Ik krijg de laatste tijd steeds meer vreetbuien. Ik kan me daar nogal aan irriteren want ik probeer zo gezond mogelijk te eten. Midden wil ik al een groot frietje en kaasouflees of een lekkere frikandel speciaal. Verder snoep ik ook veel. Ik ben dol op spek, snoep, chips en chocola. In de avond eet ik ook een hele avondmaal. Ik eet verder wel gezond. Veel kaas, melk en fruit en groente. Maar toch neem ik me elke dag voor om niet teveel te snoepen, maar uiteindelijk lukt het me niet. Heeft iemand hier ook last van? Zo ja, hoe ga je ermee om?
ik denk niet dat er geen zwangere is die nog nooit een vreetbui heeft gehad... Ik geef er gewoon aan toe en probeer zo gezond mogelijk te eten, maar geniet ook van lekkere dingen.
Ik heb geen vreetbuien! (Normaal gesproken wel, vandaar dat ik er zo blij mee ben). Maar ik merk nu wel dat mijn trek langzamerhand weer begint toe te nemen, dus ik vermoed dat ik me er ook tegen moet wapenen . Ik neem al weer wat vaker iets lekker tussendoor, maar vooralsnog zijn er geen zakken chips of rollen koek verslonden... Tja, wat doe je ertegen? Sterk en flink zijn en goed op jezelf inpraten en af en toe ook heerlijk genieten van een patatje met of een frikadel (als je het dan maar bij een laat en het niet iedere dag eet).
Ik heb er ook zo'n last van! In het begin van mijn zwangerschap had ik het ook een periode heel erg en toen werd het gelukkig weer minder. Helaas zijn de vreetbuien nu weer teruggekeerd.. Ik kan wel 10 boterhammen per dag eten, zonder enige moeite! Het lijkt wel of ik gewoon de hele dag door honger heb, terwijl ik hardstikke gezond eet! Ik heb ook nooit het gevoel dat ik 'vol' zit. Het enige wat een beetje helpt is afleiding. Als ik net heb gegeten dan moet ik iets gaan ondernemen (wasje draaien of iemand bellen ofzo) want anders sta ik zo weer in de keuken. Oh ja, en GEEN lekkere dingen in huis halen! Uiteraard moet je af en toe wel jezelf 'verwennen' maar haal geen voorraad koekjes ofzo want die gaan op! Hier is dat tenminste het geval.... Veel succes!
In jouw verhaal kan ik me vinden zeg. Ik eet ook heel veel en zit bijna nooit vol. Dit heb ik pas sinds 3 a 4 weken. Vind het echt vreemd. Ik dnek dat mijn maag ook gegroeid is en dat ik daardoor snel weer honger heb. Zoals nu zou ik graag weer een broodje of ietslekkers willen eten. Ik ga me nu proberen in te houden. Dit is niet normaal.. hoeveel ben jij tot nu toe aangekomen?
Als ik een rol koek koop of een reep chocola is die ook in één keer op... Bij ons zijn de kasten (gelukkig) meestal leeg, dus dat scheelt. Kan ik alleen maar boterhammen met hagelslag eten ... Ik denk dat ik daarom weinig eetbuien heb: er is gewoon niets. Maar 10 boterhammen is toch helemaal niet verkeerd? Ik heb geleerd dat ik normaal gesproken, met een gemiddelde dagbesteding eigenlijk 8 boterhammen zou moeten eten. Twee extra als je zwanger bent lijkt me eigenlijk best logisch. Brood is belangrijk en levert veel energie. Het probleem zit meestal meer in loze energieleveraars. Misschien moet ik ook maar flink brood gaan eten, want mijn trek neemt toch ineens behoorlijk toe... Beter vol van brood dan van het patatje van vanmiddag dat ik ineens toch niet kon weerstaan...
Ik heb niet zozeer vreetbuien... Ik heb gewoon de hele dag door honger! 6 boterhammen en 2 keer liga milkbreak en dan nog eens avondeten om vervolgens savonds nog een bord pap ofzo te maken. Hoe je ermee omgaat? Hmmm... Misschien proberen ipv 'viezigheid' (lekkere dingen) een mandarijntje of iets dergelijks te pakken?
Ja I know... Kan echt niet genoeg brood mee naar mn werk toenemen! (en dan onderweg stoppen langs het tankstation voor een lion, hmmm) Ben gelukkig alleen nog maar bij mn buik aangekomen, maar ik durf echt niet op de weegschaal te gaan staan!
Ik heb ook de hele dag door honger. Ik doe eigenlijk niet anders dan eten en slapen. Vanmorgen om tien uur had ik al trek in frikandellen...
Haha frikandellen... gelukkig heb ik niet zoveel zin in vette hap.. Wel vaak patatjes, maar meer van die lions ofzo.. en mandarijntjes (gelukkig!)
Ik had ook last van een lintworm (grapje geen echte hoor) maar at wel alleen gezonde dingen, yogurt met cruesli crackers met kaas. En ook als ik net het eten op had kon ik zo weer doorgaan. En de produkten waar je zin aan hebt, heeft je beeb dan op dat moment nodig heb ik wel eens gehoord
Is dat waar... Nou dan ga ik dat stukje chocolade toch pakken! En dat terwijl ik net mijn boterhammetjes op heb! Ook ik heb veel trek in slechte dingen, ik haal weinig in huis, zodat ik niet overstag kan gaan. Maar ja, vanavond visite, dus er ligt nu wel veel lekkers in de kast..pfff. Zo maar snel naar het bos met de hond!