Hoi Vk's Hier even een lang verhaal van mijn kant. 3 weken terug kreeg ik behoorlijk veel last van buiken rugpijn en ook last vanharde buiken. De vk is toen bij mij thuis geweest en constanteerde dat het waarschijnlijk groeipijn, een groeispurt tussen 20 en 28 weken is normaal zei ze en bij een tweede zwangerschao voel je alles meer dan bij een eerste. Urine in geleverd om een blaasonsteking uit te sluiten en dit had ik idd niet. Week later zijn we een weekje op vakantie geweest en de dag van terug komst kreeg ik 's nacht's bloedverlies, meer dan een maandverbandje vol. Baby bewoog goed en pas de volgende ochtend de vk gebeld, ze kwam gelijk en stuurde me door naar het ziekenhuis waar ik gelijk mocht blijven. Ik kreeg volledige bedrust en omdat mijn baarmoeder zo onrustig was heb ik daar medicijnen voor gekregen in de vorm van 2 zetpillen. 4 dagen later mocht ik naar huis, het bloedverlies was gestopt en mijn buik was rustig. D Dat was afgelopen dinsdag. Nu heb ik weer sinds 2 dagen die buik en rugpijn die ik voor mijn vakantie ook had. Een kruik geeft verlichting, maar zodra ik deze verwijder begint het weer. Eigenlijk maak ik me nu best zorgen, alles wat er is gebeurd de afgelopen weken is me niet in de koude kleren gaan zitten en soms geeft me dat nog heel weinig vertrouwen in deze zwangerschap en zo ben ik eigenlijk helemaal niet. Ik voel de pijn onderin mijn buik en hoog bovenin mijn buik en onder in mijn rug. Nu is door alle rust mijn buik wel heel erg gegroeid dus rationeel gezien denk ik dat het groeipijn is, maar het maakt me verschrikkelijk onzeker, temeer omdat ik dit niet in deze mate herken van mijn eerste zwangerschap. Kunnen jullie mij eventueel gerust stellen? Dinsdag heb ik controle bij de gyn en een extra echo, ik hoop ook dat ik bij haar onder controle mag blijven want ik heb een erg prettig gevoel bij haar, zou ik dat kunnen vragen? Bedankt voor het lezen van mijn lap schrijfwerk Groetjes MvM
Hoi MvM, het zal idd nu wel de groei zijn, zolang je geen bloedverlies meer hebt, is dit de meest voorkomende oorzaak. Ik snap je ongerustheid goed en hopelijk blijft het nu alleen bij buikpijn die hopelijk minder wordt. Je kunt aan de gyn vragen of je bij haar onder controle mag blijven, al hoeft het niet en zal de vk je ook echt goed kunnen begeleiden, want als didag alles goed is, heb je geen echte medische indicatie meer (gelukkig eigenlijk dan maar!). Maar vraag het maar eens na. Dus voor nu lees ik niets geks, maar je zult er zelf weer een beetje vertrouwen in moeten krijgen. Dit komt wel als je gaat merken dat het minder wordt en steeds verder komt in je zwangerschap. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Dank je wel voor je snelle antwoord, eigenlijk ha dik zelf ook wel bedacht dat het groeipijn is, maar die onzekerheid na mijn zh-opname maakt dat ik over alles ga twijfelen. Na mijn middagdutje (wederom met kruik) gaat het nu weer heel goed.