nou als ik die uurtarieven zie. Maakten wij ons druk of wij wel omhoog konden. Onze vraagouders lagen zich rot nog onder 8 euro per uur.
Klopt 8.99 per uur. Maar ze hebben wel een voorbehoud gemaakt om evt in augustus nog te verhogen als dat nodig is. Wij nemen ook nog maar 1 dag af en dat scheelt dus een hoop. De andere middag werk ik gewoon thuis en haal ik ze op. Mogen ze een uurtje op de tablet tot dat papa thuis is en ben ik gewoon boven.
Wij betalen inmiddels €850 uit eigen zak bij iedere maand. Voor gastouderopvang nota bene. Nee, het is echt niet leuk meer.
We krijgen wel kot, maar gezien onze inkomens niet bepaald het maximum. Gastouders zitten nu op €6,43 en €6,92 ex bemiddelingskosten, kot uurprijs is €6,92 en €7,08.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5350792/kinderopvang-tarieven-maximumuurprijs-te-laag-toeslag
Hier wisten ze nog net onder de max prijs te blijven. Overigens geef je luiers en eten gewoon mee (babygroep) en krijgen ze een cracker en een fruithap, straks boterham en fruit. Voor de kwaliteit die ze leveren vind ik t een prima prijs, hoger is t ook nog wel waard. Maar tis ook echt een dijk van een kdv.
Je gastouders zitten hoog, maar dat je met hoog inkomen minder terugkrijgt is niet zo vreemd natuurlijk. Voor hoeveel kinderen is die 800 en hoeveel uur gaan ze dan?
Hier gaan we 8.53 betalen voor de bso. Stijgt meer dan wat de teruggave stijgt, maar vind het nog meevallen. Echter hebben ze gezegd dat je helemaal geen ruiluren mee krijgt omdat er niet genoeg mogelijkheid is om ze weer in te zetten. Maar wel willen dat we de kinderen op tijd afmelden voor hun planning. En ja, dat proberen we wel hoor, maar nu een paar keer gehad dat logeren in de vakantie niet door kon gaan en we de dag dus ineens zelf moetsen opvangen. Dat gaan we nu dus niet meer doen he. Pas als in de ochtend duidelijk is dat ze niet gaan meld ik ze af.
Wat een prijzen zeg. Hier gaat het tarief voor de dagopvang naar 8,97 en voor de bso naar 7,72. Dat is wel een prijsstijging van 5,5%, maar nog heel bescheiden vergeleken met wat ik hier lees. Ze hebben wel aangekondigd dat de tarieven mogelijk halverwege het jaar nog een keer gaan stijgen als dat nodig is. Wij betalen ongeveer 250 euro per maand zelf voor 2 dagen BSO voor 1 kind. Gelukkig geen dagopvang meer nodig. @RE080219 Om eerlijk te zijn vind ik 800 euro eigen bijdrage voor zoveel opvang per maand nog niet eens zo bizar duur. Dat zijn denk ik 4 dagen dagopvang voor 1 kind en 4 dagen BSO voor 1 kind? Het is natuurlijk een hele hoop geld, maar niet overdreven duur volgens mij.
Volgens mij is hier in de regio alles met ongeveer 11% gestegen. In elk geval beide organisaties waar wij kdv en bso afnemen. Resulterend in meer dan een euro per uur erbij voor allebei. Ik vind het echt heel veel. Bovendien geven ze aan extra te verhogen wanneer de cao onderhandelingen leiden tot een hogere salarisverhoging dan in november op tafel lag…
Hier stijgt het tarief van de opvang alleen met 18 procent. Tevens mogen dagen niet meer geruild worden.
Ja de bezetting is net als in iedere bedrijfstak natuurlijk diep triest. Overigens hebben wij dus naast je vaste opvangdagen een budget aan uren per kind, hier “koop” je vakantiedagen van of extra opvang doordeweeks. Dat laatste is ook vervallen en daarmee kan je je uren dus ook nog nauwelijks ergens in gaan zetten. Veel uren gaan voor ons nu dus gewoon vervallen met deze nieuwe regels. Heb begrip voor de krapte, maar ik heb wel gewoon betaald voor die uren dus dit is echt best vreemd. Anyway je kunt er niets mee, ja opzeggen….dan kom je er overigens de eerste twee jaar niet meer tussen.