Fluoride happen tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Kolibrie, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

is dat op school??? Want dat vind ik helemaal een raar gedoe....heeft school toch niks mee te maken?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Ik mag aannemen dat ouders daar wel inspraak in hebben.
    Ze zouden aan mij een hele verkeerde hebben want mijn kinderen zouden dat van mij geeneens mogen.
    Je tandarts klinkt ook als een beunhaas.
    Leuk voor je zoontje ook maar niet heus.
    Snap niet dat je dat toestaat als moeder zijnde.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb het als kind ook gedaan, geen nare ervaringen mee. Het hoorde er gewoon bij.
    Laatst was ik in gesprek met een dame van een andere generatie. Haar kinderen waren van mijn generatie, en hadden ook dezelfde fluoride behandeling bij de tandarts gehad.
    Toevallig genoeg heb ik nog nooit een gaatje gehad, en haar kinderen ook nog niet. Zij schreef dit toe aan de fluor-bitjes die wij als kind allemaal standaard hebben gekregen.

Of het echt zo is weet ik niet, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar (en dan uiteraard in een wetenschappelijke studie, zodat het ook betrouwbaar is :D).

Wij hadden trouwens als kleine kinderen "banenensmaakje op een stokje" (fluor behandeling die de tandarts zelf over de tanden smeerde), en pas later een paar jaar zo'n bitje.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik vond her verschrikkelijk, ik lees ook niet veel goeds over fluoride, ik wil het dus ook niet hebben ! Ook al zou onze tandarts het wel doen, mijn kinderen krijgen het niet simpel zat,

Ook als ze op school hun mond zouden moeten spoelen zou ik het niet willen, is voor mij een reden om die school niet te kiezen en voor een andere school te kiezen.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Toen ik bij een tandarts werkte werd dit nog gewoon gedaan, ook mijn tandarts doet het.
    Zelf vond ik het niet zo'n ramp.

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kan alleen dit artikel vinden, geschreven door een tandarts. Het gaat voornamelijk om de negatieve effecten van fluoride.

NVBT - Nederlandse Vereniging tot bevordering van de Biologische Tandheelkunde : Fluoride

Niet om een discussie uit te lokken, maar zeker vroeger werd aangenomen dat het goed voor je gebit is, terwijl eigenlijk het spul zelf hartstikke ongezond is.. Ik kan me goed voorstellen dat ouders en sommige tandartsen hierop terug komen. Jammer dat er niet meer onderzoeken te vinden zijn ;)

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

+1 moest er altijd van kokhalzen zo goor :(

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

maar "moeten" er niet gewoon een aantal dingen in het leven?! dit is nou niet echt iets wat moet, al vond ik het zelf nooit erg.
    als mijn kind een knie open valt, wat gehecht moet worden, kan ze heel de toko kort en klein slaan, die knie word gehecht.
    als hun tandarts volgens die standaard werk, kun je kiezen of delen... doen of weggaan. en dan is het jammer maar helaas.. als die tandarts verder gewoon oke is, waarom niet?

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Shippies, nu droom ik weer weg bij mijn inmiddels ongetwijfeld al overleden tandarts van vroeger. Hij was toen al een jaar of 65 ofzo. Zo lelijk als wat, maar met zo'n mondkapje op zag je er weinig van - hij had de mooiste ogen. Om in te verdrinken en in weg te smelten. Zo helder lichtblauw dat je echt gewoon 10000x per maand naar de tandarts wilde.

Ik kwam er vaak; fluoride happen ook, ja. Maar vooral vanwege gaatjes; want dan kon ik in die stoel liggen en hem aanstaren. Jeetje. Ik zou die man nog wel 40 euro per half uur aanstaren willen geven. He was awesome!!!

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier ook.

En niet alle kinderen krijgen fluor... Van de 4 kindjes die tegelijk mochten kreeg er slechts 1 zo'n bitje.
    Die vond het geen issue trouwens.
    Mocht ook op een gewone stoel zitten... Dat scheelt denk ik al een hoop.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Fluoride schadelijk? Ach wat; al gaf hij mij vloeibaar uranium. Die ogen van die man.... Oh oh oh oh.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Pfoe.. De mijne was echt verschrikkelijk... Met m'n ogen dicht zodat ik die enorme pukkel op z'n neus niet hoef te zien...
    Later droeg hij een mondkapje... Maar toen was het beeld al voorgoed op mijn netvlies gebrand.

En nog steeds... Knikkende knieen.

En ondanks dat dochterlief wel een hele leuke tandarts heeft... Kruip ik nog steeds niet vrijwillig in die stoel.

13. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb nooit fluoride hoeven happen. En ik heb een enorm goed gebit. Ik hoop dat ik dat heb doorgegeven aan mn kinderen.

14. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Wij geven het niet standaard meer, alleen aan kids die extra risico lopen (veel beginnende gaatjes, kaasmolaren etc) en dan doen we het niet met een bitje maar met vloeistof op een kwastje direct op de tanden/kiezen.

Die bitjes vind ik idd sneu, is nergens voor nodigl

15. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Ik vond dat vroeger altijd lekker! Heb als kind zijnde een periode gehad dat ik telkens gaatjes had. We zijn toen van tandarts verwisseld en deze begon toen met die fluoride bijten... Daarna geen gaatjes keer gehad. Maarja of dat aan de fluoride bitjes lag is nog af te vragen

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ohhh brrrrrrr heb niet meer hoeven happen maar ze smeert die bende nog wel regelmatig tussen en op mijn tanden omdat ik een mega zwak gebit heb.
    Elke keer wel 3 of meer gaatjes en na de zwangerschap van mijn dochter had ik er 8 :O

17. Koon

Koon Niet meer actief

Dat bitje was altijd te groot voor mijn mond. Ik moest niet kokhalzen van de smaak, maar van dat bitje wat achterin mijn keel hing.
    Allemaal voor niks by the way, heb geen denderend gebit helaas.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Nou idd...de tandarts heeft daar maar boodschap aan te hebben kom op zeg!

19. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Bah, ja, ik heb ook nachtmerries aan die bitjes. Ik ben blij dat ik hoor dat er andere technieken zijn tegenwoordig. Dus geen bitjes voor mijn dochter... Hoop dat ze mijn tanden heeft, dan heeft ze sterkte tanden!

20. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Oef dat is echt een trauma. Zweet liep mij over de rug als ik dat bitje in had. En dan ook nog dat vreselijke zoete spul wat er op kwam brrrr.
    Ik moest altijd goed op mijn ademhaling letten om niet te moeten kotsen.
    Uiteindelijk kwam er een nieuwe assistente en die heeft het met een wattenstaafje opgesmeerd. Wat was dat een opluchting.

Deel Deze Pagina