Menstruatie/zwanger zijn na curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lola1986, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Hoi meiden,

Ik zit nog volop in een rouwproces. Maar toch zit ik ook met vragen. We hebben na een goede echo met 7 weken en een goede termijnecho met 10 weken, afgelopen week het verschrikkelijke nieuws gekregen dat met ruim 11 weken het hartje niet meer klopte 😢 Met kerst heeft de curettage plaatsgevonden en dit is goed verlopen.

Ik heb hiervoor een vroege miskraam gehad met 5 weken en toen had ik na 19 dagen weer een eisprong. Ik ga ervanuit dat na een zwangerschap van bijna 12 weken dat nu heel anders is.

Ik weet dat het bij iedereen anders is, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.
    *Na hoeveel weken hadden jullie weer een eisprong/menstruatie?
    *Na hoeveel maanden waren jullie weer zwanger?

Bedankt!

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    lieve Lola, ik had je net ook al een berichtje gestuurd in het topic 'geen kloppend hartje meer', maar wil ook nog even antwoord geven op deze vragen.

Mijn eerste zwangerschap was na 4,5 maand en bleek met 8 weken niet goed (en met 6 weken de miskraam van de eerste, het waren er namelijk 2). Ik heb daarna een cyclus gehad van 28 dagen zonder eisprong. Daarna een cyclus waar mn eisprong een week later kwam dan normaal.

Na 5.5 maand was ik weer zwanger. Deze zwangerschap ging mis met 9 weken. Daarna een cyclus van 21 dagen zonder eisprong. De volgende cyclus was 'normaal' met eisprong.

na 6 maanden was ik weer zwanger, miskraam die vanzelf op gang kwam met 5 weken. Ronde erna een eisprong en een biochemische zwangerschap, 'gewoon' ongesteld geworden (deze tel ik niet mee).

Na 3,5 maand weer zwanger. Miskraam met 8 weken. Daar zit ik nu middenin.

Maar er valt geen pijl op te trekken. Lees ook wel dat vrouwen meteen een normale cyclus hebben, of 3 maanden op een menstruatie moeten wachten, het kan echt alle kanten op.

Wat ik een goede graadmeter vind is of ik nog positief test. Zolang ja namelijk positief test krijg je ook geen eisprong en hoef je daar ook nog niet op te hopen. Sterkte.

3. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wat heftig en naar Lola1986 en Frummels.

Ik heb pcos had nooit gedacht ooit zwanger te raken, toch geprobeerd en meteen in 1 keer raak helaas na 8 weken had ik bruinverlies en bleek een missedabortion het was gestopt met groeien op 6 weken zwangerschap, met 9 weken een curettage ondergaan, precies 4 weken later kreeg ik weer mijn menstruatie maar geen eisprong dus geen poging gewaagd, volgende poging (een maand later) zie banner, de tijd tussen de curettage en nieuwe zwangerschap was bij mij 8 weken.

Het kan weer snel in orde zijn maar ook kan het een tijdje duren, ik hoop dat jullie beide snel een postieve test in handen zullen hebben en een blijvende intacte zwangerschap, ookal ben ik nu moeder van een tweeling die eerste miskraam vergeet ik nooit.

xoxo

4. EvaElisa

EvaElisa Actief lid

23 jan 2016
    222
    0
    16
    Vrouw
    Lieve Lola,

Wat ontzettend naar! Ik heb afgelopen april een curretage gehad. Met mijn eerste echo (10 weken) bleek dat het vruchtje al met 6 weken was gestopt met groeien. Na de curretage duurde het 62 dagen voor ik uberhaupt weer ongesteld werd. Na deze menstruatie weer begonnen met ovulatietesten en deze werden gelukkig wel positief. Echter was mijn menstruatie wel heeeel licht...... Maand na maand... Afgelopen oktober ben ik daarvoor naar de huisarts geweest voor een doorverwijzing naar de gyn. Die heeft een echo gemaakt en zag dat mijn baarmoederslijmvlies wat aan de dunne kant was. Grappig genoeg liep de hevigheid van de bloeding na deze afspraak op :) Wel hebben ze 2 weken geleden nog een kijkoperatie gedaan om te zien of er echt geen verklevingen in de baarmoeder zijn. Deze zijn er gelukkig niet. Ik denk dat mijn lichaam gewoon echt super lang de tijd nodig heeft om volledig te herstellen van de 10 weken zwangerschap en de curretage. Maar na bijna een jaar gestopt te zijn met anticonceptie is de wens nu wel heel groot en is iedere maand dat het langer duurt er 1 te lang. Hopelijk mogen we gauw een positieve test in handen houden.

Geef je lichaam de tijd om te herstellen. De een doet dat heel snel en de ander heeft gewoon veel tijd nodig. Het is best heftig voor je lichaam om door te maken. Ik duim in ieder geval voor je <3

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij mij was t letterlijk 12 weken zwanger 12 weken ontzwangeren. Bij 8 weken duurde het gemiddeld 7 weken tot eerste menstruatie. Wij hebben altijd een menstruatie afgewacht.

Hierna 1 of 2e ronde zwanger.

6. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    #6 wendy424, 27 dec 2016
    Laatst bewerkt: 27 dec 2016
    hier 31 oktober te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte na 10 weken zwangerschap. (eigenlijk vanaf 6 weken zwangerschap al bekend dat het waarschijnlijk niet goed zou gaan omdat het steeds te klein was voor de termijn, met 8 weken het hartje gestopt, vruchtje niet groter geworden dat een zwangerschap van 6.5 week) en 3 november met een curretage weggehaald. Ik had 1 december een positieve ovulatietest en 14 december een positieve zwangerschapstest.

Deel Deze Pagina