Tja, als je 4 katten hebben die wel eens buiten komen, kan het je gebeuren; wij hebben vlooien in huis. Niet veel, maar toch. Baal! Nu heb ik vlooienspray gekocht, neus dicht en adem ingehouden en gesprayd waar nodig was (en de katten zijn ondertussen met een pipetje behandeld). Nu wil ik morgen boven sprayen, toen ik mij ineens afvroeg; is dit wel verstandig nu ik zwanger ben? Op de bus staat geen waarschuwing en op het internet kan ik niet echt wat vinden. Iemand ervaring hiermee?
Heb wel ervaring met die spray maar was toen niet zwanger... Het slaat erg op je "adem"... en mijn vriend en ik vonden dat onze monden "branden"... (slijmvliezen)... heb even gezocht voor je op internet.... vlooienspray is toch ook een pesticide? Pesticiden/ bestrijdingsmiddelen In de agrarische sector wordt veel gewerkt met pesticiden, ook wel bestrijdingsmiddelen genoemd. Uit onderzoek blijkt dat een aantal van deze stoffen nadelige effecten hebben op de vruchtbaarheid, de zwangerschap en het ongeboren kind. Voorbeelden van geconstateerde invloeden: het duurt langer om zwanger te worden, een kortere zwangerschap en daarmee samenhangend: meer vroeggeboortes en een lager geboortegewicht van de kinderen. Het is zaak om gebruik te maken van de beschikbare beschermmiddelen en waar mogelijk het werken met deze stoffen te vermijden. Zou het zekere voor het onzekere nemen... en iemand anders laten doen! xxmona
Hey, bedankt voor het opzoeken! Ik heb ondertussen de dierenwinkel gebeld en die zei dat het geen kwaad kon, als ik maar na het sprayen een poosje uit de behandelde ruimte bleef en deze goed ventileer. Ik ben dus al de hele middag boven..... Verder had ik tijdens het sprayen mijn adem en neus dicht gehouden. Maar, vanaf nu mag mijn vriend het doen! Ik kan deze ene keer niet terugdraaien, maar de volgende keren wel voorkomen.