Hoeveel van alles op gebied van kleding...

Discussion in 'De babyuitzet' started by Nikske89, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Hier gister begonnen aan het inruimen van meneer zijn kleertjes :p Nog niet gewassen ofzo,,, maar dan ben ik af van al die plastic zakken die overal rond slingeren,,, Nu heb ik alleen een vraagje,,, Hoeveel moet ik van alles hebben?!?!

Dus hoeveel:
    rompertjes maat 50 & maat 50/56
    truitjes maat 50 & maat 50/56
    broekjes maat 50 & 50/56
    Sokjes
    ??????????????????????????

Ik heb er echt geen idee van!!!! Dit is het begin van de kleding kast van meneertje :p

2. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

Ik kan je er helaas geen antwoord op geven.. maar ben ook wel erg benieuwd wat anderen zeggen, dus volg het toppic even mee!
    Jij bent al een mooi eind opweg met alle kleren zeg! Ik heb net van de week zelf 2 truitjes gekocht... omdat we sinds donderdag weten dat we een jongentje krijgen! Kunnen we eingelijk gericht shoppen en geld uitgeven haha!

3. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    Rompertjes en truitjes heb ik echt altijd veel.
    Ze spugen toch altijd wel een beetje en ik vond het zelf vies om hem dan in het truitje te laten liggen, dus hoppa nieuwe hihi.

Precies kan ik het me niet meer herinneren, ga binnenkort beginnen met de kleding van zoontje uitzoeken (wat houdt ik en wat gaat weg haha). Dan weet ik meer hihi

4. babydi

babydi Lid

Oct 11, 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu zelf van alles 4 stuks kwa kleding ( heb 2 kruip pakjes en 2 setjes van truitje met bijpassend broekje) en rompers heb ik er 6 in maat 56. Hoewel op de uitzetlijst staat van 3 of 4 rompers, maar net als hierboven gezegd wordt, even een keer spugen of de broek vol wat uit de luier komt dan heb je wel 6 nodig. Mijn ervaring is met onze andere 2 kinderen dat ze de kleertjes maar zo kort dragen, en als 't goed is krijg je ook echt nog wel het een en ander als kodootjes. Die kleine hummeltjes zitten zo in maat 62. Succes ermee, en vooral veel plezier met het uitzoeken van je uitzet.

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    rompers
    maat 50 had ik maar 2 rompers (heeft ze niet aangehad, was meteen te klein)
    maat 50/56 en 56 15 stuks korte mouw en 5 lange mouw

truitjes
    maat 50 2 stuks, beiden 2 keer aangehad
    maat 50/56 en 56 15 shirtjes ofzo

broekjes
    maat 50 2 stuks, beiden 1 keer aangehad (onze dame was vrij lang bij de geboorte, 53 cm)
    mat 50/56 en 56 7 of 8 broekjes

ik had ook nog een aantal jurkjes in 50/56

Ons meisje is nu 8 weken oud en heeft al bijna 3 weken maatje 62 aan van broekjes, shirtes sommige nog wel 56 maar dan moeten ze groot vallen..

sokjes had ik 3 pakjes bambino(kruidvat die blijven tenminste aan) sokjes dus 9 paar en een hoop gekregen sokjes maar ze heeft ook nog eens grote voeten dus ze heeft al sokken aan maat 6-12 maanden

oja ik heb niet alles zelf gekocht, heel veel gekregen tijdens zwangerschap en net na de geboorte..

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    ik heb in de kast liggen voor de kleine meid

rompers
    maat 50.. 4 stuks
    maat 50/56 en 56 .. 12 stuks.

truitjes
    maat 50.. 4 stuks
    maat 50/56 en 56.. 10 stuks

broekjes
    maat 50.. 4 stuks
    mat 50/56 en 56..7 stuks

verder 1 rokje maatje 50
    1 jurkje maatje 56 en 2 tuniekjes maatje 56

en ik heb zo'n 10 paar sokjes

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    owja en ik heb nog zo'n 3 kruippakjes die worden gebruikt als pyjamatje maatje 56 en 5 mutsjes

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ongeveer het volgende;

Rompertjes maat 50; 1
    Rompertjes maat 50/56; 10 ofzo

Broekjes maat 50; 1
    Broekjes maat 50/56; 4

Shirtjes maat 50; 1
    Shirtjes maat 50/56; 5

Truitje maat 50; 1
    Truitjes/vestjes maat 56; 3

Kruippakje maat 56; 1

Sokjes; een stuk of 6 paar
    Slofjes; 3 paar ( 0-3 maanden)
    Mutsjes; een stuk of 5

Ik heb namelijk geen idee hoe groot ons kindje zal zijn, dus ik heb maatje 50 1 setje van gekocht, verder voornamelijk 50/56 en 62/68 heb ik wel wat meer van, oa ook jurkjes, rokjes, maillots etc... De kans is groot dat je snel uit de kleinste maatjes bent en van 62/68 schijn je veel te krijgen dus daar probeer ik me mee in te houden.

9. Caliente

Caliente Nieuw lid

Nov 7, 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk hè die kast inruimen..;)
    Zorg voor maat 50 en 56 (bedenk wel dat elk merk anders is hoor qua grootte). Van rompers van allebei de maten een stuk of 8 is wel fijn..Of je zegt, ik koop wat minder en zie eerst welke maat hij heeft en koop dan bij.. W.s zal je er ook nog wel wat cadeau krijgen;).
    Persoonlijk vond ik de overslagrompers het prettigst en niet die je over het hoofdje moest trekken maar dat is persoonlijk. Die van Petit Bateau zijn echt super..Niet goedkoop.. En de kruippakjes, heeeeel fijn!
    Pakjes: 4 pakjes van beiden maten had ik zeker wel zelf gekocht en ook nog e.e.a. cadeau gekregen. In het begin slapen ze ook nog in pakje wat ze overdag aan hebben dus je hebt geen pyamaatjes nodig. De een kiest ervoor ze meteen vanaf het begin elke dag in bad te doen en dan trek je ze ook gelijk wat schoons aan en de ander om de dag of om de 2 dagen en houdt 2 dagen hetzelfde aan mits ze niet gespuugd etc. hebben op hun kleertjes. Bij ons ging ze vrijwel snel elke dag in bad, gewoon omdat ze het heerlijk vind en haar huidje er echt prima tegenkan dus dan trokken wij wel elke dag wat schoons aan en is het fijn om genoeg te hebben..Maar op zich zijn 4 pakjes van elke maat wel voldoende hoor in het begin. En ik ga er vanuit dat je een wasmachine hebt;).
    Sokjes, je kan er niet genoeg van hebben. Goed kijken welke je koopt, de meesten schieten zo weer uit, echt om gek van te worden. Had ik ook wel 6 paar van...
    Leuke kleertjes is geweldig maar kijk ook goed wat makkelijk is om aan te trekken, zeker als ze nog zo ienie mienie zijn.
    Bedenk ook dat als het een zomerkindje wordt dat ze soms met alleen een romper met lange mouwen voldoende hebben. Die kleine meid van mij is op 2-07 j.l. geboren (echt bloed en bloed heet) en had vaak alleen maar een leuke romper aan met lange mouwen en dan een broekje erover en sokjes aan. Soms ook niet eens een broekje als ze in de wieg lag hoor, zo warm was het toen. Heb je een wieg en voor straks ledikant? Ik had voor de wieg 2 lakentjes en dekentjes (wafeldekentjes van Koeka, heel fijn) en 2x matrasovertrekjes van badstof en voor ledikant precies hetzelfde alleen daar nooit gebruik van gemaakt want ze ligt nu wel in ledikant bijna 1,5 maand maar heeft een slaapzakjes dus dan heb je dat niet nodig (sommigen leggen er nog wel een deken overheen maar wij doen dat niet).
    Verder 2 badstof overtrekjes voor aankleedkussen en heeeeel veel hydrofiele doeken. Echt, die gebruik je superveel! Ik had er 12 gekocht en heb er nog 6 bijgehaald..Je legt ze in de wieg, ledikant, kinderwagen, in de box als ze spugerig zijn, je droogt ze ermee af na het bad kortom, koop er genoeg! Niet strijken!! Dan drogen ze een stuk minder goed.
    Hoop dat je hier wat aan hebt..
    Groetjes en geniet van je zwangerschap! Mooie tijd!:)

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Vanavond maar eens even precies op een rijtje zetten wat ik allemaal heb...

11. misa

misa Niet meer actief

Ik heb in maat 50 niets gekocht. Heb wel eens een romper in die maat gekregen ofzo.
    Ik heb in maat 56 zo'n beetje 7 a 8 broekjes en shirtjes. 2 lange mouwen rompers, zo'n 8 korte mouwen/ mouwlose rompers. Sokjes nog wat meer geloof ik. Mutsjes een stuk of 3.

En dan wat rompers, broekjes en shirtjes in 62.
    Mocht ons kindje heel klein zijn en omrollen van de kleding gaat niet echt, dan moet mijn man of moeder maar even naar de hema voor wat spullen in maat 50.

12. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    ik kom net uit de stad en ben helemaal losgeslagen!!! ga dadelijk lekker op mijn gemak eens even kijken wat ik allemaal heb, volgens mij genoeg, maar toch even checken. als ik uitgeteld ben dan post ik weer een berichtje..ik blijf onzeker of het allemaal wel voldoende is

13. Sijke

Sijke Bekend lid

ik zou zeggen, probeer je in te houden voor de bevalling met kleding inslaan. Als je gewoon de basisdingen hebt (van alle soorten iets) dan kun je daarna veel gerichter kopen, je weet dan beter welke maat past, wat je kindje leuk staat, wat je zelf handig vindt etc. En je krijgt waarschijnlijk ook nog wel het een en ander.

Als ik de foto's van sommige afgeladen kasten zie :$

Natuurlijk is het heel leuk om wat te kopen, maar doodzonde als je nu 10 pakjes koopt die je naderhand helemaal niet prettig blijkt te vinden of waar je kind niet in past.

14. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik ben eruit, ik mag van mezelf voorlopig niets meer kopen :p Heb nu in elk maatje zo'n 4 pakjes met 6 rompertjes. Dus ik kan in het begin vooruit :)

Thnx voor jullie hulp !!!

15. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik had redelijk wat voor dochterlief

voor ze geboren was:
    12 broekjes maat 50/56
    2 spijkerbroekjes maat 56
    2 rokjes maat 50/56
    6 pyjama's maat 50/56
    7 vestjes maat 50/56
    5 jasjes maat 56/62
    19 shirts lange mouw maat 50/56
    6 leggings
    5 malloitjes
    11 jurkjes50/56
    32 rompers lange en korte mouw 50/56
    40 paar sokjes

en ondertussen is ze 3 maand dus ook al heel wat bij gekomen :p
    ze past nu alleen de truitjes van maat 50 niet meer, ze zit nu in maat56 van truitjes, broekjes en rokjes nog wel maat 50

16. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    mijn dochter heeft heel lang in maat 50/56 gepast. dus dat was opzich geen probleem. Maar je krijgt zo veel inderdaad. Ik had alles bewaard en kan nu veel weer gebruiken voor de 2e. Nou.. ik heb denk ik 20 rompertjes! :$ dat wist ik helemaal niet. tsja dat krijg je van al dat gekoop. en als je dan gaat opruimen dan zie je pas wat je allemaal hebt haha
    wil nog wel 2 zachte broekjes misschien een leuk shirtje kopen
    en sokjes en slofjes die raken altijd kwijt!:p

verder inhouden hoor :p

17. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Nou ik heb het even allemaal op een rijtje gezet, persoonlijk denk ik dat er nog wel het een en ander bij moet maar voor nu laat ik het zo maar....

kruippakje
    1 mt 50
    2 mt 56

Shirtjes
    1 mt 50
    2 mt 56
    4 mt 62 (veel te leuk om te laten liggen, kleiner hadden ze niet meer)

2 pakjes mt 56

rompers
    3 mt 50/56 lange mouw en 2 mt 50/56 korte mouw
    1 mt 50/56
    1 mt 62

2 mutsen

broekjes
    van elke maat 1

Nog een lief vestje mt 50

Denk dat ik nog wat rompertjes, broekjes en shirtjes bij ga halen.......Het voelt zo weinig....

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Jezus net eens de kasten ingedoken, en ik heb dus al het volgende:

* 2 bedkruiken + 2 kruikzakken
    * 2 lakentjes
    * 3 dekentjes
    * 2 katoenen hoeslakentjes + 2 molton hoeslakentjes

* 12 hydrofiel washandjes
    * 24 hydrofielluiers
    * 3 flanel luiers
    * 1 badjasje
    * 2 badcapes

* 4 zuigflessen met speen
    * 5 fopspenen
    * flessenborstel
    * 21 monddoekjes
    * 28 slabbers

* 10 rompers, mt 50
    * 15 rompers, mt 50/56
    * 12 rompers, mt 62,68

* 3 mutsjes
    * 13 paar sokjes, 0-6 mnd
    * 9 paar sokjes, 6-12 mnd
    * 3 paar slofjes
    * 1 paar schoentjes
    * 8 broekjes, mt 50
    * 1 broekje, mt 50/56
    * 4 broekjes, mt 56
    * 1 broekje, mt 62
    * 5 truitjes, mt 50
    * 2 truitjes, mt 50/56
    * 3 truitjes, mt 56
    * 1 vestje, mt 50
    * 1 vestje, mt 56

Heb van mezelf een babyshop verbod tot minimaal januari !! :p Haha

19. Debski

Debski Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Jeetje Nik wat veel!!!!!! :$
    Ik ben bang dat als je een flinke knul krijgt je die spulletjes in maat 50 al bijna niet aankan!
    Ik ben net pas begonnen met shoppen en ik vind het eigenlijk nog vroeg!
    Vorig weekend naar een 2e hands kinderbeurs geweest waar ik flink heb ingeslagen, er stond een meid die 2 dochters had en haar jongste dochter was zo groot bij de geboorte dat ze al bijna maat 62 had! Alles wat ik in 50/56 heb kunnnen kopen is dus nieuw of zo goed als nieuw!!
    Nu wil ik natuurlijk ook nog wat nieuwe dingen en vooral het pakje wat ze het eerst aan zal hebben maar wat anderen hier ook al zeggen, je weet pas echt wat je kan/wilt kopen als die kleine er is!
    En dan nog een tip ... in januari is er natuurlijk uitverkoop ;)

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    In maatje 50 heb ik bijna alles cadeau gekregen toen mensen hoorden dat we zwanger waren... Dus nu maar hopen op een kleintje :p

Daara inderdaad maat 50/56...

Hoe oud zijn ze normaal als ze naar maatje 56 of 62 gaan ???

Share This Page