Bij ons wel, (zeker op de boost stand van de inductie ). Soms ook wel irritant, zet je water op, ga je zitten "pffiiieeeeeeeeeet", kan er beter bij blijven staan. Evenals het water koken in een pan voor rijst en zo, de rijst is al bijna klaar voor de waterkoker z'n water gekookt had Nee, maar het verschil tussen onze waterkoker en de fluitketel op inductie is echt groot, fluitketel is een heel stuk sneller. Maar denk op gas dat het al langer zal duren, en dan zal een nieuwe waterkoker misschien zelfs sneller zijn.
Ik heb al jaren een fluitketel. Maar vorig jaar toch ook een waterkoker gekocht zodat ik in de ochtend vlugger een kopje thee heb Maar mijn voorkeur gaat toch uit om water te koken met de fluitketel. Puur omdat je kop thee/koffie net wat warmer is dan met een waterkoker. En bij feestjes gebruiken we de waterkoker om alvast water te koken om vervolgens nog even in de fluitketel te doen zodat het warm blijft. Daarna maken we koffie (old school met nog water opgieten in een koffiefilter) en thee.
Ja, maar dat komt dus door de inductie (met boost) dat het sneller is, niet door de fluitketel Vroeger, toen we nog keramisch hadden, kookte ik water voor pasta of rijst ook eerst in de waterkoker. Nu met inductie en booststand doe ik dat dus gewoon in de pan. Maar voor mijn kopje thee gebruik ik nog gewoon een waterkoker hoor. Die gaat tenminste vanzelf uit als hij klaar is, een fluitketel blijft fluiten tot je de plaat uit zet.
Leek mij zo leuk een fluitketel! Dus ik kocht een fluitketel Ik heb het ding 1 keer gebruikt.. Toen die ging fluiten raakte de kat en de hond zo overstuur dat ze bijna het huis zouden verbouwen Denk nu ook dat m'n kinderen het niet zullen waarderen (en ik ook niet als de jongste er wakker van zou worden) Hier dus eens maar nooit weer
Hahaha, ik vind ze ook een beetje ouderwets aandoen. Maar wel ouderwets gezellig! Hier ook de voorkeur voor een waterkoker. Wij koken op gas en onze waterkoker is reuzesnel klaar. Daar kan geen fluitketel op gas tegenop. Bovendien vind ik een fluitende ketel wel even gezellig, maar als je net op dat moment even wat aan het doen bent waardoor je het ding niet zo snel kunt uitzetten, dan blijft die dus maar fluiten/herrie schoppen........ Een waterkoker slaat uit zichzelf af.