bekkeninstabiliteit of gewoon iets anders?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 11je, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    Hallo :)

Ik vroeg mij af: sinds gisteren heb ik bij het staan, lopen, zitten, liggen af en toe pijn in mijn rechterbil. Het is alsof het 'erin schiet' en als ik mijn houding dan verander dan gaat het weer beter. Tijdens het lopen doet het de hele tijd een beetje zeer en dan af en toe 'schiet het erin'.
    Zou het met bekkeninstabiliteit te maken kunnen hebben? Of is het iets anders dat niet zwangerschapsgerelateerd is. Misschien hebben jullie een idee?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    doet me meer aan ischias denken.

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Had in t begin hetzelfde en was ischias..helaas nu wel BI gekregen. Maar dat erin schieten en in 1 bil is echt ischias werd me gezegd...
    Succes er mee.

4. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ik heb het zelfde gevoel, af en toe ook in m'n linker bil, maar voornamenlijk rechts. Links wordt erger als ik rechts te veel ontlast.

Op advies van de h.a. ben ik naar een bekken fys gegaan. Dat heeft heel goed geholpen. (tot op heden tenminste) Waar ik vooral aan moet denken is om wat vaker, het liefste liggend, rust te nemen. Dat ontlast je bekken. 't was ff aanpassen maar nu heb ik in vergelijking met 8 wkn geleden, veel minder pijn.

Het advies voor mij was;
    Niet te lang lopen of staan achter elkaar, maar ook niet te lang zitten (niet met benen over elkaar geruist)..Kussen tussen je benen tijdens het slapen en na alle huishoudelijke klusjes even rusten (al is het maar 5 min.) Stofzuigen is ook een hele slechte beweging, dus als je dat uit handen kan geven... ;)

Ik merk het nu vooral bij dingen zoals na het boodschappen doen.. blijkbaar is dat geslenter niet goed voor je oid.

De oefeningen van de fys helpen dan goed.

Als het niet beter wordt, zo ik gewoon even langs de h.a. gaan. Je hoeft voor de bekkenfys. geen verwijsbrief te halen. Maar sommige verzekeringen hebben het liever toch wel.

Maar soms gaat het ook uit zich zelf na een tijdje beter, en is fys niet altijd nodig.

succes er mee.

Deel Deze Pagina