Ik durf niet op mijn buik te liggen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jannn, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ben nog maar 8 weken zwanger. Ik lag voor dat ik zwanger werdt heel graag op mijn buik in bed! Nu durf ik niet meer op mijn buik terwijl ik het zo graag doet! Het voelt ook niet prettig aan, ik heb het gevoel dat ik het kindje dan plat druk.
    Wie weet of het echt slecht is?

Liefs jannn

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het is niet slecht voor het kindje, maar als je zelf niet lekker ligt moet je het niet doen. Ik vind het zelf ook niet meer fijn, ook door borsten die op springen staan...

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

meid ik lig nog steeds op mijn buik ik kan anders niet slapen.het kan echt geen kwaad

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja maar zodra ik op mijn buik ga leggen dan heb ik het gevoel dat ik het kindje pijn doet. En leg ik gelijk niet meer lekker.

's nachts draai in ongemerkt toch weer op mn buik :)

Bedankt voor jullie reactie.

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik lig ook nog regelmatig op mijn buik hoor! Krijg alleen een hoop protest van binnen, haha :)

6. mmooii

mmooii Actief lid

23 aug 2008
    269
    0
    0
    Het kan echt geen kwaad!
    Vaak zijn wij zelf gewoon te voozichtig denk ik ;) .
    Maar als het voor jou niet fijn voelt moet je het niet doen natuurlijk, maar het mag wel! ;)

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik slaap ook al maanden niet meer op mn buik.. voelt inderdaad niet echt lekker en alsof er dan iets geplet wordt, al is dat onzin..
    Wat ik mijzelf nu aangewend heb is één been omhoog trekken dan heeft mijn buik net wat meer ruimte.. en 's nachts lig ik nu alleen nog maar zo of op mijn zij of rug.. Ik wissel wel wat meer af dan vroeger merk ik, maar slaap evengoed prima zo.
    Mijn ene knie ligt dan alleen gevaarlijk recht in mn vriends rug of buik, dus die heeft er af en toe meer last van dan ik ben ik bang ;)

8. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik lig ook nog steeds op mijn buik hoor. Wel altijd met één been opgetrokken maar zo lag ik altijd al. Nu ligt het alleen niet lekker als ik weer eens moet plassen. Ook het omdraaien doe ik iets voorzichtiger maar met 8 weken zou ik niet te bang zijn hoor. Je kindje is pas 2 cm en zit helemaal lekker beschermd in jouw baarmoeder. Maar als het niet lekker ligt is het natuurlijk anders. Ik ben blij dat ik nog steeds op mijn buik kan liggen.

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb tot ongeveer 22 weken gewoon op mijn buik geslapen, totdat ik een aantal rake schoppen van binnen kreeg, op dat moment lag ik dus ook niet meer lekker op mijn buik.

Maar je moet gewoon lekker gaan liggen, wat jij het prettigst vindt. Met 8 weken hoe je nog niet bang te zijn dat je kindje "geplet" wordt, want dan zittie nog lekker beschermt achter je schaambotje!

10. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    hoi hoi,

ik snap je inderdaad, mn hubby dacht ook dat ik het kind kon pletten als ik op mn buik ging liggen die draaide me soms om midden in de nacht en ik kan je vertellen dat dat niet zo goed is voor je humeur :)
    maar dat is dus niet nodig, ik lag op een gegeven moment niet meer op mn buik idd wegens te gevoelige borsten en tot die tijd lag ik erg lang op mn buik, toen ik niet meer lekker lag, gewoon aan beide kanten een kussen neergelegd, 1 in mn rug en 1 onder mn buik zo lig je stabiel en draai je niet op je buik.
    slaap ook met een kussen in mn armen..als een soort knuffel..haha, beetje dat gevoel van op je buik liggen krijg ik dan

t is een lekker lang antwoord geworden ;)

11. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik heb ook tot de 28 weken nog wel op mijn buik geslapen, nu gaat het echt niet meer. Maar het kan echt geen kwaad hoor :D

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Het kan echt geen kwaad, zeker zo erg in het begin niet. Ik heb een dreumes en die springt regelmatig in bed bovenop mij en zelfs dat kan geen kwaad volgens de verloskundige. Alleen moet ik een beetje uitkijken voor porrende ellebogen en voeten.
    De baby zit als het ware in een grote ballon met water en alles wat tegen die ballon aanduwt, wordt gewoon weer teruggedrukt.
    Als je het niet lekker vindt liggen kun je altijd nog proberen om 1 been op te trekken, zodat je wat meer ruimte maakt onder je buik. Zo slaap ik ook altijd, want ik kan echt niet op mijn rug slapen.

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik sta op springen en zelfs ik lig nog voor zover dat kan op mijn buik, wel met een been opgetrokken... als de kleine niet lekker ligt laat hij zich wel voelen:D

14. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik lig ook al niet meer op mijn buik. Ik lig ook niet lekker meer. Zal vast tussen mijn oren zitten, maar dat had ik bij de eerste ook, dus vreemd is het voor mij niet. Maar het kan echt nog geen kwaad, dus als je het daaro niet meer doet, kun je vanacht gewoon weer lekker op je buik slapen.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kan idd echt geen kwaad, maar de laatste tijd vind ik t ook niet echt meer lekker liggen op mijn buik.
    Een been optrekken vind ik ook niet echt prettig, maar ik lig soms wel ff met een kussen onder mn bekken. Dan ligt/hangt mijn buik zeg maar in het gat tussen de twee kussens.

Sowieso lastiger slapen nu. Gisteren last van mijn linkerschouder, zodat ik ook al niet meer op links kon liggen.. Grr, de halve nacht liggen draaien!

16. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Kan echt geen kwaad hoor,lig nog steeds op mijn buik!

17. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Ik heb ook heel lang op mijn buik geslapen. later half op mijn buik half op mijn zij en nu alleen nog maar op mijn zij, maar het kan echt geen kwaad voor je kindje hoor! Je kindje is voldoende beschermd. Hij/zij zal het met de tijd hooguit alleen onprettig vinden, maar dat merk je dan snel genoeg. Maar kwaad kan het totaal niet!

Een goede nachtrust toegewenst ;)

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik kan nu ook echt niet meer op mn buik liggen, maar ik deed het tot week 20 nog wel eens.
    Nu moet ik op mn zij liggen, want ik kan niet op mn rug omdat er dan een of andere ader afknelt, en daar word ik helemaal naar van. Dus nu lig ik maar te draaien 'snachts, van de ene zij naar de andere :) Beebje zal wel duizelig zijn 'sochtends haha :D

19. Truusje77

Truusje77 Actief lid

10 mrt 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Ook hier nog steeds een buikligger! 8)
    Wel met een been opgetrokken, maar ik kan zo heerlijk slapen.
    En maak je geen zorgen over het plat drukken van de kleine, dat kan echt niet!

20. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    In het begin van mn zwangerschap durfde ik nog wel op mn buik te liggen, het was immers nog zo klein. Maar nu durf ik het niet en het voelt niet lekker aan, mn buik is nu wat groter geworden en daardoor slaap ik heel onprettig op mn buik, zelfs als ik een beetje half op mn zij en half op mn buik lig voelt dat onprettig aan. Vandaar dat ik nu gewoon op mn linker of rechterzij slaap (op mn rug doet ook pijn, want dan voel ik die druk op mn onderbuik)

Deel Deze Pagina