Hi lieve dames, Wie wil z'n mening geven over de naam Vaan voor een jongen? Alvast heel erg bedankt!!
Niet leuk... Gewoon een vreemde naam eigenllijk, Daan maar dan verkeerd geschreven en het doet me denken aan vaandel. Voelt voor mij net als de naam Faas, vind dat ook zo'n vreemde naam.
Ik dacht ook gelijk aan Faas, vind het beide geen leuke namen. Vano vind ik niet lelijk maar ook niet leuk..
Vano ook niet echt... Heb je een specifieke reden om iets als Vaan of Vano te doen? Heb er nog nooit van gehoord.
Ja de opa van mijn man heet Vano (Russische naam dacht ik). M'n man wil hem graag vernoemen maar ik wil dan een leuke roepnaam erbij. Ik denk nu aan Onno, maar misschien heeft iemand nog suggesties?
Meestal vinden mensen dit soort namen niet leuk omdat ze het nog nooit gehoord hebben. Maarja Daan is heel normaal en er heten ook best veel kinderen Kaan. Als je er echt voor zou gaan moet je gewoon verwachten dat mensen weerstand hebben. En dat ze vaak opmerkingen maken of vragen stellen. Maarja dat gebeurde vast ook eerst bij Dex Storm Lux Jayden Jaxon Liam Finn. Ook dat waren eerst "nieuwe" namen die ineens populair werden. Ik kan iemand die heet Daaf (30-er) Moest er vreselijk aan wennen. Want wij kennen David of Dave. Hoezo denken we in "hokjes". Nu vind ik hem heel leuk.
Dat maakt de naam al iets duidelijker. Ik vind Vano leuker dan Vaan, maar dat kan idd zoals gezegd wordt ook gewoon wennen zijn. Ben niet heel goed in namen verzinnen hoor maar zal een poging doen: - Valerio - Vylano - Vycho - Valencio - Vinano
Ik vind Vaan te veel een woord, dus niet leuk gestemd. Vano vind ik wel prima, helemaal als vernoeming. Ik kende ook een leuke half Italiaanse Sylvano en daar doet de naam me aan denken
Vano vind ik niet echt mooi maar als het een directe vernoeming is naar een dierbare vind ik het wel kunnen. Je zou Ivan nog kunnen overwegen.
Vaan vind ik wel raar, maar zou ik nog wel aan kunnen wennen. Hoor wel meer vreemde namen in mijn omgeving. Vano vind ik echt niks, vind de -o uitgang al heel snel een bepaald beeld geven.
Nog nooit van gehoord maar vind het wel mooi klinken Na wat googelen vind ik dat het een personage uit Final Fantasy is. En Vereniging Arbeidsrecht Advocaten Nederland. Zou ik wel rekening mee houden als je de naam overweegt. Vano vind ik niet zo mooi. En Onno dan weer niet echt een duidelijke vernoeming naar Vano. Misschien is Novan iets? Of Ivaan, Vanno, Vanni, Vanya, Donovan, Vino, Jovan, Novak.
Ik zou even overleggen met je man. Of de vernoeming Vaan of Vano persee in de eerste naam moet. Of dat deze vernoeming ook in de 2e of 3e naam kan. Anders moet je zo puzzelen met letters en kies je misschien een naam waar je zelf niets bij hebt, puur voor de vernoeming. Je gaat de naam de rest van je leven nog 1000000 x zeggen. Dus jullie moeten er beiden achter staan Wij hebben onze dochter vernoemd naar beide oma's. Onze dochter heet Nora Martina Irma. Oma Tineke (heet officieel Martina) Ik had die namen nooit als eerste naam gekozen, ook niet als t niet onze moeders waren. Maar nu staat het mooi. Het klinkt lekker en er zit betekenis en gevoel bij, voor ons, voor onze moeders, en later voor Nora dat ze vernoemd is naar haar oma's. En.. niet te vergeten het geeft initialen wat soms praktisch kan zijn later voor post en officiële documenten. Wat hierboven ook nog vernoemd werd zijn ook nog opties Ivano of Sylvano of Stevano. Heb je wel de klank/vernoeming er in zitten. Succes!
Ik had nog nooit gehoord van de naam Vaan, maar ik vind hem wel kunnen. Vano ook omdat het een directe vernoeming is naar opa. Volgens internet is Vano een Georgische naam en wel een verkleinvorm van Ivan. Ivan vind ik het allermooist.