Zijn er nog meer mama's met kindjes die laat zindelijk zijn? Onze dochter is ruim drie jaar en heeft er totaal geen zin in, meerdere pogingen ondernomen maar ze vertikt het gewoon... We laten het nu even rusten, gezien de spannende tijd die er nu aankomt.. Maar ik lees hier alleen maar glorie glorie halleluja verhalen van kindjes die snel zindelijk zijn en wordt er weleens moedeloos van...
Nee hoor, mijn zoon was 3,5 en toen hebben we de luier uitgelaten. Een paar mnd dus nu. We hebben toen het boekje 'op t potje gelezen' De eerste twee/drie mnd moest ik hem nog geregeld naar de wc sturen. Maar nu gaat het heel goed. In totaal ook maar 2 of 3 ongelukjes gehad.
Onze dochter was bijna 3,5 jr toen ze zindelijk werd. Vlak voordat haar broertje geboren werd. Binnen enkele dagen, bijna zonder 'ongelukjes'. Een jaar eerder ook al geprobeerd. Maar toen raakte ze zo gefrustreerd, dat we eerst maar weer zijn gestopt.
Sandraske eerst bevallen en dan komt het vast. Ze ziet straks dat luiers voor de baby zijn. En opeens denk ze baby?? Nee dat ben ik niet. Komt goed. Hier was ze 3 jaar en #3 mnd en ik heb het afgedwongen op een zonerdag. Met dd billenbloot.
Het gemiddelde ligt volgens mij op tussen 3 en 4 jaar dus ik denk dat alles eerder vroeg is en niet zo zeer dat jouw kindje laat is Zoontje van mijn vriendin was 3 jr en 10 mnd en toonde nooit ook maar enige interesse in zindelijk worden en liepo gerust de hele dag in een poepbroek als het aan hem lag. Op een dag zei hij letterlijk "ik hoef geen luier meer hoor" en was hij dag en nacht zindelijk. Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden, zeker niet met de baby nu op komst.
Mijn dochter was 3,5 jaar toen ze zindelijk werd daar voor ook echt totaal geen interesse er voor, maar ze was dan wel binnen een week zindelijk dus zelfstandig poepen en plassen en snachts ook geen luier meer om. Geen enkel ongelukje gehad. Hier gedaan met een zelf gemaakt beloningsbord. Die hebben we samen gemaakt en door het samen te doen en er zo samen over te praten en een doel te stellen (kado die ze al heel lang wou hebben) vond ze het opeens wel interessant. Luier gewoon uitgelaten en het geprobeerd en dat ging dus super goed. Het scheelde bij ons ook dat het zomer was. Kun je ze wat gauwer in de blote kont laten lopen
hier ook een die t vertikt om zindelijk te worden beloningsbord deed goed zn werk maar is nu ook niet speciaal meer en als je vraagt of hij op de pot wilt plassen zegt hij dood leuk nee dat vind ik niet leuk nou dan sta je toch met je bekkie vol tanden hihi op den duur luier uitgelaten in overleg maar na 3 ongelukjes was meneer zo gefrustreerd dat hij niet meer rustig was te krijgen en we maar weer een luier om gedaan hebben nu besloten te laten rusten en in t voorjaar weer op te makken mits meneer zelf aangeeft zn luier af te wilen succes
Yep, mijn dochter, zindelijk bij... 3jr11mnd Just in time, dus... Had geen enkele interesse en toen ze 3jr9 mnd was, ben ik dus met school voor de deur zelf maar heel hard aan gaan trekken (beetje pushen, met het idee dat ze het fysiek echt wel moet kunnen). Ze bleek erg bang te zijn om plas/poep los te laten. Controle (ophouden/knijpen) had ze binnen 2 dgn goed door, want in broek plassen vond ze niks. Maar haar zover krijgen dat ze het niet eeuwig ophield , dat heeft wat tijd gekost. Heb dat stapsgewijs moeten doen. Even luier aan om te plassen/poepen, dan weer uit, met luier op potje zitten en dan plassen/poepen en opeens was ze er zelf aan toe om gewoon op WC te plassen. Het poepen op WC heeft nog een half jaar langer geduurd...
Volgens mij is je dochter niet laat maar gewoon normaal als ik zo in mijn omgeving hoor. Het komt als het goed is echt vanzelf ''dwingen'' enz helpt echt niet. Zou het lekker laten rusten en over een paar maanden weer eens proberen.
Haha dat zie ik hier nog wel gebeuren, zegt ze zelf ook: mama als ik naar de basisschool ga dan kan ik ook wel op de wc plassen.. Beloningssystemen al geprobeerd, wat niet eigenlijk... Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, in mijn omgeving de meeste kindjes al heel vroeg zindelijk en krijg er regelmatig opmerkingen over.. Ach nog ruim 9 maanden om het voor elkaar te krijgen
Fleur was met 3 en een paar maanden zindelijk. En hoe? Eigenlijk heel stom. Wij hadden ook besloten om het even te laten rusten, Tim werd geboren (was ook een huilbaby dus dat vonden we geen fijne tijd), sint/kerst enzovoorts.... Dus we hadden haar gewoon haar luier omgelaten na een hoop geprobeerd te hebben zo van, dat komt vanzelf wel. En op een goede dag was ze op het kinderdagverblijf, ze had geplast op de wc (dat moest ze thuis en daar wel gewoon proberen) en vroeg om een luier. Maar het was een tijdstip dat er even maar 1 juf op de groep stond en die was even bezig met een baby. Dus ze zei, trek je broek maar even op en als ik klaar ben doe ik je een luier om. En tegen de tijd dat ze klaar was had Fleur er geen zin meer in en hoefde de luier niet meer om. En ze wilde hem daarna ook nooit meer om en was met een paar kleine ongelukjes direct goed zindelijk.
Hier was ze met 3 jaar en 2 maanden zindelijk geloof ik. Wel eerder geprobeerd maar ging niet en ook niet echt heel erg lang aangemodderd. Afgelopen juni waren we op vakantie, warm en veel hulptroepen in de buurt en toen was het luier uit en niet meer aan. De eerste drie dagen veel ongelukjes en vanaf toen was ze zindelijk dag en nacht vrijwel zonder ongelukjes. Hier was het een kwestie van er even 'doorheen'. Maar zo extreem laat is 3 jaar niet volgens mij hoor
Mijn oudste was 3 jr en 3 mnd toen hij overdag zindelijk was. 's Nachts was hij twee maanden eerder droog. En nr 2 is inmiddels 2,5 geweest. Hij begint het door te krijgen, verstopt zich als hij moet poepen, maar hij heeft nog geen affiniteit met het potje. Op de een of andere manier zijn mijn kinderen ook niet gevoelig voor stickers of andere beloningssystemen. Wij zijn nu met hem weer bezig met de opstartfase en in de vakantie gaan we weer een poging doen.
Hier ook een dochter die ruim 3,5 was voordat ze zindelijk werd. Wel vaker geprobeerd maar ze voelde het echt niet aankomen. Werd elke keer verdrietig als ze nat was. Dus gewoon laten rusten en later weer proberen, op een gegeven moment ging het wel gelijk goed, toen voelde ze het wel.
Niet druk maken hoor, ik dacht ook toen ze 3 werd oh oh waar moet dit naartoe want ze had er echt geen zin in en met precies 3.5 was het ineens zo gepiept en was ze binnen 2 dagen dag en nacht zindelijk! Ik had het Jane potje met muziekje besteld en die was zo interessant dat het ineens klaar was met de luier!
Ze voelt het echt niet aankomen volgens mij dus ze is er duidelijk niet aan toe... Poepen voelt ze wel maar ze vertikt het om het potje te gaan zitten, zelfs met luier aan. We laten het nu ook gewoon rusten, ze is helemaal uit haar doen door die stomme Sinterklaas en nu kerstdagen weer en ze kan al bijna niet meer wachten op haar zusje, ze is behoorlijk gevoelig voor veranderingen en het is nu allemaal erg spannend..
Ja, Megan was 3 jaar en 10 maanden en toen pas volledig zindelijk. Wel was ze in 1 keer zindelijk. Heb niet hoeven oefenen ofzo.
Hier een tweeling van net 3 J/M Meisje heeft overdag sinds een week geen luier meer om, wil ze ook niet meer. Vrijwel geen ongelukjes gehad. Jongetje wil niet, ik ga hem ook niet dwingen, hij is overigens laat met alles. Over een paar weken maar weer eens n poging doen.
Hier was mijn zoon ook bijna 4 jaar en nog niet zindelijk. En ja je hoort overal de succes verhalen van kinderen die met 2.5 jaar al zonder luier rondhuppelen dus deze mama dacht ook dat het nu wel moest. Maar door al het gepusch en gedram erover eindigde ik met een compleet gefrustreerd jongentje die zijn uiterste best deed om dan maar alles op te houden. Met resultaat dat we bij de dokter kwamen en hij aan de medicatie moest om het poepen weer op gang te krijgen. Op advies van de huisarts hem gewoon weer een luier omgedaan en er geen aandacht aan besteed. En toen in eens, op vakantie, mam ik hoef geen luier om maar neem je er wel 1 mee voor als ik moet plassen. En sindsdien is hij droog en binnen 2 weken ook 's nachts. Dus toen onze dochter 3 was de lak gehad aan alle succes verhalen en er weinig aandacht aan besteed. Alleen af en toe de mededeling dat ze ook wel op de wc mocht plassen ipv in de luier. Ze was 3.5 toen ze uit de douche kwam 's morgens met de mededeling dat ze geen luier meer om hoefde. En op een paar ongelukjes na was ze overdag en 's nachts droog.