wat voor eten werkt er laxerend

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nipa18, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    de titel zegt het al.
    maar ook gewoon lekkere tussendoortjes.
    want volgens mij is chocola stoppent toch???
    alles is welkom.

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    laxerend:
    pruimen, gedroogde pruimen

veel vezels eten, maar dan ook er genoeg bij drinken...

3. joeke

joeke Lid

25 mei 2008
    85
    0
    0
    limburg
    Perziken, ontbijtkoek, slagroom ( :D ), fruit en volkoren produkten, en inderdaad veel drinken!!
    Succes !

4. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    - peer
    - kiwi
    - gedroogde pruimen (nooit geprobeerd)

5. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    mijn schoonzus had van de kraamverzorgster de tip gekregen
    een paar druppels olijfolie in een glas sinasappelsap..

succes!

6. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    heb heel veel ontbijtkoek en roosvice laxo gehaald!!!

7. girl21

girl21 Niet meer actief

roosvice drinken helpt hier erg goed!

de pakken drinken, met perzik smaak. (zit ook rozebottel in)
    roosvice multivit met 10 vitaminen.

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Roosvicee Laxo inderdaad en gebroken lijnzaad door de pudding of yoghurt (Zonnatura, in de supermarkt te koop)

9. Loe

Loe Niet meer actief

en als t HELEMAAL niet wil: lactulose bij de apotheek. Vrij verkrijgbaar.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Pruimen, gedroogde pruimen (die van AH Excellent vind ik best lekker), druiven, rozijnen, roosvicee laxo (=pruimenlimo), ontbijtkoek, koffie (als je dat lust, maar niet te veel van drinken ivm cafeine).
    véél vocht innemen en niet te veel droge waar eten (beschuit en zo).
    voldoende beweging is ook belangrijk en gá naar de wc zodra je enige aandrang voelt. neem de tijd ervoor, neem desnoods een boekje mee. maak je rug een beetje bol, eventueel voeten op een krukje, rustig door blijven ademen en 'denk' het eruit, ipv enorm te gaan zitten persen. daar krijg je alleen maar aambeien van :(

chocola en bananen werken verstoppend.

11. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Weet je, sinds ik zwanger ben en mijn stoelgang zo raar is, heb ik echt de schijt :)D) aan wel of niet op je werk uitgebreid toiletteren. Eerst deed ik dat NOOIT, maar het interesseert me nu niets. Als het eruit kan, moet je het eruit gooien!
    Dus, beetje suf, maar alleen dat IDEE al helpt mij erg.

Enne, ontbijtkoek ja, en ook: warme thee op je nuchtere maag (warm water zeggen ze wel eens maar dat vind ik niet lekker).
    Maar ja, teveel ontbijtkoek, teveel koffie, teveel thee, teveel... is natuurlijk ook weer slecht.

12. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Dank jullie wel allemaal!

13. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Lactulose helpt ook erg goed inderdaad, als het behoorlijk vastzit.
    Pruimen moet ook goed helpen (maar bij mij helpen ze niet, ik heb sowieso altijd last van constipatie, nu ik zwanger ben nog erger.. en pruimen hebben helaas geen effect bij mij. :( )
    Een lepel olijfolie (puur) zou ook vaak moeten helpen.. alleen 't is niet echt smakelijk. Voor de rest veel vezels eten, en er veel bij drinken natuurlijk...

14. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    bij mij helpt doppindas erg goed en druiven en appels en musselie . en goed brood.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Inderdaad de genoemde pruimen (vers of gedroogd) en inderdaad een glas lauw water drinken 's morgens heeft bij mij goed geholpen.
    Sowieso moet je veel water blijven drinken!

16. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook al heel me leven last van een stoelgang die niet op gang komt!! En nu ik zwanger ben nog meer maar nu zit ik eindelijk echt aan de vezels e.d. en het helpt.

Voor mij werkt: Volkorenbrood smorgens....smorgens warm drankje...warm/lauw water een glaasje helpt je darmen e.d. op gang te komen....koud water of drankjes werken juist tegen. Blikjes bonduelle mais...ik eet er dagelijks 1. Zitten vezels in en het is heerlijk.
    Koken met olijfolie....zelfs als je rijst kookt....lekker beetje olijfolie bij tijdens het koken.

En voor de rest kan je zelf wel alle voor de hand liggende vezel producten bedenken.

Om even nog terug te komen op olijfolie...hier op pagina 1 werd gezegd olijfolie in je sapje. Is idd goed. Mijn zwager drinkt zelfs elke dag een halve glas olijfolie zo op! En hij gaat als een tierelier op de toilet..... zelf nooit geprobeerd...moet er niet aan denken.

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Heel raar maar als avondeten spinazie a la crème. Op de 1 of andere manier moet ik daar altijd van poepen haha

18. Krullebol79

3 apr 2008
    13
    0
    0
    Elke ochtend een kommetje noten cruesli en als het echt moeilijk gaat thank god for roosvicee laxo.

19. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Nou, bij mij dus allebei niet!! Zodra ik een banaan eet, weet ik dat ik een uurtje of 3 later kan rekenen op diarree... En chocolade helpt bij mij ook goed om de boel op gang te houden (hele goede smoes om daar dus lekker van te genieten :D)

20. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    het enige wat ik doe s een lauwwarm glas water drinken op de nuchtere maag. Heb wel een paar keer gehad dat het echt niet wilde, maar over het algemeen: toppie!

Deel Deze Pagina