Ben ik met je eens. Zoonlief vind het inderdaad echt niet grappig, maar dat vind hij van meer dingen wel niet. Sommige dingen moeten gewoon. En fluoride happen vind ik één van die dingen. Hij heeft een heel slecht gebit, tandenpoetsen is bijv. ook iets dat hij niet graag wil. Maar dat moet ook. Maar doordat het met zoveel drama en tegenstribbelen gaat, krijg ik niet altijd alle hoekjes en gaatje mee. Fluoridespoelen op school is niet verplicht, maar wel gewenst. Ouders moeten daar ieder schooljaar weer toestemming voor geven en betalen (3 euro per jaar). Ik kom dan 's ochtends met kleine bekertjes de klas in en laat de kinderen 1 minuut spoelen/gorgelen. Daarna uitspugen en klaar. De discussie of het nu echt zo slecht is, ga ik niet aan. Ik denk dat als het werkelijk zo vreselijk slecht was, het wel verboden zou zijn. Gebeurt het niet met veel meer dingen? Wat 10 jaar geleden nog geweldig was, kan nu zomaar "dodelijk" zijn. Vroeger mocht je niet 3x per week nitraatrijke groente, nu is het opeens niet erg meer als je het alle dagen eet. Vroeger maar 2 eieren per week en nu dagelijks? Kraanwater, wij drinken het nog gewoon maar er is bijna geen land in Europa meer waar ze nog zo uit de kraan drinken. Zo is er overal wel wat vinden.
Ik bleek na de eerste keer allergisch voor die grote mate fluor. Heb 2 weken met een smoel gelopen...pfff tandvlees zo dik dat je geen tanden meer kon zien!!