Bij mij trachten ze een HSG te doen, lukte niet.... Je weet mijn spanning bij een eendenbek. Toen een laparoscopie met HSG. En daarna nog een laparoscopie. Ze hebben overigens ook nog een hysteroscopie gedaan, dat is echt shit zeg UMC wil altijd alles dubbel, met hun eigen bevindingen, behoorlijk vervelend .
@Babii: die 2e ingreep blijkt nu bij mij een Hysteroscopie te zijn ook... dus geen laprascopie... Waarom was dat zo vreselijk enzo? Heb t nog nooit gehad dus weet ook niet wat ik moet verwachten... @All: Vanmorgen telefonisch contact gehad met de poli ivm een afspraak te maken voor een uitgangsecho. Gelukkig hoefde dit niet ivm dat er bij de vorige echo al gezien was dat er geen cycstes meer zaten. Wel is af gesproken dat ik nu gewoon direct met 75EH mag starten om te spuiten! Pfff wat ben ik hier blij mee zeg! Hopelijk nu dus een kortere cyclus! Komende donderdag een afspraak bij dr. Zonneveld voor de uitleg over de hysteroscopie en gaan we ook direct praten over mijn vroege bloed/rose verlies. Heel fijn dat dit allemaal op zon kort termijn kan want dan kan er nog voor mijn IUI misschien als het nodig is iets aan gedaan gaan worden! Nu nog even mn werk bellen en vrij regelen voor de poli afspraak..
Hallo lieve meiden, Jeetje, wat een bekende frustraties hier zeg...ik ken het gevoel maar al te goed...de teleurstelling, de hoop, de boosheid, de onmacht die hele rollercoaster aan gevoel...ik leef met jullie mee... Wij hebben sinds 13 mei de eerste voorzichtige stappen gezet richting de mmm...uit de eerste test bleek dat mijn vriend maar 11% zwemmers had dus we moesten 2 maanden wachten en nu over 1 week mogen we voor de tweede x het laten testen...we zijn al langer dan 1 jaar bezig en inmiddels beland in ronde 15...ik probeer positief te blijven en ik weet dat er nog vele mogelijkheden zijn om een kindje te krijgen maar soms is het glas gewoon half leeg ipv vol... Ook weet ik dat er hier meiden zijn die het stukken zwaarder en moeilijker hebben dan ons en ik vind dat vreselijk en hartverscheurend om te lezen of te horen (wij zijn niet de enige waarbij het lastig gaat binnen onze kennissen kring) Het forum is fijn om dingen te delen een pc schept toch een bepaalde afstand en je typt gemakkelijker je gevoel neer en de lieve en begripvolle reacties hier op het forum maken dat je gevoel dragelijker wordt... Dus ook vanaf deze kant alle begrip!! De mmm blijft lastig maar ik hoop voor iedereen hier dat dromen inderdaad uitkomen!!! Heel veel succes meiden!! Liefs Pien
Nah het is gewoon erg pijnlijk, zo heb ik het ervaren. Maar ben zelf van onderen enorm krampachtig wat artsen betreft... Weet niet of het daarmee te maken had, maar de kijkbuis was gewoon enorm vervelend... Maar goed, ieder mens ervaart dat weer anders.
@babii: Ik verwacht ook dat het bij mij niet helemaal lekker zal gaan lopen... bij het inbrengen van het IUI slangetje heb ik al erg veel pijn :S.... dan schiet mn baarmoeder direct in de kramp namelijk... dus met zon kijkbuis zal dat wel helemaal zo zijn :S
Krijg je niet bepaalde medicatie bij, om een beetje te ontspannen? Kreeg ik wel.... Had overigens een hele lieve gyn, volgens mij dokter S. De enige die de hysteroscopie doet in het UMCU.
@Babii: Komende donderdag krijg ik de volledige uitleg dus dan zal ik ook wel te horen krijgen of ik nog iets krijg Heb de afspraak bij dr. Z. Vind t wel spannend hoor
@All: Vandaag een soort van verhelderend poli gesprek gehad... Hysteroscopie zal plaats vinden in de cyclus na mijn 4e IUI poging en als ik dus terug ben van vakantie. Maar nu komt het mooie... Ze willen de hysteroscopie niet helemaal voor de baarmoeder afwijking doen, maar om te kijken of ik een poliep heb.... Ze denken namelijk dat het "tussenschot" misschien een poliep is en dat de 12mm dikke baarmoederslijmvlies wat ze gezien hebben misschien ook wel de poliep is... Daarnaast komt ook dat er tot nu toe bij de IUI nooit een mooi 3 laags baarmoederslijmvlies is gezien, het is altijd glad en egaal, dus maar 1 laag. Of dit kwaad kan wilde hij geen antwoord op geven... Nou lekker dan daar zit ik weer met mijn onzekerheid... Het verhaal dat mijn progesteron niet stand houd na de eisprong was hij wel even van onder de indruk maar wil nu weeeer bloed gaan prikken op progesteron (alsof dat nog niet vaak genoeg gedaan is pfff...) En wil me nog steeds geen utro of pregnyl extra gevan... Maar goed hij maakte overal netjes notities van en maandag tijdens mijn FM zal ik er weer eens naar vragen!
Even een knuf meis . Jeetje wat weer een toestand om van te huilen. Probeer hoe lastig ook straks wel van je vakantie te genieten.
@Marnat: Meis ik zie nu pas dat t einde verhaal is bij jullie... Ik ben er stil van en weet gewoon echt niet wat te zeggen... Ik zal een kaarsje voor jullie branden... @All: Gisteren IUI4 gehad met maarliefst 300.000 zaadjes... Verschrikkelijk weinig voor IUI dus... Voor mijn gevoel is deze rond ebij voorbaad al afgeschreven. Heb mn koffer al vol gepakt met tampons en maandverband... Morgen voor 2 weken naar Hongarije. Gezellig, daar ongi worden. Op naar de volgende maand met de hysteroscopie, de maand daarop IUI5... als t zaad dan weer zo slecht is einde IUI... ook aan de hand van de uitkomst van de hysteroscopie misschien verandering in behandelplan dus we zullen wel zien!
@All: Vanmiddag eindelijk na 2 ochtenden en 1 middag van het kastje naar de muur gestuurd te zijn geweest is duidelijk dat ze deze maand geen plek hebben voor een Hysteroscopie... In eerste instantie wilden ze me gewoon een cyclus laten wachten, nou good luck met mijn onberekenbare eigen cyclus... Na lang overleggen en heen en weer gebeld te hebben mogen we nu bij gods gratie toch aan IUI5 beginnen. Morgen ochtend (ALWEER) naar het ziekenhuis bellen om deze in te gaan plannen, althans de 1e FM dan en de hoeveelheid puregon die ik moet gaan spuiten. Ik ben zo benieuwd hoe deze gaat verlopen, wanneer mijn eisprong nu weer zou zijn en hoeveel zaadjes we hebben... hopelijk wat meer dan de vorige keer want anders betekent t geen IUI6 maar IVF/ICSI... Al met al heb ik er nog steeds niet echt vertrouwen in ivm die nog niet duidelijke baarmoederafwijking (tussenschot of dubbele baarmoeder) en dat verkeerd opgebouwde baarmoederslijmvlies van maar 1 laag wat er 3 hogen te zijn. Ook zit er waarschijnlijk 1 of meer poliepen die nog weg gehaald moeten worden... Dus tja... Zat nog even aan de afgelopen 4 IUI's te denken... ik heb daar gewoon 14 maanden over gedaan over 4 behandelingen, wat belachelijk lang zeg terwijl je er normaal 6-8 maanden over doet... gewoon t dubbele! Naja zoals t er nu uit ziet zal FM1 rond woensdag 3 augustus zijn.. Ik ben benieuwd....
@All: De uitgangsecho ging alweer anders dan verwacht. Links 2 cystes van 3-4cm en rechts 1 van 4cm. In totaal dus 3 cystes. Net bloed moeten laten prikken op -Progesteron -LH -Oestrogeen -HCG Vanmiddag krijg ik te horen hoe en wat nu verder, het lijkt er namelijk op dat ondanks de pregnyl mijn eitje niet springt en dat is niet gebruikelijk... Het zal ook eens normaal verlopen Vanmiddag de update, na mijn telefonische afspraak...
@All: Nou nou en we zijn weer thuis hoor.... fff wat is dat een klote en pijnlijk onderzoek zeg... Normaal gesproken zijn ze zon 30 minuten bezig... hoe mensen dat vol houden.... ik heb geen enkel idee!!! Bij mij duurde het in totaal maar 4 minuten. Wel super interessant om op beeld zo je baarmoedermond en baarmoeder te zien, het was ook wel het beetje afleiding wat je nodig hebt hoor! Gaat die scope er in, word er een water kraantje open gezet... alles word nat en je voelt het water gewoon tussen je billen door weg lopen... brrr koud.... En dan komen ze met de scope bij je baarmoedermond, dan begint de pijn... Een indringende pijn die aan heeft blijven houden tot de scope er weer helemaal uit is. Het beeld wat te zien was was dat ik heel duidelijk vanaf de baarmoedermond een splitsing heb van mijn baarmoeder door een groot tussenschot. Het is een dik tussenschot wat er voor zorgt dat de 2 helften van mijn baarmoeder zo klein zijn dat ze er niet eens in kon met de scope. Na de scopie gaf mijn ivf-arts aan het geheel met dr. Zonneveld te gaan bespreken en vandaag of morgen krijg ik te horen hoe nu verder. wat in ieder geval duidelijk is dat ik zoiezo geen 2-ling mag krijgen ivm dat dit niet gezond voor mij is en daarnaast dat de kindjes het niet kunnen overleven of veels te vroeg geboren gaan worden. Waarschijnlijk krijg ik komende maandag nog een HSG en moet later het tussenschot operatief verwijderd gaan worden. Ook ons behandelplan gaat waarschijnlijk aangepast worden omdat met IUI de kans op een meerling tot meer aanwezig is. Update dus weer wanneer ik meer weet....
Hee meis, gelukkig heb je dit nu achter de rug... Ik heb ook maar een halve baarmoeder. Ik heb een gezonde dochter op de wereld gezet van 3480 gram. Ik krijg ook iui, alleen zijn ze bij mij voorzichtig met hormonen, want inderdaad een tweeling zou niet gewenst zijn. Of nou ja, wel gewenst natuurlijk, maar niet zonder risico's. Dus het kan wel... Voordat je overgaat op verwijdering van het schot, zou ik zeker ook daar de voor-en nadelen daarvan goed bestuderen en dan uiteindelijk je keuze maken!
@Lobi: Ik heb geen halve baarmoeder maar een erg duk tussenschot waardoor de 2 holtes te klein zijn zelfs voor de scope. De kans op een zwangerschap is op deze kant erg klein. Een 2-ling zwangerschap is in mijn geval zeker niet gewenst omdat mijn baarmoeder kan scheuren. Ik heb ondertussen mijn 4e mislukte IUI achter de rug en heb al snle meer eitjes op een iets hogere dosis, die dosis heb ik ook weer nodig omdat anders mijn cyclus te lang is (eisprong pas rond cd30 met puregon 50/75, eisprong rond dag 20 met 75 maar wel eer eitjes) Dus alles moet even goed tegen over elkaar afgewogen worden. ben benieuwd wat ze willen gaan doen in ieder geval..
Oke, ik dacht dat je een tussenschot had, en dat je daardoor als het ware 2 helften hebt, vergelijkbaar als bij mij. Wat is de reden dat je maandag nog een hsg krijgt? Ik ben ook heel benieuwd waar ze nu mee gaan komen?!