Florax bijwerking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meisje2022, 26 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje2022

Meisje2022 Nieuw lid

26 feb 2023
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal, Graag wil ik even iets delen. Mijn dochtertje van 1 maand oud heeft florax gekregen omdat ze obstipatie heeft. Nu heeft ze vaak slijm in haar keel en dat is haar bijna fataal geworden, ze verslikte zich in het slijm waardoor ze bewusteloos werd. We kwam een hele klont slijm uit na de heimlichgreep. Het was heel beanstigend. Toen ze nog geen florax kreeg had ze nog geen slijmvorming, nu vraag ik me af heeft iemand ook zoiets meegemaakt, dat er door florax slijmvorming is gekomen? Dat is mijn vraag kan er door florax slijmvormihg komen in haar keel, lichaam? Graag zou ik advies willen. Ben ten einde raad.

2. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Geen ervaring maar wat vreselijk! Ik zou echt meteen de huisarts bellen en dit overleggen, eventueel met doorverwijzing naar het ziekenhuis om echt zeker te weten wat dit nu geweest is!

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.414
    113
    Wat eng zeg :(
    Forlax is zelf een beetje dikkig, stroperig en mag daarom niet worden gegeven aan kinderen die bv moeite hebben met slikken - met 1 maand vind ik het niet zo gek dat een babytje hier moeite mee heeft. Maar gezien de ernst, zou ik zeker kijken of het gewoon dat is (te stroperig en daardoor moeilijk weg kunnen slikken) of dat er meer speelt waardoor ze bv extra moeite heeft met slikken, of dat het een overgevoeligheidsreactie is op forlax zelf (flauwvallen past daar bij). Wat zegt de dokter er over?

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    Forlax is niet stroperig hoor, misschien bedoel je lactulose. Dat werkt heel anders.

Forlax los je op in water of melk of iets anders en is niet slijmvormend.

In het verpleeghuis krijgen veel ouderen dit, ook als ze slikproblemen hebben.

Ook wordt forlax( magrogol) niet dik als je het langer laat staan ( in tegenstelling tot metamucil dat wordt echt heel dik)

Well erg schrikken zeg. Zou even overleggen met cb of huisarts

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.414
    113
    aah excuses, je hebt gelijk!

6. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wat zei de ambu of huisarts(post?). Is ze verkouden? Mag je stoppen met florax om te kijken of dat de oorzaak is? Ben je wel bij een kinderarts ondertussen? Zou dit echt met je medisch team rondom je dochtertje bespreken!

Heel beangstigend en eng!

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Je huisarts bellen.
    Dit zijn medische vragen.

Vero0504 en Jessi79 vinden dit leuk.
  8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou het even overleggen met de huisarts.
    Forlax (ik ga er even vanuit dat je dit bedoelt, aangezien je Florax schreef, maar dit lijkt me het meest logische dat je zou bedoelen) geeft naar mijn weten geen slijmvorming.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
  10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Is er geen sprake van koemelkallergie? Problemen met ontlasting hoort daar ook bij. Maar ook veel verkoudheid kan daarbij horen. Dus denk slijmvorming ook.

Marlena vindt dit leuk.
  11. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Jeetje wat heftig en eng!! Ik zou inderdaad de arts inschakelen. Hier werd al 5 maanden lang forlax gebruikt en nooit slijmproblemen gehad. Lijkt mij niet dat het daar van kan komen? Inderdaad wat hierboven wordt genoemd: obstipatie kan komen door koemelkallergie. Dat bleek hier achteraf ook de veroorzaker geweest. Slijmvorming kan ook juist met koemelkallergie te maken hebben.

Deel Deze Pagina