donkere oksels

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nazli21, 2 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    #1 nazli21, 2 sep 2016
    Laatst bewerkt: 2 sep 2016
    dames.

ik twijfelde nog of ik het hier moest vragen of niet. want ik schaam me heel erg. vooral van mijn gynaecoloog.

ik heb heel erg last van donkere oksels en down under.
    ik moet dinsdag gaan op controle en dan gaat hij zeker toucheren met 37 weken.

bestaat er misschien een middel of iets wat ik kan doen tegen de donkere plekken?

alvast bedankt

2. Mv1

Mv1 Lid

11 aug 2016
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Het zijn de 'bekende' plekken waar meer pigmentatie zit waardoor er een donkerdere kleur ontstaat dan overige plekken. Je bent dus absoluut niet abnormaal;) en ik weet zeker dat de gyn dit meer ziet. Overigens is dit over het algemeen bij iedere vrouw wat donkerder dan bijvoorbeeld je been of buik maar sommige hebben het net wat meer.

Volgens mij kun je hier vrij weinig aan doen.. Probeer jezelf te accepteren en er vooral niet voor te schamen want dat is echt nergens voor nodig

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb via google ook gelezen dat het pigmentvlekken zijn. dat je het idd kan tegen komen in de zwangerschap. maar zeg het ziet er echt niet uit. ik zal er maar niet aan denken.

het gaat toch wel vanzelf weer over?

4. Mv1

Mv1 Lid

11 aug 2016
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Als je het alleen tijdens de zwangerschap hebt gekregen dan trekken die pigmentvlekken over het algemeen weg. Kan wel een tijdje overheen gaan na de bevalling. Vaak zie je pigmentvlekken/maskers echter wel alleen voorkomen op de huid die in aanraking met de zon komt, zoals het gezicht.

Mocht je dit altijd hebben, dus ook buiten je zwangerschap om, dan trekt het niet weg. Volgens mij kunnen ze dit wel bleken. Maar of je dat wil....

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Komt door de zwangerschap. Ben van de week naar de dokter geweest daar voor!

Moet tot december/januari wachten. Als t dan niet weggaat naar een dermatoloog.
    Vind t echt lelijk vooral down under. Maar ja de herfst komt eraan en als t goed is word t minder en trekt t weg naar mate je hormonen verdwijnen.
    Even geduld dus!

6. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier ook donkere oksels! Dacht eerst dat ik met harsen iets niet goed had gedaan maar keren daarvoor nooit last gehad..
    Toen kwam ik een paar dagen later erachter dat we zwanger waren hihi

Maar wel fijn om te lezen dat het weg zou moeten trekken! Vind het ook totaal niet charmant

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ben blij (niet dat jullie dit ook hebben natuurlijk)dat ik niet de enige ben en dat het ook bekend is bij de gynaecoloog.

vorige jaar met mijn zwangerschap had ik dit probleem niet.

en hopelijk trekt het ook wel weg.

Deel Deze Pagina