IVF-1 gaat volgende week van start als ik dan ongi wordt. Morgen neem ik mijn laatste provera... Schema: CD1 - bellen voor uitgangs echo ivm cyste verleden en ik vooral in het begin van mijn cyclus erg veel eitjes hebben die zich aandienen voor de race (gemiddeld zon 10 eitjes per eierstok) CD2 - uitgangsecho CD3 - Start puregon 150EH (als er niet al te veel eitjes zitten, dan wordt t terug gezet ivm angst op overstimmulatie) CD5 - Starten met Orgalutran bijspuiten (om een eisprong tegen te gaan) Vanaf hier is het wachten tot er genoeg eitjes groot genoeg zijn, dan pregnyl spuiten om een afgesproken tijd en dan de punctie, terugplaatsing enz enz. Vanaf de dag van de punctie ga ik 3xdd 2 utrogesstan bolletjes gebruiken. Wel zie ik tegen de punctie op... Ik krijg namelijk geen "pijnstillers infuus" (morfine) ivm ik hier niet tegen kan (krijg er een ademhalingsstilstand van) en moet het dus doen op paracetamol. Naja dan maar ff tandenbijten en doorzetten... het is of ff pijn leiden en een kans op een kindje... of helemaal niets... Tja en dan is de keuze makkelijk vind ik!
Jaaaaa eindelijk na 6 maanden gedwongen stilstand door de operaties en onderzoeken!! Loop in t umc just like you !!!
Ik wil iedereen fijne feestdagen toe wensen en een practig 2012! Op naar een nieuw jaar, hopelijk een jaar met een hoop mooie en onvergetelijke momenten! Dat we allemaal in 2012 dat o zo gewilde en verlangde 2e roze streepje mogen vinden. Ik wil met name alle meiden die al erg lang wachten en in de MMM zitten een hart onder de riem steken. We gaan met zn allen voor een positief 2012! We zijn er voor elkaar, er steunen elkaar door dik en dun. Maar niet te vergeten ook alle meiden die niet in de MMM zitten of nog niet zo lang bezig zijn, ook voor jullie duim ik dat dat 2e streepje niet te lang meer op zich laat wachten en dat we maar een hoop mooie berichtjes mogen lezen hier op t forum van zwangerschappen en geboortes! Dit wilde ik gewoon even kwijt! Bekijk bijlage 209629
Thnx meis Zit nog steeds te wachten op mn ongi.... ondertussen alweer 6 dagen met de provera gestopt... Morgen maar eens bellen met t ziekenhuis. Hadden we al afgesproken omdat we al verwacht hadden dat ik niet ongi zou worden ivm dat ik vorige week nog een flinke doorbraakbloeding heb gehad.
Owja... vandaag precies 2,5 jaar hopend op een wonder! Hopelijk komen daar niet al te veel maanden meer bij!
Om 10:35 uitgangs echo gehad. Baarmoederslijmvlies: 4mm Ovarium rechts: 7 eitjes tussen de 6 en 10mm Ovarium links : 11 eitjes tussen de 6 en 12mm Cyste 1: 14mm (met bloed gevuld) Cyste 2: 11mm (met bloed gevuld) Vandaag om 17:00 starten met puregon 125EH Zondag starten met orgalutran bij te spuiten Volgende echo: Dinsdag 3 januari om 8:30 HET GAAT VAN START!!!
Updatje! Ben de 28e toch met 150EH begonnen te spuiten! Sinds zondag (gisteren) ook orgalutran bij gaan spuiten en morgen heb ik de 1e FM! Ben benieuwd!!! Morgen dus een berichtje over hoeveel eitjes er groeien! Hoop zo op een mooi aantal Iedereen de beste wensen voor 2012! Dat het maar een onwijs mooi jaar mag gaan worden!
Jaja... vanmorgen voor FM-1 geweest! Ongelofelijk maar waar.... ik hoef niet meer voor FM terug te komen! Ze zijn al groot genoeg namelijk..... wat een ongelofelijk contrast in vergelijking tot de IUI's waar ik meestal 5 tot 7 keer terug moest komen voor een FM! De cijfertjes: Baarmoederslijmvlies: 9mm Ovarium rechts: 17mm, 15mm, 18mm, 13mm, 14mm (en nog 7 kleintjes) Ovarium links: 18mm, 19mm, 19mm, 11mm, 12mm, 14mm (en nog 10 kleintjes) Vanavond om 17:00 nog orgalutran spuiten en vanmiddag word ik gebeld hoe laat ik de pregnyl mag spuiten! Donderdag 5 januari is de punctie!!!! Wat is dat heeeerlijk snel gegaan, ben er echt blij mee Overigens, de 2 cystes links zitten nog op hun plekkie en zijn niet groter of kleiner geworden.
Om 7:50 zaten we in de auto richting ziekenhuis. We waren wat vroeger vertrokken in verband met de weerswaarschuwingen. Om 8:20 zaten we al in het ziekenhuis omdat het onverwachts erg rustig was op de weg! Om 9:00 melde manlief zich bij het lab voor de zaadpruductie. Om 9:30 werden we de punctiekamer binnen geroepen. Een hele lieve verpleegkundige en arts vingen ons op, ze legden alles helemaal netjes uit hoe en wat ze gingen doen en gaven ook tips wat ik kon doen bij bepaalde handelingen. Eerst ging ze met de vagina wand verdoven, links en rechts een prikje lidocaine, die voelde ik wel maar zeker niet pijnlijk. Al snel kwam ze met de echokop er aan waar de naaldgelijder op zat... Op dat moment ben ik mijn mannetje maar even aan gaan kijken want naalden vind ik erg vervelend om te zien. Baarmoederslijmvlies ziet er mooi uit werd verteld en ze liet nog even aan mijn mannetje zien hoe het stukje septum wat er nog ziet uit ziet op de echo. Beide eierstokken werden even vluchtig bekeken... we zagen erg veel eitjes zitten in 1 oog opslag! Het aanprikken... ze begon rechts. Ze gaf me d etip dat ze tot 3 zou tellen en dat ze dan zou prikken en dat als ik op dat moment uit zou zuchten ik er minder van zou voelen. Nou dat was ook zo gelukkig... Ik voelde wat druk en ff een klein scherp prikje. Bij het aanprikken van iedere follikel aan die kant voelde ik weer t zelfde gevoel. Het was niet prettig maar zeker heel goed te doen. Ik heb ook uitgebreid mee zitten kijken op de monitor hoe de follikels leeg gezogen werden. Toen ze klaar was haalde ze de echo kop er uit en zei dat we nu het zelfde links gingen doen. Ze telde weer netjes tot 3 zoals afgesproken en ik zuchte op 3 goed uit.... AUW.... die prik was veel pijnlijker dan rechts! Dat deed verrekte zeer... Zon zeer dat ik niet meer op de monitor heb gekeken of waar dan ook heen gekeken. Ik hield stijf mijn ogen dicht en begon zoals ik me had voorgenomen me te concentreren op mijn ademhaling... Nou ik kan je zeggen... ook dat hielp niet. Iedere follikel die ze aan prikte werd de pijn erger en erger. Maar gelukkig ging ze door... ik wilde geen pauze of iets want zoals ik het me bedacht... hoe sneller dit voorbij, hoe sneller van de pijn af... Na de punctie zei ze dat ik het erg goed gedaan had. Ze had gezien dat het erg veel pijn deed. (de tranen liepen over mn wangen namelijk) Nu mocht ik me weer aankleden en plaats nemen op een relaxde stoel met een warm kruikje en een dekentje. Ff op adem komen. We zaten net en toen werd mijn mannetje geroepen, hij moest zich weer melden bij het lab ivm dat er wat was met het zaad. hij moest een 2e keer produceren omdat het erg weinig was (veels te weinig voor IVF). Dus hij ging maar weer. Na 20 minuutjes kwam hij weer terug. We hebben even met elkaar zitten praten over de punctie hoe het gegaan was en niet veel later kwam de arts weer even binnen. Ze kwam met het nieuws dat er 9 eicellen gevonden zijn!!!! Wat een prachtige opbrengst voor ons gevoel! Vlak hierna zijn we weer richting huis vertrokken omdat ik lekker mijn bedje in wilde duiken! Onderweg naar huis werden we weer gebeld door het ziekenhuis dat het zaad ondanks de 2e productie niet genoeg was voor IVF en ze toch over gingen stappen op ICSI! Zondag tussen 10:00 en 11:00 worden we gebeld of er bevruchting is. Als dat het geval is dan hebben we die middag nog onze eerste TP!!! Nu ga ik nog maar ff lekker mn bedje in, heb flink last van mn buik en rug, bloed nogal wat dus dat zal daardoor wel komen.