Nee sorry, Romee is niet echt iets wat wij zoeken. Wij zijn helemaal weg van de naam Sepherin James (Sepp) voor een jongetje en voor een meisje Maeve. Alleen willen we daar nog een 2e naam bij. Leuke site trouwens!
Ja zeker de betekenis is geweldig alleen vind ik het niet zo'n mooie naam. Sorry. Wat ben ik toch moeilijk...
Wat vind je van Maeve Dominique? kwam als eerste bij me op. Maeve Jillian Maeve Rebecca Maeve Kristen
In wat voor richting moeten we zoeken voor de tweede naam? Apart, modern, ouderwets, klassiek, lang, kort? Dan gaat het helpen denk ik wat makkelijker
Qua richting vind ik het moeilijk. We houden beiden van stoere korte namen. Onze zoon Flinn heeft als 2e naam Julian maar dat is een vernoeming. Mijn man heet Robin. Ik vind het persoonlijk leuk om deze naam als 2e naam te gebruiken of iets wat er weg van heeft maar het hoeft niet perse een vernoeming te zijn hoor. Maar bij Maeve vind mijn man Robin niet zo leuk staan maar wel bij Charlize. (uitspraak Charlies) Wat vinden jullie?
Je bedoelt Charlize inplaats van Meave? Charlize Robin. Nee, absoluut niet mijn smaak. Meave vind ik veel mooier
Ja ik wil graag weten of Charlize Robin een leuke naam is bij Flinn Julian. Liever heb ik ook Maeve maar dan als 2e naam iets als Robin of iets in die richting. Maar wat staat leuk??? 2 vragen tegelijk eigenlijk hihi
Op zich past het wel. Maar als je al zegt dat je liever Meave wil dan zou ik een evt. vernoeming laten vervallen. Je zegt de eerste naam het meest Bij Meave passen er zoveel namen. Julian vind ik persoonlijk een klassieke naam. Ik stelde Lilian(a) voor. Dit past erg goed bij Meave en Flinn Julian maar ze lijken misschien teveel op elkaar en jullie hadden geen klik. Ik geef hier alleen aan wat ik mooi vind bij Maeve dat wil dus zeggen: een klassieke naam. Ik vind Robin voor een meisje eerder trendy of modern. Ik ben niet zo'n fan van unisex namen. En bij Maeve vind ik Robin of varrianten van Robin niet passen. Maar ik zou zeggen overleggen met je man welke naam jullie als eerste naam willen zodat die vast staat. Dan kun je daarna weer met iedereen brainstormen in een nieuw topic wat de tweede naam zou kunnen worden.
Wij zijn er nog steeds niet helemaal uit. Robine en Rubin(e) stond ook al op mijn lijstje. Grappig. Alleen vindt mijn man dit 3 x niks Gelukkig hebben we nog even al hoop ik op dit moment dat we weer een jongetje krijgen. Scheelt een hoop gestress Nou, wij gaan weer even brainstormen en als iemand nog een goed idee heeft wat bij Maeve als 2e naam past, alles is welkom