FF een vraagje.... Ik heb het gevoel dat ik sinds gisteren onze kleine wat minder voel. Ik voel hem nog wel een paar keer per dag hoor, maar heb het idee dat hij wat rustiger is dan anders. Van de week had ik ook wat steken in mijn onderbuik en toen ik het forum zo afstruinde klonk het alsof het wel eens indalingsweeën ofzo konden zijn. Zit nu een beetje in dubio. Moet ik de verloskundige bellen om dit door te geven of kan het geen kwaad als je je kindje even wat minder voelt? Vanochtend heb ik hem nog wel gevoeld hoor, maar meestal voel ik hem in de ochtend ook wel een paar keer rommelen en dat is tot nu toe niet het geval. Iemand met tips/adviezen/ervaringen?
Had net het idee dat ik hem wel even voelde. Maar meer een soort schuiven dan trappen of duwen. Hou het ff in de gaten en als het straks nog is, ga ik idd maar even bellen. Beter keer teveel dan keer te weinig, toch?
Het is wel zo dat de baby steeds minder ruimte heeft om te bewegen, zeker als hij aan het indalen is. Maar idd, voor de zekerheid zou ik gewoon de vk bellen. Denk niet dat ze dat erg vinden hoor. Succes met de laatste loodjes!
Wat Miez zegt klopt, maar ik ben echt van het zekere voor het onzekere, dus lekker bellen ..Vinden ze echt niet erg hoor. Hier ook heel veel succes met de laatste loodjes .
Ik had dat ook en heb het gemeld bij de gynaecoloog. Die vond het verstandig om nu 2x per week een hartfilmpje te maken. Die neemt het dus nog serieuzer dan ikzelf. Ik ben wel blij dat ik het gezegd heb.
Heb net de VK gebeld. Ze zei dat het klonk alsof ik al wat indalingsweeën heb. Dan komt het kindje al wat vaster te liggen en is het normaal dat je hem minder voelt zo over de dag en minder sterk dan voorheen. Ze zei dat ik het gewoon wel even goed in de gaten moet houden en dat het belangrijk is dat je hem minimaal 10 x per dag voelt bewegen. Dat is echt het minimum. Als ik het idee heb dat hij de 10 x niet haalt, moet ik terugbellen en wordt er een afspraak in het ziekenhuis gemaakt om een hartfilmpje te maken om te kijken of de baby het nog wel naar z'n zin heeft daar binnen. Maar goed, ze verwachtte (en ik eigenlijk ook, die 10 x haal ik geloof ik wel) dat het indalingsweeën zijn, maar adviseerde 'bij twijfel opnieuw bellen, beter een keer teveel dan een keer te weinig'. Hoop dat hij straks gewoon ff flink van zich laat 'horen' en ik weer helemaal gerustgesteld ben!
Misschien strakjes even lekker rustig op de bank liggen en relaxen dan wordt ie misschien weer wakker. En idd gewoon terugbellen als je je ongerust maakt. Succes!
Nou, volgens mij wil hij nou al laten weten 'ik ben er nog gewoon hoor en het gaat hier prima!' want ik moet nu van de VK gaan turven hoe vaak ik hem voel en heb al flink wat streepjes kunnen zetten, GELUKKIG! Ben al over de 10 heen! Maar is gewoon raar want je hebt zo'n ritme dat je hem elke dag rond bepaalde tijden voelt en als dat ineens niet of minder is, denk je toch van 'he, gaat dat nog wel goed?'. Merk wat dat betreft sowieso dat je de eerste maanden van je zwangerschap redelijk met 'je vingers in je neus' doorkomt en de laatste weken dan toch allerlei dingen iets minder soepel gaan lopen. Maar zal er wel bij horen denk ik dan maar.
Mirrem ik ken je gevoel. Ik voelde mijn kleintje gisteren ook veel minder en anders dan normaal. Sinds vanochtend wordt ik gelukkig weer getrapt. Mijn VK heeft me Dinsdag nogmaals op het hart gedrukt dat als ik me ongerust maak ik direct moet bellen voor een CTG. Zei zij liever een keer teveel dan te weinig.
Ja, fijn dat ze zo meeleven! Heb mijn VK net gebeld en gezegd dat ik maar gestopt ben met bijhouden watn ik zat al ruim boven de 20 x! Ze was ook helemaal opgelucht. Toch moeilijk soms hoor. Je weet gewoon niet hoe het hoort te gaan en wat je 'hoort'' te voelen. Maar goed, weet nu iig waar ik op moet letten, die 10 x!