Nou zoals de titel al zegt: welke zonnebrand gebruiken jullie en waarom die? De tijd komt er weer aan dat we de kindjes moeten insmeren maar waarmee?
La Roche Possey, ik had vorig jaar, hema, nivea, kruidvat, maar overgevoelig voor alles. Toen bij de apotheek een paar monstertjes gekregen en La Roche Possey en Vichy, hier kan ze allebei tegen. Factor 50 heb ik voor haar, maar ik heb begrepen dat er geen toegevoegde waarde is vanaf factor 30 (dus 50 is niet nodig)
Ik gebruik Vision voor mijn dochter. Hiermee hoef ik haar maar 2x pd in te smeren. Keertje 'smorgens voordat we de zon in gaan, en dan halverwege de dag voor de zekerheid nog een keer.
Ik vind Vision ook ideaal ! Ik ben vrij zuinig qua geld, maar maar 1x smeren per dag - sommige dagen 2 x - vind ik ideaal.. En dat scheelt ook weer qua prijs dan wanneer je een fles koopt die goedkoper is en 3 / 4 x per dag moet smeren.
Ik gebruik etos eigen merk omdat dat de enige is waar onze dochter tegen kan. itt sommige reacties wil ik je nog een paar tips geven die ik heb van iemand uit die industrie (werkgerelateerd) kijk maar wat je ermee doet. - minimaal factor 50 smeren..voor de kids en als je een hollandse huid hebt ook voor jezelf. - zonnebrand die je 1 of 2 keer per dag maar hoeft te doen is klinkklare onzin...kan nooit genoeg beschermen als je zo weinig smeert. Om de 2 uur smeren!!
Hier ook Vision, ideaal! 'S ochtends voor het aankleden insmeren en op hete dagen begin van de middag nog een keertje. Geen allergische reacties, geen vlekken en makkelijk smeerbaar (en factor 50).
Overigens zijn mijn kids nog nooit verbrand en, vooral mijn jongste, heeft echt een hele lichte huid, dus het zal toch wel werken denk ik zo (al laat ik uiteraard mijn kids nooit te lang in de volle zon en liever helemaal niet).
Vorig jaar vision en met 2 keer smeren idd nooit verbrand dus geen klinkklare onzin.. Maar dochter kreeg ee toch wat pukkeltjes van dus lees ff mee
Ik gebruik factor 50 van een Duits merk, Bübchen en factor 30 van Badger Balm kids. Factor 50 voor op het strand Factor 30 dagelijks.
Nog even een aanvulling op mijn info..het feit dat je niet verbrand betekend niet automatisch dat je voldoende beschermt bent..daaraan kun je dus niet afmeten of je een goede zonnebrand gebruikt. Huidkanker ed krijg je oa door veel blootstelling aan uv stralen. Dus ook zonder dat je verbrand. Door verbranden wordt het wel erger..maar dat is niet de enige oorzaak.