloedverlies en gebroken vliezen zeggen dat je niet meer in bad moet gaan of zwemmen.
    Maar in jouw geval kan het geen kwaad. Lekker zwemmen dus, het is ook goed voor je! Zee, meer of zwembad maakt niet uit. Houdt wel altijd de waarschuwingen van blauwalg in de gaten (is nog niet gesignaleerd dit jaar) dit kan voorkomen in meren als het een aantal dagen rond de 30 graden is. (dit geldt voor iedereen, zwanger of niet).
    Ook mag je gerust in koud water, je kindje is beschermd in zijn eigen "badje" van 37 graden.
    Veel zwemplezier!

Mirjam

Deel Deze Pagina