De maximumuurprijs gaat nog 1 keer omhoog: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2022/12/20/vergoeding-kinderopvang-voor-2023-nogmaals-extra-verhoogd Voor kinderdagverblijf wordt de maximum uurprijs € 9,12, voor bso € 7,85 en voor gastouder € 6,85.
Ik ga van 203 euro per maand (1 kind 1,5 dag kdv, en de kinderen 2x vso en 1x bso in de week) naar 175 euro per maand en ik ga alleen voor de 2 oudste 1x vso minder afnemen. Ik hoop maar dat het klopt.. Bij ons wordt het namelijk door de opvang al met de belastingdienst geregeld, dus ik schiet niks voor.
Ik heb afgelopen weekend eens berekend wat onze eigen bijdrage is en daar schrok ik best wel van, 550 euro. Samen met mijn man toen beslist om de bso en kinderopvang stop te zetten per 15 maart (dan begint mijn verlof). Ik werk nachtdiensten en ons enige knelpunt was een uurtje in de ochtend. Mijn man kan die dagen wel een uurtje later beginnen (gaat om ongeveer 5 dagen per maand). Ik begon eind september weer met werken, dan gaat de (nu nog) jongste ook naar school. De baby die in april verwacht wordt, gaat dan naar een Gastouder (gaat de 4e nu al 1 dag per week naar toe en zij blijft daar ook naartoe gaan tot ze naar school gaat).
Vraagje waar ik altijd benieuwd naar ben als mensen bso stoppen: hoe die je dat in vakanties? Ik heb niet zoveel vakantiedagen dus ik zit dan altijd dan knel Wij betalen overigens ook 550 netto. 2 jongens 2 dagen per week op bso vanaf 14.00 (inclusief vakantieopvang) en dreumes 2x dag opvang per week. uurtarief is bso 7,80 en opvang 9.10 dus beide wel onder het maximaal te vergoeden tarief. Nog netjes vind ik. Maar blijft een klap geld ja: onze grootste vaste last per maand zelfs
Ik slaap overdag altijd maar heel kort, die paar uurtjes kunnen ze wel even beneden zitten terwijl ik boven in bed lig. De jongste zal dan wel gewoon naar de Gastouder gaan. Ik werk ook niet heel veel nachtdiensten. Ik werk nu 8 nachten per 4 weken, maar wil overleggen of ik na mijn verlof naar 7 nachten per 4 weken kan. In de zomervakantie zal het gaan om 3 weken, dus hooguit 4 ochtenden. Opa en oma willen vaak ook nog wel iets bijspringen.