Zoon van 2 jaar en 9 maanden is nu een maand of 4 zindelijk ook snachts. Hier hebben we niks aan gedaan, hij was ineens steeds droog en kwam dan sochtends vroeg om te plassen. Hij is altijd al vroeg wakker geweest zo tussen 5 en 6. Voordat hij snachts zindelijk werd hebben we een slaaptrainer gekocht om het iets te rekken tot half 7. Dat ging prima. Nu hij zindelijk is moet hij toch wel 2 keer per nacht plassen. Hij roept ons dan. We helpen hem op de wc en we gaan weer naar bed en meestal slaapt hij dan wel weer verder. Toch merk ik dat het mij wat opbreekt om niet een hele nacht te kunnen slapen steeds. Hij lijkt snachts steeds vaker wakker te worden om te plassen. Iemand tips?
Laat je m plassen voor jij gaat slapen? Verder klinkt voor mij 2 x normaal. Mijn zoontje is net 2, nog totaaaaal niet bezig met zindelijkheid. Maar als ik zie wat die plast in de nacht..... Wellicht uurtje voor t slapen gaan stoppen met drinken? Potje naast t bed?
Hier hoefde hij ook nooit s nachts maar sinds een maand of 2 wel, op decdad gaat hij nu ook meer. Ik dekd dat je er verfev niet zoveel aan kan doen. Onze zoon is een jaartje ouders als die van jullie, de wc is naast zijn slaapkamer en hij gaat nu sinds kort geregeld alleen naar de wc. Het is vervelend er even uit te moeten maar je ligt er gelukkig zo weer in. Hier een dochter die ook nog een paar keer komt s nachts dus het is wel vermoeiend, maar ik denk dat ze niet express wakker worden s nachts om te plassen en zelf kan ik het ook niet heel de nacht ophouden dus vind het niet vreemd dat zij ook moeten. Ze liggen nog een poosje langer in bed dan wij.
Laten plassen voordat we zelf gaan slapen doe ik niet, hij is geen goede slaper dus als ik hem uit zn slaap haal slapen we allemaal pas ruim een uur later weer. Wc is vlakbij maar hij kan zichzelf nog niet aan en uitkleden (dus potje werkt dan ook niet) Minder laten drinken voor t naar bed gaan kunnen we nog wel even proberen. Thanks voor het meedenken