Zoo wat een reacties! Fijn zeg. Floris en Felix worden het meeste gekozen zie ik. Twijfel over de klank van Pepijn deel ik wel. Ook speelt het mee dat deze naam wel erg 'rijm gevoelig' is. Verder wel interessant om te lezen dat men Felix of heel leuk vindt, of helemaal niets. Floris is wat veiliger. Het idee om te wachten tot de baby er is spreekt me wel aan. Alleen het lastige is, is dat we niet weten wat HET gaat worden. Naamprobleem speelt ook voor een meisje😖 We twijfelen nog tussen Charlotte Annabelle Isabelle Floor of Florien Lauren
Voor de meisjes 1) Annabelle (altijd al een zwak voor die naam, maar past toch niet bij ons) 2) Charlotte 3) Isabelle 4) Lauren 5) Floor (met Florien heb ik niks, Fleur of Feline vind ik ook leuk, Flore: prachtig)
Dank je Jozefien! Grappig onze dochter heet Josefiene (en de nieuwe babynaam "moet" dus ook hierbij matchen😁
Floris, bij Felix hoor ik in m'n hoofd meteen 'kom je eten?' en Pepijn vind ik gewoon minder leuk. Voor een meisje een van de eerste drie namen. Lauren vind ik de mooiste maar niet zo goed passen. Charlotte vind ik het leukst, denk ik.
Floris. Felix is op zich wel leuk maar dan denk ik toch aan de kat. Pepijn vind ik niet meer leuk sinds ik weer wat voor woord je krijgt als je de letters door elkaar husselt. Van de meisjes vind ik Charlotte het mooist. Past ook goed bij Josefiene. Als ze het zelf later te lang vinden kunnen ze er Fiene en Lotte van maken.
Charlotte - heel mooi, wel een beetje 90's Annabelle - vind ik niet mooi, te lompe klank, denk heel kinderachtig toch altijd aan snottebellen Isabelle - vind ik niet zo, ik zou eerder gaan voor Isabel, dat vind ik wat krachtiger. Met dat 'le' wordt het wat tuttiger, en ik twijfel dan altijd of het als isabelluh of isabel moet worden uitgesproken. Floor of Florien - Floor vind ik minder vanwege het Engels, Florien of Florine vind ik wel super mooi! Lauren - wat hard, maar wel mooi. Florien, Florine en Lauren vind ik het leukst. Vind je Liselot of Annelie nog iets, misschien?
Als je toch gaat kiezen uit Floris of Felix, dan liever Floris. Voor een meisje Charlotte of Isabel. Georgette vind ik er ook mooi bij.
Voor een meisje zou ik gaan voor Floor, Florien of Lauren. Zelf vind ik Fleur of Fleurien ook leuk. Isabelle zou ik veranderen in Isabel (iets minder tuttig). Annebel doet me erg denken aan 'tuttebel', sorry. Charlotte ook wat te truttig naar mijn smaak.
Felix! Is hier een doopnaam geworden, maar blijf nog steeds twijfelen of ik hem niet leuker had gevonden als roepnaam.