Wat is jullie gemiddelde ochtendtemperatuur?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Motherlove76, Jan 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

Nov 29, 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hoi,

Ik vraag mij af om mijn ochtendtemperatuur voor de eisprong weleens laag zou kunnen zijn en zou kunnen wijzen op een laag werkende schildklier (zit in de familie). Maar als ik op fertilityfriend andere tabellen bekijk, dan vind ik mijn temperatuur niet abnormaal.

Wat is jullie gemiddelde ochtendtemperatuur en meten jullie rectaal, oraal of anders? Hoe laat meten jullie?

Ik meet om 6 uur oraal, onder de tong. Mijn gemiddelde temperatuur is 36.35.

2. Toto

Toto Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,061
    9
    38
    Qua temperatuur voor de eisprong is dat helemaal geen vreemde waarde.
    Echter, oraal tempen is niet betrouwbaar. Je kunt veel beter rectaal of vaginaal temperaturen.

3. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

Nov 29, 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Het is inderdaad minder betrouwbaar dan rectaal of vaginaal, maar ik vind het prettiger. Ik doe het al 2 jaar op die manier en zie precies wanneer ik een eisprong heb. Eerst gebruikte ik die methode als anticonceptie en sinds afgelopen jaar september om (opnieuw) zwanger te raken :).

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Een orale temp ligt sowieso lager dan een rectale temp. Hieraan kun je dus niet afleiden of je eventueel een schildklierprobleem hebt. Eerst maar eens je werkelijke temperatuur meten.

Als het wel werkt om je eisprong te vinden is dat prima, maar weet dat het gewoon niet je echte temperatuur is.

5. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

Nov 29, 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Klopt. Bij correcte meting is er een verschil van 0.3 graden Celsius. Volgens de Barnes methode moet ik zelfs onder de oksel meten. Dan kom ik nog lager uit.

Maar ik ben wel benieuwd hoe de meeste dames meten en wat de waardes zijn.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik lees op die pagina dit
    36,6 – 36,8 C: uw schildklier werkt goed. Als de temperatuur lager is dan 36.6 C is ook dit een symptoom van hypothyreoïdie om bij bovenstaande lijst te voegen.

Ik vind het maar een beetje raar eigenlijk om af te gaan op je axillaire temp. Ligt er namelijk ook erg aan hoe laat je meet. Meet je elke dag om 6 uur, zal die lager uitpakken dan om 7:30 uur. En er staat niet bij hoe laat je moet meten.
    Verder staat er 'Meet door 10 min onder je oksel te klemmen': de meeste thermometers zijn dan al lang klaar... dan moet je al echt zo;n ouderwetse kwikthermometer gebruiken.

Beste graadmeter is toch om je hormonen te laten bepalen in je bloed.

Heb wel nog even gekeken naar wat ik had, volgens jouw site moet je als vrouw op de 2e en 3e dag na het begin van je menstruatie meten ivm de werking van hormonen op je temp. De rest is niet belangrijk dus. Ik meet rectaal tussen de 36,5 en 36,8 als ik kijk naar mijn cyclussen. Heb je bij jou ook gekeken naar die twee dagen?

7. ik87

ik87 Bekend lid

Apr 23, 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg

Ik wist niet dat je temperaturen ook kom gebruiken als anticonceptie. Je ziet toch pas een paar dagen na je ei, dat je ei is geweest.

8. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

Nov 29, 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Bedankt voor het meedenken. Temperatuur is bij mij inderdaad hoger als ik later meet, na 7 uur. Dan moet deze rectaal 36.7 zijn. Daar zit ik op de meeste dagen, net boven. Dus, zal wel mee vallen.

Nog een interessant artikel.

9. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

Nov 29, 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ja, d.m.v. de sympto-thermaal-methode.
    Wij waren voor de eisprong extra voorzichtig. In het begin vreeen we bijna niet de eerste helft van de cyclus, maar na het lezen van uitgebreide artikelen over de coitus interruptus methode, die eigenlijk onbetrouwbaar zou zijn, hebben wij deze toegepast. Het blijkt dat de kans op een zwangerschap heel klein is. In mijn geval is het goed gegaan, omdat ik een regelmatige cyclus had. In de maand dat we gepland zwanger wilden raken, was het meteen raak. Wij waren ons natuurlijk bewust van de consequenties, als het niet goed was gegaan. Maar een ongelukje was welkom geweest. Na een zwangerschap of miskraam zou ik hier niet op vertrouwen.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,002
    15,621
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn temp gemiddels voor ei is 36.4 en na ei 36.6-36.7.
    Deze maand was het een lagere temp. 36.3 voor ei en na ei 36.6.

Ik temp rectaal zoals het hoort.

11. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Voor eisprong gemiddeld 36.4-36.6 soms 36.7

12. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

Nov 29, 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hoe meet jij meestal? Rectaal, vaginaal of oraal?

13. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

Oct 18, 2013
    1,786
    722
    113
    36.3 gemiddeld. Temp vaginaal.

Mijn gemiddelde temperatuur voor ei is bij een orale meting nagenoeg hetzelfde als vaginaal. Vreemd, want ik lees inderdaad dat een orale meting vaak een lagere waarde heeft.

14. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

Jun 26, 2013
    1,451
    322
    83
    Voor ei 36.2-36.4
    Na ei 36.7-36.9
    Beide rectaal gemeten rond 7.00 uur

15. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Ik meet al een tijdje niet meer. ;)
    Voor mijn zwangerschap nam ik mijn temp vaginaal op. Vond ik persoonlijk het prettigst.

16. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

Nov 29, 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Niet gezien, maar wel duidelijk ;). Geniet ervan en vooral veel succes!

Share This Page