Oef.. een week of twee terug had ik een topic geopend over mijn vader die totaal geen interesse meer toont in mij en mijn gezin. (Staat bij "kraamtijd") Nu ik hoogzwanger ben, besloten sowieso wel een geboortekaartje te sturen, maar ik ben er nog steeds niet uit of ik hem ook zou appen of bellen na de geboorte van zn tweede kleinkind. En nu waar het omgaat.. onze dochter was gister jarig... zijn eerste en enige kleinkind... we hebben NIKS gehoord! Dit doet mij toch wel wat merk ik. Wilde het even kwijt.
Natuurlijk doet je dat wat. Wat ontzettend naar. Heeft je dochter nog naar hem.gevraagd? Ik hoop dat jullie ondanks dit wel een leuke dag hebben gehad.
Ik zou niks sturen. Geen appjegeen kaartje niks. Zoek het dan maar uit. Ik heb ook geen contact met mijn vader en hoor ook niks van hem. Ik hoop dat je het een plekje kan geven want het is en blijft k*t. Ik hoop dat je verder een leuke dag hebt gehad
Mijn dochter heeft hem sowieso al meer dan een half jaar niet gezien. Noemt hem wel opa (zeker als we foto's kijken of toen ie nog belde -is ook al meer dan 6 maanden terug) , maar als we praten over opa (en oma) hebben, bedoelen we eigenlijk altijd mijn schoonouders of mijn moeder met man. Denk dus niet dat zij het beseft...
Mijn schoonouders zijn ook zo We hebben zelden contact en wij doen daar ook ons best niet meer voor. Volgens mij weten ze niet eens wat de geboortedata van mijn kinderen zijn. Eens in de zoveel tijd belooft mijn schoonmoeder een cadeau te sturen voor bv kerst en vraagt dan wat ze willen. In 8 jaar tijd heeft ze 1 keer iets daadwerkelijk verzonden. En dat was omdat mijn man ernaar vroeg. Kregen we in februari. Tja weet je, het is onwijs verdrietig. Maar voor mijn kinderen hou ik ze op afstand. Ik wil ook niet dat ze hen iets beloofd, omdat ze zich er nooit aan houden. Maar schoonma staat wel meteen op de stoep wanneer ik net bevallen ben en komt dan logeren. Ze wonen in het buitenland. Dat heb ik bij de eerste toegestaan. Bij de 2e al niet meer. Het zuigt energie. Laat gaan. Stuur een kaart ter kennisgeving en verder niet.
Hier zo'n soort oma.. Mijn jongste kreeg voor haar verjaardag een appje via mij. De oudste is pas jarig geweest en helemaal niks gehoord. Geen appje geen kaartje.. Met kerst en nieuwjaar een of ander vreemd iets op fb en app. Dus tja, laat dan maar hoor. Oudste vraagt gelukkig ook niet naar haar dus dat maakt het wel makkelijker. De jongste kent haar niet eens
Hier ook zo'n situatie maar dan met mijn moeder. 2de verjaardag heb ik wel een appje gehad van haar met de woorden Proficiat met je dochter. Had ik al mijn bedenkingen bij. Misschien boos dat we der niet uitgenodigd hadden. Maar vier maar 1x haar verjaardag waar ik haar op de eerste verjaardag had gevragen een anderr dag te komen dan mijn familie. Moeder heeft gebroken met haar fam. Wil gewoon een relaxte sfeer. Maar nu ook 0,0 interesse in deze zwangerschap. Helemaal niks. Ik twijfel zelfs of ik wel een geboortekaartje moet sturen. Ik app pas een dag na de geboorte. Wil niet weer de zelfde situatie als bij dochter. Graafstemming in de kraamkamer omdat mijn vader en broer er ook waren. Ik zou willen dat ik je een passend antwoord kon geven maar ik weet maar al te goed hoe het voelt. Het is toch je vader maar ja de acties dir die heeft zijn gewoon zo tegen je eigen gevoel in en doet pijn.
Poeh, moet er niet aan denken zo'n vader te hebben. Wat naar voor jullie zeg! Ik zou het contact helemaal afbreken of heel oppervlakkig houden. Denk dat dat de enige manier is om ermee om te gaan, anders blijft dat nagatieve gevoel je achtervolgen. Zeker niet bellen of appen.
Wat moet dat elke keer weer een teleurstelling zijn zeg... Ik zou zeggen: eer aan jezelf houden en wel een kaartje sturen, maar verder niks terug verwachten van zijn kant. Lastig hoor...
Gadsie wat vervelend. Helemaal omdat die toch nog in het hoofd van de kindje zit... Hier heeft mijn vader mn dochter van 3 jaar al welgeteld 2 keer gezien! Nooit intresse in haar. Hebben hem toen persoonlijk verteld over zwanger/geboorte enz. Bij de tweede zullen we niks persoonlijk doen en kan die een appje krijgen met 12w zwangerschap en ziet hij vanzelf het kaartje in de bus.. Voor mij is mn vader sowieso niet veel meer waard maar als je mijn dochter zo behandeld dan ben je echt niks waars..
Mijn vader neemt ook nooit contact op. Als ik hem 2 keer per jaar zie is het veel. Mijn dochter is nu 4 en hij heeft haar max 4 keer gezien denk ik. M'n zoontje heeft hij alleen gezien toen hij op kraambezoek kwam. Hij belt ook nooit als een van mn kinderen jarig is of zal ook niet langskomen uit zichzelf. Ik heb hem wel over mijn 3e zwangerschap verteld. Maar hij zal mij nooit bellen hoe het gaat. Ik stuur hem wel een geboortekaartje maar ga hem denk ik niet bellen als z'n kleinzoon geboren is. Ik heb me erbij neergelegd en aantal jaar geleden en vind het prima dit oppervlakkige contact. Gelukkig is de andere opa heel leuk. Als ik jou was zou ik ook het contact dan maar oppervlakkig houden. Probeer je erbij neer te leggen, al is dat wel lastig natuurlijk. En geniet extra van de leuke opa die je dochter wel heeft.