Even een vraagje of iemand hier ervaring mee heeft. Afgelopen maand temperatuur bijgehouden. Tijdens mijn ovulatie een mooie dip te zien op 36,7 en daarna stijgende temperatuur en rond de 37 blijven hangen een aantal dagen rond 37 graden. Op 10 dpo niet meer gemeten, wilde volgende cyclus weer beginnen met meten. Dag later op cyclusdag 25 ineens heel onverwacht al ongesteld (had het eigenlijk pas een dag of 5 later verwacht). Dus vanochtend op cyclusdag 2 weer begonnen met temperaturen. Alleen het vreemde is dat ik nu een enorme dip had. Zit op 36,2. Had het ook niet koud ofzo. Is het normaal dat tijdens de menstruatie je temperatuur zo erg dipt? Even ter verduidelijking CD15 ovulatie temp 36,81. 1 dag eerder positieve LH test CD24 10DPO 36,98 CD25 niet gemeten Dag later CD1 niet gemeten (had ook nog geen menstruatie verwacht) CD2 36,20.
Het kan wel ja. Omgevingstemperaturen kunnen ook wat doen, dus bijvoorbeeld een koude nacht en daardoor verwarming wat lager. Niets om je zorgen om te maken in elk geval.
Maak me ook geen zorgen, vond het gewoon vreemd. Ineens een halve graad lager dan de laagste temperatuur in de maand ervoor. Dacht dat het misschien iets met mijn menstruatie te maken kon hebben, maar ik wist het niet zeker.
Ik zit rond mijn menstruatie altijd behoorlijk laag met mijn temperatuur. Je ziet bij mij duidelijk het verschil van voor- en na mijn eisprong. Het is van belang iedere dag op hetzelfde tijdstip te temperaturen (weekend of niet) en dit te doen voordat je op staat wil je een goed beeld krijgen. Ik houd alles bij op fertilityfriend. Fijne site en app.