Hallo, ik heb echt een flinke verkoudheid, echt alles zit dicht. Onder mijn ogen doet het pijn, heb hoofdpijn, keelpijn, mijn klieren zijn aan beide kanten opgezet(lijken wel 2 knikkers), nies vaak en noem zo maar op. Kan ik gewoon uitzieken, is dat schadelijk voor de kleine? Of is het beste om even langs ha te gaan? liefs marianne
Ik heb hetzelfde te pakken. Heb de huisarts gebeld en die zei "uitzieken". Ik had gevraagd of ik iets kon nemen tegen de keelpijn/verstopte neus. Niks mag dus!
Gewone strepsils en dampokeelpastilles kunnen geen kwaad hoor. Volgens mijn huisarts is trachitol niet goed omdat daar een pijnstillend stofje inzit wat niet met zwangerschap samen gaat. Verder raadde ze mij aan paracetemol, met mate dat wel. En gewoon heel veel drinken lekker koud ook.
Ik had ooit ergens gelezen dat Strepsils niet mochten, maar weet niet of dat waar is. Paracetamol mag met mate inderdaad, stomen mag altijd en kinderneusspray ook (maar dat laatste niet langer dan een week). En ik gebruikte antaflu tegen de keelpijn.
Ook ik ben (nog steeds) verkouden. Ben een week thuisgebleven, nu weer aan 't werk. Kreeg bij de apotheek 'babydoseerspray' mee, dat mag dus wel. En verder stomen...
dampo keelpastilles mag wel strepsils niet tenminste ik kreeg ze niet mee en ben al weken verkouden en snotterig en het gaat maar niet over
Ik heb er ook al een week last van.... je voelt je zo lamlendig de hele dag. En net niet ziek genoeg om thuis te blijven. Tenminste ik dan...
zoutoplossing voor baby's en thee met honing. Hete douche en dan op de grond een theelepeltje vapozalf om te stomen
hoi meiden Ben ook snip verkouden, niezen, hoofdpijn, snot, snot en nog eens snot. Kom zakdoekjes tekort. Heb gebeld met de vk die zegt uitzieken en veel stomen met dampo, en 4 paracatmol per dag (2 tegelijk, anders heeft het geen nut). Ben zelf nogal huiverig voor medicijnen omdat ik net in het begin van de zwangerschap zit. GEEN STREPSILS groetjes Martine
Welke dosering paracetamol? ik mag er 4 van 500 gr nemen zei de h.a.. verder warme douche, vicks vaporub, koud drinken, extra kussen onder je hoofd. "T is de laatste maanden hier schering en inslag. ben ik net een week of 2 beter... bingo. volgende griep of verkoudheid te pakken...leuk zo met kerst. sterkte voor alle snotteraars.
Ja hoor, hier nog 1! verschrikkelijk die verkoudheid, het ergste is nog dat ik met m'n mond moet open slapen en dan zo'n ontzettende droge keel krijg. Zometeen maar eens lekker effe onder de warme douche staan en daarna de keelpastilles aanschaffen. Beterschap meiden!
meid dat had ik ook met mond open slapen enz maar ik zou Daro zoutoplossing halen !!! ideaal en dan heb je zo weer lucht en een open neus
Warme melk met honing kan goed doen en ook voldoende slapen. Ik kreeg bij de apotheker een hoestsiroop op basis van kruiden, dit helpt ook erg goed.