Hoi allemaal, Inmiddels bijna 32 weken zwanger van ons tweede kindje is de twijfel over een jongensnaam enorm toegeslagen. De naam die we weken terug hebben gekozen voelt toch niet helemaal als 'onze' naam, hoewel ik hem wel echt heel erg leuk vind. Ons superleuke alternatief heeft zelfde beginletter als naam van oudste zoon, en twijfel of dat niet te jut-en-jullerig is. Voordat ik de betreffende namen hier voorleg... eerst maar eens een rondje frisse input? Onze wensen/smaak: - een naam die iedereen herkent als naam (dus geen samenvoeging van klanken); - die desondanks niet al te vaak voorkomt (dwz liefst niet top 50); - beetje 'hockey' mag zeker - Nederlandse naam/uitspraak - stoer en een beetje eigenwijs (hoewel dat vast heel persoonlijk is!) Om even een idee te krijgen hier wat namen die zouden kunnen maar het niet helemaal zijn of al vergeven zijn: Hugo, Adam, Tijn, Jonas, Mels, Willem Ik ben heel benieuwd naar leuke suggesties! Liefs, lijstertje
Merlijn, Midas, Lodewijk, Maarten, Boris, Abel, Joep, Isaak, Jur, Casper, Frederik, Jasper, Steven, Olivier, Jens, Mats, Seth, Thije
Reinier Matthijs jonathan viggo Samuel Jürgen thijmen tristan stan sil Leon Miller mats Koen Jelmer Bruno mourik Fabian silvijn
Lastig is het he ik gok dat je toch op 1 van die 2 namen uit gaat komen, maar misschien helpt dit je verder: Mathijs Casper Simon Jules Abel Tristan Justus Merijn Julius Dorian Aaron Elias Melchior Benjamin Victor Arthur Kjelt Pepijn Joost Ivo Oliver Thijmen Moos Roman Rafael Ties Harm Daniël Sebas Mink
Dank alvast! Olivier, Boris, Bruno, Noud, Loek, Casper, Teije, Moos, Benja, Victor zijn zeker mijn smaak. Sommige hiervan kunnen helaas echt niet, andere moet ik (toch) nog eens een nachtje over slapen. Keep them coming please!
-Olav/Olaf -Silas/Milas -Felix -Jannick/Yannick -Vigo -Arend -Kris/Chris -Tijl -Justus/Just -Julan -Jilles -Nicolas -Otte -Rein -Melle -Matis/Matiz -Wessel -Louk -Duuk/Duco -Andie/Andy -Steven -Idse -Maarten -Kaj -Kaya
Heb even door de facebook (hockey)vriendenlijst van mijn man gespit : Milo Jasper Jesper Niek Jerome Daniel Oliv(i)er Camiel Edward Jacco Huub
Oké ik ga de uitdaging aan Abel Alwin Andreas Arne Arnoud Aron Arthur Bastiaan, Bastian, Bas Beau / Bo Ben Camiel Casper Chiel / Giel Christopher Diederik Dieter Dinand Douwe Elias Emiel / Emil / Émile Erben Erik Erwin Ewoud / Ewout Fabian Feije Ferre, Fedde Filip / Philip Florian Hessel, Wessel Hidde Ingmar Ivan, Iwan Jan-Willem Jarne Jasper, Jesper Jelmer, Jelmar Jelt, Jent Jelte, Jelle Jilles Jip Joas Jonathan Joren, Jorian Jorik / Yorick / Jorick / Yorik Joris Jorrit Julius Jurgen, Jurjen Jurre, Jurrian, Jurriaan Justijn Koen Lander Laurens Leander Lennart / Lennard Levijn Lucian Maarten, Marten Marcus Marnix Mart Mas Matthias, Mathis / Matthis Menno Merijn Michiel Midas Moritz Nard Niek Niels Noam Olaf Oscar Otto Ralph / Ralf Reinier Rens, Rense / Renze, Rinze Roald Roderick Roel, Roelof Rutger Sebastiaan, Sebastian, Sebas, Seb / Sep / Sepp Sijmen Silvijn Sjors Stef Sten, Stan, Stian Sybren Teije Thias / Tias Thijmen / Tijmen Thorben / Torben Thorsten / Torsten Tibbe Tibo, Thibault Ties Timo Tobias Twan Victor Waldemar Walter Wander Ward / Wart William Wouter Wytze / Wietze / Wytse / Wietse Xander, Sander
Wat fijn zoveel namen!! Vanavond gaan we ze samen eens uitgebreid doornemen. In de gauwigheid viel mijn oog net op Jip, en daar word ik eigenlijk wel heel enthousiast van! Leuk!