Mijn zoontje is haast 7 maanden en we zijn al 3 weken bezig om hem groente te laten eten. Hij lust het echt niet. Als er groente tegen zijn lip komt gaat hij al kokken en als je wat in zijn mondje doet gaat hij echt overgeven. Zo zielig. Hij krijgt nu dus 2 keer per dag fruit en de rest bostvoeding. Dit is natuurlijk niet goed. Hij moet allang groente enzo eten, maar het gaat echt niet. Heeft er iemand een tip om hem groente te laten eten. Heb er zelfs al banaan doorheen gedaan om het lekker zoet te maken.
Heb je ook al geprobeerd om hem gewoon stukjes te geven zodat hij zelf kan ontdekken wat het is en dat het lekker is? Verder misschien in het begin stukjes fruit en groente bij elkaar leggen, zodat er lekkere en minder lekkere dingen zijn die hij kan proeven en misschien toch ook langzaam aan gaat eten!
Geef je de groenten warm? Geef het een keertje koud, misschien is dat wel de truuk De kans dat hij het niet lekker vindt is namelijk echt heel klein (tenminste ik neem aan dat je niet 3 weken lang alleen maar wortelen hebt geprobeerd. De smaakvariatie in groenten is zo groot). Waarschijnlijk vindt hij fruit lekkerder.. Ik zou even terug gaan naar alleen de flessen en het bijvoeden even stoppen. Na één week weer beginnen met alleen groenten.
Het gaat nu een klein beetje beter. Heb al jullie tips gebruikt. En kreeg nog een tip van iemand om het eten niet te klein te maken. Dus echt wat grover houden. Morgen naar het cb. Kijken hoe ze het daar vinden.