Altijd plaatsindicatie na fluxus in voorgeschiedenis?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Myo, 10 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hallo,

Ik heb bij mijn eerste bevalling een fluxus gehad. Hierdoor kreeg ik bij de tweede bevalling een plaatsindicatie. Hierbij is nooit preventief een infuus geprikt. Bij de derde bevalling kreeg ik geen plaatsindicatie, omdat de tweede goed was gegaan. Maar nu bij de vierde wordt opeens weer gezegd, dat ik een plaatsindicatie krijg vanwege die eerste fluxus :(.
    Vanwege mijn verbaasde reactie, ging ze het nog navragen aan de gynaecoloog.

Maar wat is het standaard beleid hierin? En moet er altijd een waakinfuus preventief geplaatst worden?

Bedankt alvast voor het antwoorden.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Myo,

ik snap je verwarring heel goed. Het is zo dat een fluxus in de voorgeschiedenis inderdaad een indicatie is voor een poliklinische bevalling met vergoeding (plaatsindicatie). Het verschilt alleen per ziekenhuis of je een waakinfuus krijgt of niet. Het beleid hieromtrent is overigens in de loop van de tijd ook vaak veranderd. Er geldt geen landelijke eenheid hierin helaas.

groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina