Hoi! Iemand ervaring met floradix? Mijn ijzer was iets te laag volgens de test bij de vk en ik wacht nu op de bloeduitslagen van het lab, gezien ze me had doorgestuurd om extra te gaan bloedprikken. Nu zat er een proefmonster floradix in de goodiebag van de vk. Ook zei ze dat dit goed was bij een laag ijzer. Hebben jullie ervaring? Hoe vaak nemen jullie het?
Ja, toen ik bij de 2e vorige zwangerschappen wat laag zat en daar last van had nam ik 1x per dag een cupje. Hielp naar mijn idee prima, al na een paar dagen minder moe en vervelend (duizelig. buiten adem etc.)
Ik heb tijdens mijn zwangerschap het ook gebruikt op advies van de vk, had de tabletvorm en nam s morgens, smiddags en s avonds met goed resultaat!!
@MirW nam je dan 1x 10ml of 2x 20ml? Op de gebruiksaanwijzing staat 2x daags 10ml 30 minuten voor de maaltijd, maar op internet zie ik ook wel staan 2x daags 10ml óf 1x daags 20ml 30 minuten voor de maaltijd. @Gretel bedankt voor je reactie! Fijn dat het zo goed hielp bij jou. Ik heb nu een fles gekocht.
Hoi, Beetje late reactie, maar ik vraag mij af wat ongeveer de waarde was van jullie ijzergehalte of hb? Mijn hb is altijd wat aan de lage kant (7.3), maar niet zodanig dat ik er iets voor voorgeschreven krijg. Toch helpt bijvoorbeeld Floradix mij vaak wel. Ik overweeg om het nu ook in te nemen tijdens de zwangerschap..
@Melody2011 bij mij was het 6.9 volgens mij. Maar de uitslag van het bloedprikken was wel goed, dus weet niet of de 6.9 goed gemeten was.
Ok, dankjewel. Dat is wel iets lager dan de 'ondergrens.' Ik zit precies op die grens. Ik ga nog even kijken wat ik doe
Bij mij was die bij 13 weken 7.1 dus begon al vrij laag, en later zakte die naar 6.3, toen gestart met Floradix en ijzerrijk eten
Ik starte met 9,1(!) en zat vorige week op 6,7.. maar ik wordt zooo misselijk van de floradix? Heb de druppels en de pillen beide geprobeerd..
Ik vond het ook helemaal niets. Ben begonnen met roosvice ferro. Lekker en makkelijk en raakte er niet verstopt van. Binnen no time zat ik weer goed met me ijzer.