Floradix

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linnie1985, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    De vk adviseerde me om floradix te gaan halen, omdat ik zo erg moe ben. Heeft iemand dit gebruikt en zo ja, werkte het?

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb het ook gebruikt, en het werkte wel iets..
    maar als je geen rust neemt als je lichaam daar om vraagt heeft het ook niet zo veel zin..
    maar al met al werd ik er wel wat fitter van en was ik niet meer zo duizelig (weet niet of jij hier ook last van hebt)

3. Seth

Seth Niet meer actief

bij eerste zwangerschap bloedarmoede
    ijzertabletten voorgeschreven gekregen.... en hb daalde door.. kon alleen niet naar wc...

bij tweede zwangerschap, andere vk, die floradix adviseerde...
    hb steeg...en kon gewoon naar wc....

Neem nu 3x daags in... en hb was netjes....

hier helpt het dus beter als ijzertabletten...

4. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Floradix helpt wel. Vond het drankje alleen erg vies. Goed naar je lichaam luisteren en goed je rust nemen.

5. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het een paar weken gebruikt, leek wel iets te helpen, nu gebruik ik et niet meer, maar neem echt voldoende rust, vooral tussen de middag even, maar ja nu kan dat ook:D en ik voel me eigenlijk hetzelfde.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mij hielp het goed.
    Er schijnen trouwens ook floradix pillen te zijn.

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik heb de tabletten van Floradix, in combinatie met ijzertabletten, voorgeschreven gekregen. Hoor inderdaad van veel mensen dat ze alleen maar Floradix hoeven te gebruiken. Mijn ijzer was dan ook wel erg laag; 5.8.

Ik ben nu 1 week bezig, maar merk echt nog geen verschil.... Ook erg moe, last van duizeligheid, hoofdpijn, vlekken voor m'n ogen en veel last van koudheid.

Hoop dat het bij jou snel aanslaat! Maar heeft je VK het je aangeraden alleen omdat je moe bent, of heeft ze ook echt je ijzerwaarde gecontroleerd?
    Sterkte!

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bedankt voor de antwoorden! Ik ga straks maar even naar de apotheek om het te halen. W.b.t. het rustig aan doen.. Daar heb ik het ook al over gehad met de vk. Ik werk nu 50% ivm ziekte (niet zwangerschapsgerelateerd) en het is de bedoeling dat ik vanaf nu die uren weer op ga bouwen naar 100%. VK adviseerde om dit niet te doen en tot verlof gewoon 50% te blijven werken. Morgen moet ik naar de arbo, ben erg benieuwd wat ze gaat zeggen... Vind het ook wel eng om het te zeggen, omdat ik al zo lang 50% heb gewerkt.

Poppedopje, vk heeft niet m'n ijzergehalte gecontroleerd. Dus echt puur omdat ik zo moe ben. Maar als ik zo die klachten van jou lees, dan is het misschien verstandig om wel te laten controleren. Hoewel de vk zei dat het niet veel uitmaakt met die floradix, omdat je een teveel aan ijzer gewoon uitplast.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier niet echt geholpen, ondanks dat ik niet echt klachten heb en ik floradix en ijzerpillen heb gebruikt zit ik nu met een hb van 4,9.

Krijg volgende week een ijzerinfuus ivm een fluxus bij de vorige bevalling.

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hmmm, lees in de bijsluiter van mijn ijzertabletten én op internet dat een teveel aan ijzer echt wel heel schadelijk kan zijn! Er staat in de bijsluiter van mijn tabletten (dus niet de Floradix) dat als je een dosis vergeten bent, je niet extra moet gaan nemen om de vergeten dosis te compenseren, omdat dat niet goed voor je is....

Tsja, ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en niet zomaar iets gaan slikken terwijl je niet weet wat het voor effect kan hebben.

11. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Het werkt wel maar het is oh zo vies! altans dat vond ik...
    Heb het met pijn en moeite de 1 en 2de zwangerschap gedronken maar niet met plezier...

12. Loe

Loe Niet meer actief

Een teveel aan ijzer kan kwaad. Zeker weten.

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ach jeej...ook raar dat de vk wat anders zegt. Ik heb ook op internet zitten kijken en er staat inderdaad dat teveel inderdaad niet goed is.
    Maar zou dat dan ook voor de hoeveelheid gelden wat in de floradix zit? Omdat het natuurlijk gewoon een kruidenmengsel is.

14. Seth

Seth Niet meer actief

De meeste zwangeren hebben een ijzertekort....

Een TE VEEL aan ijzer is inderdaad niet goed als dit LANGDURIG is.... dan krijg je "ijzerstapeling".

Een gezond lichaam voert een te veel aan ijzer af..... alleen als je hemochromatose hebt of een andere ziekte zoals sikkelziekte of andere ziekte.... kan het lichaam het niet afvoeren en krijg je ijzerstapeling.....

maarja lijkt me ALS je dat zou hebben.... je HB in het begin van de zwangerschap al belachelijk hoog zou zijn....

tuurlijk geen doosjes ijzertabletten vreten.... of tig bloedtransfusies nemen....... maarja dat moet je met geen enkel voedinssupplement of medicijn doen... toch??

15. Seth

Seth Niet meer actief

het normale gebruik is 2x 10ml..... en staat gelijk aan 107% van de dagelijkse hoeveelheid...

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    @ Seth. Ik denk inderdaad dat de vk het zo bedoelde. Het zijn natuurlijk ook geen voorgeschreven medicijnen, maar gewoon iets homeopatisch.
    Hb was in het begin van de zwangerschap gewoon goed, volgens mij. Ik heb er in ieder geval niks over gehoord.

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dat las ik ook, ja. Maar dat is 107% voor niet zwangeren, toch? Want als je zwanger bent heb je ook meer ijzer nodig.

18. Seth

Seth Niet meer actief

juist......!!!!!

Dus knap als je zou overdoseren......;)

Zou wel makkelijk zijn... want dan zou Umm niet niet aan het infuus hoeven..... hadden ze er wel een fles floradix gegeven... "proost"....:D

19. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hier helpt Floradix goed: Ik had tijdens de zwangerschap van mijn dochter een net iets te laag ijzergehalte en dat is wat opgekrikt.
    Ik ben het blijven gebruiken (eigenlijk maar 10 ml. per dag) na de zwangerschap, omdat ik lang BV geef en eet daarnaast ook 2 boterhammen met appelstroop. Had aan het begin van deze zwangerschap een ijzergehalte van 9.0, heel hoog dus. (was overigens wel goed volgens de VK, dus daar ga ik maar vanuit!)

Liefs,
    Marla

20. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Omdat ik ook giga moe ben/was raadde de VK mij eerst ook dit middel aan. Maar mijn ijzergehalte was erg goed ( 8,4) dus nergens voor nodig.
    Een ander middel dat ze aanraadde voor meer energie is Spirulina
    , dat heb je met die merknaam bij de KV etc maar de Tuinen heeft t ook eigen merk. Ik merk wel dat t wat doet. Zijn wel hele grote pillen om te slikken.
    Zou als je ijzergehalte gewoon goed is niet zo grote dosis extra gaan slikken , kan je beter dat andere middel gebruiken. Dat is natuurlijk en geeft je lichaam meer energie en verhoogt ook je weerstand.
    Iets anders wat je ook kan proberen is een goede pro-biotica...helpt ook je weerstand en dus energie omhoog.

Deel Deze Pagina