Hoi allemaal, Ik had even een vraagje. We zijn nog niet in verwachting maar had toch even een vraagje. Ik was vandaag aan het kijken bij baby dump. Jaaa lekker vroeg maar ideeën opdoen kan altijd toch hahaha. Maar ik was aan het kijken bij kinderwagens. Zoveel merken, kleuren, wielen en ass. Hoe weet je nu wat goed is. Qua merken zie ik in mijn omgeving vaak de merken maci cossi, quiny en buggaboo rijden. En dit afwisseld van 3 en 4 wielen. En verschilende kleuren. ( Dit is smaak gebonden dat weet ik). Maar en nu komt het welk merk is beter en uiteraard makelijk in gebruik. En hoe zit dat met de wielen wat is beter 3 of 4 wielen. Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Liefs mij ps: Kon hierover niets vinden op dit forum.
Hoi twijfelgeval, grappige naam heb je . Zo te lezen heb je in elk geval nog tijd genoeg om je in alles te verdiepen. Ik zou dat zelf niet gedurft hebben denk ik, veels te bang dat het niet zou gaan lukken. Maar..... dat is niet je vraag. Je vraag kan je natuurlijk op 10000 manieren beantwoorden. Maar alle antwoorden gaan met name over meningen. Want de een vind wat anders belangrijk, fijn, mooi, praktisch etc. als een ander. Tegen de tijd dat je een kindje verwacht moet je denk ik voor jezelf een aantal dingen op een rijtje zetten; - Wat vind je belangrijk in het gebruik - Hoeveel wil je er aan uitgeven. Er zijn veel wagens fijn denk ik. En het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk. Ik vond het belangrijkste dat ik diegene uitkoos die ik het mooiste vind. En dat is hier de bugaboo cameleon. Andere redenen waren voor mij: smal model, grote wiegbak, licht frame, eenvoudig in te klappen, past in mijn auto. Ik vind deze wagen onze beste babyaankoop en ben er nog altijd super blij mee. Ik heb nu ook een hele oude duowagen en vind die spuuglelijk. Wel praktisch dat wel. Maar merk dat ik hem liever niet gebruik en Daan liever in onze mooie bugaboo leg . Staat dus nog ongebruikt in de schuur te wachten op zijn eerste ritje, haha. Succes met zwanger-worden!
Ik zou kijken welke wagen je zelf het fijnst vind. Zelf hebben we wat minder naar de looks gekeken, maar meer naar de functionaliteit en of we hem praktisch vinden. Wij zijn beiden niet superlang, maar wilden niet te ver moeten bukken om de kleine in de wandelwagenbak te leggen. Een Bugaboo viel hiermee meteen al af. Tevens wilden we een stabiele wagen, zodat onze hond hem niet zo snel omver kan trekken. Een driewieler viel voor ons hiermee meteen al af. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Teutonia. Hier in Nederland een wat minder bekend merk, maar in Duitsland, waar het merk vandaan komt is het een groot merk. De Duitse degelijkheid zie je in de wagen ook wel terug. Wat wij verder een groot voordeel vinden aangezien we aan een zandweg wonen en ook regelmatig in het bos lopen is dat je de duwstang om kan klappen naar de andere kant van de wagen zodat je de grote wielen aan de voorkant krijgt waardoor het makkelijker rijden is over ruw terrein of zand.
Tussen de bekende merken zit kwalitatief weinig verschil.. Het beste kun je gewoon gaan "proefrijden" in de winkel en de wagen kiezen welke je zelf het fijnste vindt.. Wij kwamen uit op de Maxi cosi Mura. De 3 wiel versie(heeft eigenlijk ook vier wielen alleen voor 2 kleine ipv 2 grote) vonden wij beter rijden en hij oogt wat minder lomp als de 4 wielversie. Ook heeft de maxi cosi een grote bak en dat is ook fijn.. Ons meisje is nu 2 maanden en al 60 cm lang dus dan is een grote bak fijn!
Wij hebben gekozen voor de Quinny Buzz omdat tegenwoordig bij alle kinderwagens een relatief kleine reiswieg zit waardoor kindjes er al snel niet meer inpassen. Groot voordeel, vind ik, van de Buzz is dat je er twee wandelwagen inzetten bij krijgt. In de kleinste van de twee kan je kindje ook liggen wanneer je hem in de ligstand kanteld. Daarnaast kan het wandelwagen deel ook naar jou gericht in de hoe-noem-je-zoiets wagen zelf. Ik zou trouwens wel goed om me heen kijken, m.n. naar de prijsverschillen. De Quinny Buzz kost bij de Babydump 159,00 duurder dan bij de Babypark. In eerste instantie lijkt hij goedkoper, maar bij de Babydump moet je de reiswieg er nog los bijkopen. Nu krijg je bij de Babydump wel weer een Maxi cosi gratis, bij de Babypark weer niet. Maar voor 159,00 kun je wel twee Maxi cosi City's kopen Dus met internet op je mobiel winkelen is soms wel handig, kun je ondertussen mooi stiekem prijzen vergelijken
Tuurlijk, helemaal logisch dat je gaat kijken in babywinkels..! Heb ik ook gedaan, zonder zwanger te zijn..! Een kinderwagen is heel persoonlijk. In de winkels kun je ze ook mooi eens uitproberen: sommige prenatals hebben een parcour met allerlei ondergronden. Wij hebben wat wensen en eisen op een rijtje gezet als: -4 wielen -grote voorwielen -grote reiswieg -stoeltje moet geheel plat kunnen (dus niet achterover gezet worden en dat de benen dan mee omhoog gaan) -stoeltje moet beide kanten opgedraaid kunnen worden -hoge duwstang (wij zijn lang) En wij kwamen op de maxi cosi mura (4) of de mutsy 4 rider uit en hebben voor de maxi cosi gekozen omdat ik die vooraf al heel erg mooi vond. Wij hebben de wagen ook ingeklapt in de auto uitgeprobeerd, kijken of alles past. Succes met de keuze!
@Jois : Wij hadden precies dezelfde eisen en kwamen ook op de Maxi cosi mura 4 uit! Ik vind inderdaad ook dat je vooral je eigen eisen op moet schrijven en dan kijken wat er bij je in de smaak valt!
wij hebben ook getwijfeld tussen de mura 4 en de bugaboo cameleon, maar hebben uiteindelijk voor de bugaboo cameleon gekozen....is wel iets duurder, maar ben gewoon weg van die wagen.... bij onze oudste hebben we eerst een mutsy 4rider gehad, en daarna een quinny buzz....dus heb al heel wat rijervaring met de wagens, en ben er nu echt van overtuigd dat de bugaboo vor ons gewoon DE wagen is/was!
Grappig om te lezen..! Mag ik vragen waarom je niet voor de mutsy 4rider bent gegaan? Volgens mij hebben die dezelfde uitkomst met 'onze' eisen (gewoon nieuwsgierig hoor!).
Wij hadden als eisen dat het een stabiele wagen moest zijn ivm onze grote lompe hond, dat je er makkelijk mee op een bos ondergrond moet kunnen lopen, opbergruimte voor boodschappen onderin, en een wat hogere duwstang. En niet te duur. Zijn uitgekomen op de Mutsy Transporter, een vierwieler dus. Teutonia was trouwens onze 2e keuze, viel af vanwege de prijs...
Grappig hoor dat smaken zo verschillen!! Wij hadden als voornaamste eis dat het (opgevouwen) een compacte wagen moet zijn, omdat wij kleine auto's rijden en nog even niet van plan zijn daar verandering in te bregen. De bugaboo viel af omdat we die allebei spuuglelijk vinden. De maxi cosi mura was het ook niet helemaal. Uiteindelijk uitgekomen bij de mutsy transporter. Mooie wagen, fijn hoog, goed verstelbare duwstang, neutrale kleuren en zeer compact op te vouwen en de grote wielen kunnen er dan zelfs nog af. Wagen staat nu nog te wachten op de kinderkamer, dus de echte gebruikerservaring moet nog komen
Hey, lastig he.. Ik heb een koelstra Flexxo. Mijn voorwaarden waren ruime bak, (4) luchtbanden(het is een 3wieler,maar heeft wel 4 banden),want anders ligt je baby zo te klotsen, maxi-cosi opzet, stevigheid,het is niet zo'n licht frame, de wagen kan volledige draaien,zonder hem op te hoeven tillen, makkelijk opvouwbaar, nog best hip en groen,mijn lievelingskleur,haha. Daar voldoet deze wagen allemaal aan,ga hem voor de 3de keer gebruiken. Succes!!Het blijft persoonlijk.