bevalling Geboortecentrum Origine Breda eventueel bad

Discussion in 'De bevalling' started by mandy5389, Dec 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mandy5389

mandy5389 Lid

Dec 4, 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na zoeken kwam ik alleen oudere topic tegen.

Ik ga bevallen in Origing en als het allemaal goed blijft gaan wil ik voor een bad bevalling gaan.

Wat is jullie ervaring met origine.
    hoelang was jullie verblijf?
    Welke kamer?
    Zijn jullie vroeg naar origine gegaan?
    Iemand eventueel ervaring met een bad bevalling daar ?

Alvast bedankt

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hoi hoi.
    ik ben bijna 3 jaar geleden in origine bevallen. Had wel om een kamer met ligbad gevraagd mits beschikbaar. Heb de kamer met het beval bad gezien en die was prachtig!

Ik kreeg gelukkig de gevraagde kamer met ligbad.
    Rond 20u was de vk bij mijn thuis ivm harde buiken en ik wist niet of het nou weeen of harde buiken waren ivm de regelmaat. Ik bleek na co toen al ruim 4cm te hebben. Ik heb toen gedoucht en nog de laatste spullen gepakt en ben rond 22u richting breda gegaan. Was om 22.30 op de afdeling.
    Ik werd prima opgevangen en de vk zou later ook komen want die hadden net wissel van dienst.
    Ik zou in principe 1 nacht gebleven zijn samen met mijn man.
    Nu beviel ik om 4.08 en moest helaas voor het hechtwerk toch naar de o.k en had ik te veel bloed verloren waardoor ik alsnog naar de kraamafdeling moest en daar dus nog een nachtje extra moest blijven. Ik was pas 7u terug vd ok waardoor mijn man dus nachtje doorgehaald heeft.

Ik vond het bevallen in origine heerlijk. Rustige en huiselijke sfeer. Veel alleen met mijn man geweest. Ik ben er dus van binnenkomen tot baby maar 5.5u geweest maar had het nooit anders gewilt. Ook toen ik door moest voor co door de gynacoloog en de ok was ik zo met bed en al waar ik zijn moest.

aanrader dus!

3. JenRen

JenRen Lid

Dec 7, 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben afgelopen zomer bevallen in Origine. Echt een aanrader!

De VK kwam 's ochtends bij mij thuis en toen ik 4 cm ontsluiting had heeft zij Origine gebeld dat wij die kant op kwamen. Bij het ziekenhuis waar Origine in zit heb je parkeervakken speciaal voor vrouwen die gaan bevallen, dus hoef je niet ver te lopen. Nadat we ons gemeld hadden bij de receptie van het zkh stond de kraamhulp van origine te wachten op ons bij de lift. Mijn vk zou rond het middaguur daar naartoe komen.

Daar hadden wij de kamer met het beval bad waar we om hadden gevraagd en het bad hadden ze al vol laten lopen. Echt een mooie en rustige kamer. Kamer is van allerlei dingen voorzien.

De kraamhulp liet ons verder met rust en kwam af en toe kijken. Zorgde ook voor drinken en dat soort dingen. Net na 12 uur 's middags kwam de vk, maar ik had een weeenstorm gehad dus ik had al volledige onsluiting. helaas ben ik toen niet in bad bevallen wat ik wel graag had gewild. Het ging allemaal te snel. Dus kan ik je daar niks over vertellen.

Ik moest gehecht worden en dan is het fijn dat je in het zkh bent. Met bed en al ga je dan 1 verdieping lager onder het kraamhotel. Daarna weer terug naar het kraamhotel gegaan. Wel een andere kleinere kamer, maar ook van alle gemakken voorzien. Daar helpen ze je met wassen e.d. En kregen we eten. 'S avonds kwam er kraamvisite en zorgt de kraamhulp daar voor beschuit met muisjes en drinken. Wij zijn een nacht blijven slapen wat echt heel fijn was en zeker omdat mijn man ook mocht blijven slapen. De hele nacht is er iemand aanwezig die je kunt bellen als er wat is. 'S ochtends een goed ontbijt gehad en toen zijn we naar huis gegaan. We zijn in totaal bijna 24 uur gebleven. 10 uur 's ochtends aangekomen en volgende dag 10 uur weer weg (24 uur word vergoed door de zorgverzekeraar bij ons)

Beetje lang verhaal, maar het is echt een aanrader. Personeel is super vriendelijk, gezellig en behulpzaam. Tip: iedere maand hebben ze in origine een open avond. Hier krijg je ook veel informatie, kun je de kamers zien en mensen spreken die daar werken.

4. Prutske

Prutske Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    1,352
    1
    36
    Zundert
    Ik ben twee keer bevallen in origine. Heerlijk rustig..
    Eerste keer in de kamer met beval bad. Niet gebruikt overigens. Had een weeenstorm,

tweede keer wat vorig jaar met kerst. We waren er rond negen uur. Tot kwart voor tien lekker met mijn man wat rond gehobbeld daar. Tien voor elf bevallen. We waren de enige dus heerlijk verwend. Ik voelde me super dus lekker alleen uitgebreid gedouched. Toen Door de kraam van origine heerlijk verwend met allerlei eten en drinken.
    Wij zijn wel gelijk naar huis gegaan. Half twee waren We weer thuis

5. mandy5389

mandy5389 Lid

Dec 4, 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om deze positieve verhalen te lezen.
    Het wordt mijn 1e bevalling dus allemaal erg spannend.

Share This Page