Slaapvraagje....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Ik heb nog een vraagje. Onze dochter heeft eigenlijk altijd goed geslapen 's nachts, ze heeft eigenlijk vanaf het begin doorgeslapen, soms kwam ze wel om 4 of 5 uur maar meestal tussen 6 en 8 uur.

Maar sinds deze week wordt ze om 2 uur / half 3 wakker, huilt dan eventjes en gaat weer slapen. En dan wordt ze om 7 uur wakker voor de fles. Heel raar, vanacht ook weer om half 3 en toen ook om half 6 en dan eventjes huilen, ik ga dan niet kijken want het is een zeurhuiltje. En net werd ze om half 8 echt wakker. Wat zou dit betekenen?

Ik vind het echt raar, ik merk wel dat de laatste tijd 'anders' is? Misschien een sprongetje? Ze brabbelt wel weer (dat deed ze eerst eventjes niet meer) maar anders....soms wat aardig en bijna 'agressief' (wel leuk dan). En ze lacht ook wat minder......dat vind ik ook zo jammer, want dat vind ik zo leuk als ze lacht.

Zou ze ongelukkig zijn ofzo omdat ze 's nachts huilt en minder lacht? Er is verder eigenlijk niets anders gebeurd hier. Ik hoop het dus niet.

Hopelijk is het gewoon een sprongetje dan ofzo....

Wie herkent dit?

Ze is trouwens 14 weken.

2. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ja ik denk dat het een sprongetje is met 12 weken hebben ze er namelijk een!

En die van mij hult soms nog steeds in zijn slaap en dan een echte hartverscheurende huil en slaapt dan weer vrolijk verder.

Niks aan de hand ik laat hem gewoon liggen nog even en dan zijn ze weer als '' normaal''

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoort minder lachen er ook bij dan? Ik maak me altijd zorgen dat ze misschien niet meer gelukkig is ofzo. Verder is eigenlijk wel vrolijk. Vooral als ze naar bed gaat probeert ze nog vanalles te brabbelen.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, minder lachen hoort er ook bij.. Jelle ligt de helft van de tijd chagrijnig te zijn tijdens een sprongetje.. Niet dat hij nou vervelend id, maar gezellig is hij ook niet... :)

Verder gaan ze vaak slechter eten en slechter slapen. Zo'n sprongetje kan soms wel 5 wken duren.. :confused: Ik heb het boek "oei, ik groei" gekocht en ik heb er al veel profijt van gehad.. Nou weet ik tenminste wat er aan de hand is.. :)

5. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Wat? 5 weken :rolleyes:
    Volgens mij komt er echt een sprongetje aan hoor.

Ze wordt 's nachts wakker, huilen, dan wel weer slapen gelukkig.
    Overdag wordt ze na 1,5 uu slapen wakker, dan wil ze meteen de fles, en dan daarna eventjes spelen en dan weer zeuren. Dus maar weer naar bed en dan is het weer eventjes slapen. En zo gaat het door tot 's avonds.

Ook lacht ze dus minder, ik moet echt heel gek gaan doen om een lachje te krijgen soms.

Klinkt dit als een sprongetje?

Ook heb ik het idee dat ze nog te jong is om echt te spelen en te oud om te slapen van voeding tot voeding.
    Wat denken jullie?

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Ook dat hoort bij het sprongetje... Ze willen graag bij mama zijn.. Deze mama word een beetje gek van de 6 maanden sprong.. :S Jelle heeft er meestal een week of drie last van, daarna word hij weer zijn vrolijke zelf.. :)

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

mijn kindje scheelt maar een paar dagen met jouw kindje en hier hetzelfde hoor! Ik vond haar laatst zelfs een beetje 'sjagerijnig', maar eigenlijk is het zo dat ze wat angstiger is, meer bij mama wil zijn en absoluut midden in een sprongetje zit. Ze is echt even een ander meisje en ik weet zeker dat het erbij hoort. Een week geleden kon ze de hele dag door vrolijk zijn en lachen, en nu kijkt ze heel serieus de wereld in. We hebben 2 hele moeilijke dagen gehad. Ze begon steeds te huilen bij het flesje en ik moest echt mijn best doen om haar te troosten. Zelfs vannacht kwam ze opeens weer een stuk eerder en ze werd pas weer rustig in mijn armen, echt heel dicht tegen me aan.
    Bedenk maar dat je kindje het nu wat moeilijker heeft en daarom ook wat aanhankelijker kan zijn (weet niet of jij dat ook herkent). Waarom ze dan ook midden in de nacht wakker worden en gaan huilen, weet ik niet. Maar ik blijf lekker troosten, en soms ook gewoon flesje eerder geven (wat ze dan ook drinkt!)

groet, Amber

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ps: mijn dochtertje heeft nog nooit geslapen van voeding tot voeding (behalve een paar dagen vanaf het moment dat ik haar inbakerde, maar toen was ze supermoe)

Deel Deze Pagina