Hoelang van te voren vliegveld Parijs?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Catmommy, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik zit er over te denken om volgende week een stedentripje Parijs te doen. De vliegtijd heen is perfect maar terug is erg slecht, om 07:45 al vliegen!

Maar de metro's beginnen pas half 6 te rijden dus die 2 uur van te voren aanwezig zijn ga ik dan niet halen zonder te moeten werken met nachtbussen etc.

Het is het vliegveld Orly.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je van tevoren online incheckt is een uur van tevoren aanwezig zijn wel genoeg. Zeker als je ook nog alleen met handbagage reist.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    is de trein soms ook een optie, qua tijd doe je er vaak net zo lang over met de thalys, als de reis naar het vliegveld 2 uur van te voren op het vliegveld zijn en daarna nog de stad in vanaf het vliegveld. Of is die veel duurder als je nu pas boekt?

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja die is behoorlijk prijzig helaas. En de vliegtickets zijn nu een mooi prijsje.

Ik heb geen ervaring met online inchecken maar ga me daar eens in verdiepen. Er is inderdaad alleen handbagage!

5. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Als je op Parijs vliegt dan land je nog een uur buiten de stad. Voor nederlanders is het vaak dus echt onzinnig om met het vliegtuig naar Parijs te gaan.
    Ook kan ik me nauwelijks voorstellen dat een last minute ticket met de thalys duurder is dan een vliegticket. Wij gaan regelmatig een weekend naar Parijs met de Thalys voor 180 euro met zijn 2-en (90 pp voor een retour)

Maar dat terzijde... Als je dat er allemaal voor over hebt :cool:
    Ik neem aan omdat het een korte vlucht is binnen europa, dat je een uur van te voren aanwezig moet zijn. Ik vlieg morgen naar Spanje en ik kan tot 40 minuten voor vertrek me melden. Maar misschien moet je dat wel wat ruimer nemen omdat het vliegveld niet in de stad ligt en je niet weet hoe het verkeer is.

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als ik nu kijk bij de thalys voor vertrek binnen een week (zowel vandaag als volgende week woensdag) dan zijn we voor 2 personen retour 528 euro kwijt.

We komen uit het noorden, dus Amsterdam is het dichtst bij en ik ga niet 2 uren langer reizen (heen en terug) voor 60 euro korting (Rotterdam opstappen).
    Maar stel dat we dat wel deden dan kost het 468 euro (benzine kosten dus nog niet verrekend).

Als ik nu naar vliegtickets kijk dan zijn de prijzen de hele week laag ik betaal dan totaal voor een retourtje voor 2 personen 136 euro.
    Heenreis perfect, terugreis behoorlijk beroerd.

Dus vliegtickets zijn een stuk goedkoper, scheelt bijna 400 euro! Maar wellicht moet ik ergens anders kijken voor de tickets van de Thalys?

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels weer terug en met het vliegtuig was een verademing!

Geen ruimbagage, dus gewoon door de Duane lopen en naar de gate.
    Totaal voor 70 euro gevlogen als retourtje, maar 50 minuten vliegtijd!

Van en naar het vliegveld was ook perfect, gewoon de T7 (tram) pakken die rechtstreeks naar een metro station gaat en vanuit dat metrostation kun je in hartje Parijs komen.

Kosten: 2,80 (als je een carnett koopt) of 3,60 zonder carnett.

Deel Deze Pagina