Een klein vraagje over een jongensnaam... Namen als Ferre, Herre e.d. vinden wij erg leuk. Alleen ben ik geen ster in het uitspreken van de 'r'. Zeg de 'r' niet rollend, maar achterin mijn keel... Bij het uitspreken van zulke namen hoor je het niet echt supergoed, volgens mij. Zouden jullie dan wel of niet voor zo'n naam kiezen...??
Hoi! Oorspronkelijk kom ik uit het zuiden van het land en daar spreken zover ik weet heel veel mensen de r achter in de keel uit, dus geen rollende overduidelijke 'r' zeg maar. Ik spreek m dus ook achter in de keel uit. Ik vind het geen probleem, en het zou me er absoluut niet van weerhouden om een naam met een 'r' erin te gebruiken hoor Het "ergste" wat er kan gebeuren is dat sommige mensen het de eerste keer misschien niet verstaan, of er niet zeker van zijn dat ze het goed hebben verstaan, en dat je het nog eens moet zeggen. Nu ja, ik persoonlijk vind dat helemaal niet erg.. de mensen in je omgeving zullen het na de eerste keer wel weten hoor dus dan is het toch niet zo dat je het "de hele tijd" nog eens moet spellen. Gewoon gaan met die banaan! Ik zie dat je niet lang meer hoeft, nog een paar weekjes maar. Alvast een paar fijne laatste weken van je zwangerschap gewenst!
Newa, dank je wel voor je uitgebreide reactie. Ik heb de naam een paar keer gezegd en ook opgenomen; ik hoor eerlijk gezegd niet zoveel verschil als met mijn man die de 'r' wel uit kan spreken...Maar ja, ik luister dan toch naar mezelf, is misschien ook wel weer anders.
Ik zou het eens vragen aan iemand anders hoe het klinkt. Ik ken hier iemand en die spreekt de naam van haar kindje ook raar uit. Maar ze bedoelt wel de normale uitspraak. Beetje last van haar accent bij de uitspraak. Opzich verstond ik het wel na 2 keer, maar vond het toch ook wel sneu..
Haha, dat ken ik.. Mijn man doet het ook. Het verschilt ook of je er een medeklinker achter hebt staan. Roan is minder goed uit te spreken dan Thirza.. Probeer maar eens!
Lastig! Ik zou waarschijnlijk toch wel gaan voor de naam die ik zelf het mooist vind, ook al was het iets moeilijker uit te spreken / te verstaan. Als je het een mooie naam vindt, gewoon doen.