Flippo's weg door de MMM

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Flippo123, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Heb idd een tussenschot alleen zijn de beide helften te smal om zelfs met de scope in te kunnen kijken vandaar de HSG om te zien hoe de vorm daadwerkelijk is.

2. Nou ben heel benieuwd. Hopelijk zal het niet teveel pijn doen maandag... Succes alvast!!

3. Flippo123

Hoop t ook, deze hysteoscopie deed al verrekte pijn :S

4. Flippo123

@All:
    Zojuist telefonisch contact gehad met de IB-arts van gisteren.
    Een HSG is niet nodig omdat vorig jaar juli tijdens de laprascopie gezien is dat mijn baarmoeder er aan de buitenkant volledig normaal er uit ziet, het is dus echt een tussenschot.
    Ze gaat komende dinsdag in het gyneacologisch team ons probleem en de hysteroscopie bespreken en dan belt ze me weer terug.

Ook nog gehad over het vroege bloeden, zij gaf aan dat ze voor de LF 14 dagen rekenen vanaf de pregnyl, nou dat had ik nog nooit gehoord! Maar goed als je dat zou aanhouden kom ik gemiddeld op een LF van 11 dagen uit, goed genoeg dus om zwanger te raken.
    Ze willen als de cystes weg zijn en deze cyclus afgerond is weer verder gaan met IUI met puregon en pregnyl. De puregon mag niet hoger dan 50EH om er zeker van te zijn dat er maar 1 eiblaasje tot groei zal komen om een 2-ling zwangerschap zo veel mogelijk uit te kunnen sluiten.
    Dat worden weer ellelange IUIcyclussen dus... pfff.... weer 7x terug komen voor echo's enzo...

Verder moesten we een afspraak maken bij onze hoofdbehandelaar dr. Bos om ons traject te bespreken. Ik bellen naar de poli voor een afspraak te maken, kunnen we pas 19 september terrecht! Weer 2 maanden wachten! Naja het moet dan maar.

Tussenschot willen ze in principe niet weg halen, dat halen ze pas weg als ik meerdere miskramen zou krijgen tijdens de behandeling... op naar de komende mislukkende behandelingen dus maar en komende mogelijke miskramen... goh wat is de toekomst toch rooskleurig...
    Sorry voor mijn negatieve gepraat maar kan er weinig aan doen, ik kan dit allemaal gewoon niet door een roze bril zien...

Over 3 weken dus een echo om te zien of de cystes hopelijk weg zijn en op 19 sept. een afspraak bij onze hoofdbehandelaar... op naar september dus maar!

5. Jeetje meis. Het zit allemaal niet mee... Kan me voorstellen dat je het even niet meer zo positief kan inzien. Wat is de reden dat ze nu al zeggen in principe het schot niet weg te willen halen?
    Tegen mij zeggen dat ook altijd dat een lf tussen 10 en 14 dagen oke is. 9 Dagen kan ook nog zeggen ze al vind ik dat zelf wel erg kort.
    Heb je al wel eens andere hormonen geprobeerd (sorry als het al ergens staat). Misschien dat je daardoor snel(ler) 1 eitje krijgt?

6. Flippo123

@Lobi: Ik heb 8 rondes clomid gebruikt, op 50 en 100mg reageer ik niet, op 150 reageer ik goed maar houd ik ook cystes over. Puregon heb je in principe de minste kans op cystes daarom gebruik ik dat. Maar goed, ze zeggen dat t niet erg is als je eitje met hormonen zo langzaam groeit en dat dat niet af doet aan de kwaliteit van het eitje, daar ga ik dus maar van uit :p
    Mijn LF is dus blijkbaar goed, terwijl ik dacht dat je pas moest gaan tellen vanaf de IUI en niet 14 dagen na de pregnyl... maar goed dat zal ik al die tijd wel verkeerd begrepen hebben.

7. Flippo123

@All:
    Zojuist gebeld door mijn IVF-arts!
    Ze hebben na een week nagedacht te hebben en mijn casus vandaag weer in het gyneacologisch team besproken te hebben besloten om het tussenschot toch weg te halen!
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt onwijs opgelucht ben dat ze dit besloten hebben, het geeft mij een veel beter gevoel!
    Ze zei letterlijk dat de kleine risico's die aan die operatie hangen niet opwegen tegen de zware nadelen van het tussenschot laten zitten!
    Donderdag heb ik een telefonische afspraak met mijn hoofdbehandelaar en dan krijg ik tekst en uitleg en hopelijk ook de datum.

Wat kan een mens blij en opgelucht zijn zeg!

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    wat een goed nieuws :) !
    fijn dat ze het toch nog een keer besproken hebben !

x

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dat is goed nieuws meis.
    Nu hopen dat het niet te lang duurt voor je geholpen word.
    En daarna kunt beginnen met een behandeling , en dan op naar roze zou ik zeggen. knuffie

10. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    wat een goed nieuws meid ik hoop dat je snel terrecht kan;) knuff

11. Flippo123

@All: Ik ben erg blij dat ze echt acht gaan ondernemen ookal vind ik het wel naar om weer geopereerd te moeten worden.
    Merk nu wel dat ik er echt veel voor over moet hebben om zwanger uberhaupt te mogen worden :p (of misschien ervaar ik het alleen maar zo... :p)
    Maar goed ik hoop ook dat het op enigszins korte termijn kan gebeuren (laten we zeggen mn volgende cyclus ofzo!)

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Flippo! (ken je me nog)?

meis wat een lang traject zo.... :(
    Hoop snel op goed nieuws!
    heel veel sterkte meid!!!

13. Flippo123

@Ella: Tuurlijk ken ik je nog :) uit het LEO topicje :) Wat fijn te zien dat je kleine man alweer 5 maanden is :)
    Mijn traject is idd nogal wat lang en moeten nogal wat hobbels nemen nammer genoeg...
    Maar ik probeer hoop te houden :p

14. Flippo123

@All:
    Zojuist ben ik gebeld door mijn hoofdbehandelaar.
    Volgende week donderdag om 8:45 mag ik op de poli komen en word ik op de operatie lijst gezet.
    Volgende week donderdag weet ik dus wanneer ik precies voor ok ga en hoe ze het allemaal precies gaan doen.
    Naast d eoperatie hebben we het ook even gehad over de behandeling zelf, mijn arts vind dat het zaad van dermate slechte kwaliteit is dat ze me vanaf de dag van de operatie ons gaat aanmelden voor ICSI.
    Er is namelijk geen wachtlijst momenteel voor ICSI. Dus alles op een rijtje gezet:
    - Poli afspraak voor hoe en wat met de OK
    - Afspraak poli anesthesie voor de OK
    - Infogesprek ICSI
    - Aanmelding ICSI

Na de ok gaan we dus ergens weer van start... spannend!

15. Spannend Flippo!! En wat snel al...

Heel veel succes! Kan me voorstellen dat het -ondanks dat het spannend is - ook heel goed voelt dat er nu eindelijk echt iets gaat gebeuren!

Hoe lang moet je eigenlijk herstellen voordat je zwanger mag worden?

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    indd spannend maar ook super dat jullie zo snel terecht kunnen !

xxx

17. Hoi meis,

Dat zijn eindelijk eens goede berichten.

Hoewel ik niet veel schrijf, is me gedachten vaak bij je hoor!!!

Succes.

Dikke kus Lynn

18. Flippo123

@Lobi: Tja, snel t is wat je snel noemt :p aangezien ik alweer ruim 2 jaar bezig ben en 14 maanden over 4 IUI's heb gedaan.
    Het is zonde om nog 2x IUI te doen als het zaad gewoon onder de maat voor IUI en IVF zit, dan heeft het geen zin om daar mee door te gaan lijkt me.
    De operatie kan hopelijk op korte termijn aangezien ik er ook weer van moet herstellen denk ik... hoe lang ik moet herstellen geen idee, wie weet kan ik direct de volgende ronde al starten.. ik weet niet... dat hoor ik donderdag wel :)

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Flippo wat fijn dat ze nu verdere acties ondernemen.
    wat naar zeg een ok..... :( daar zit niemand op te wachten

en dan miss icsi... wat spannend en heftig allemaal.

vind het nog altijd zo erg dat het bij jou (nog)nooit heeft mogen lukken....
    Ikkie en ik liepen als het ware gelijk op. dat moest vast wel moeilijk voor je zijn geweest.

meis heel veel sterkte! ik hoop echt dat het allemaal mag lukken op zeer korte termijn!
    xx

20. Flippo123

@Ella: Tja moeilijk is een groot woord aangezien ik er toch niets aan kan veranderen en dat accepteer ik.
    Wat ik veel moeilijker vind is dat er meerdere mensen die erg dicht bij me staan of alweer zwanger zijn vane en 2e kindje of bevallen zijn van een 2e kindje binnen de tijd dat ik bezig ben.
    Maar goed... we blijven hopen :p
    Het is trouwens niet misschien ICSI :p we worden donderdag gewoon echt aangemeld voor ICSI. En daarnaast zie ik me niet zomaar spontaan zwanger worden met al deze problemen :p

Deel Deze Pagina